príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí


20.07.2011 - 12:15
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí
Počatky progresivni psychozy jsou dany životospravou,jaka byla vyslednici mechanickeho světoveho životniho nazoru. Pravě tento nazor způsobil, že byly elementarni instinkty a pudy povyšeny na nanejvyš rozhodujici faktory v životě individui. Nasledkem toho se vědomi člověka počalo obracet k subjektivnim pocitovym stavům a odtamtud pochazi postupne zužovani vědomi. Od sameho dětstvi slyšime, že normalnim duševnim stavem je to, když člověk respektuje tendence svych elementarnich instinktů a pudů. Tak je člověk vychovavan k tomu, aby se spokojil s uzkou oblasti všedniho života, čili aby se uzaviral v uzoučkem subjektivismu, a nikdo si nedomysli konečne nasledky toho.Buddhismus jakožto nejvyšši typ intelektualni mystiky poklada za spravnou psychickou životospravu uvědomovani. Nic ze života individua nema byt mechanicke nebo impulzivni.Žaci buddhismu si maji byt vědomi toho, že jdou, stoji, ulehaji, jedi, vykonavaji svou potřebu,mluvi, dychaji atd. Pravě tato životosprava poskytuje dennimu vědomi větši rozsah a tim ovšem i zvyšeni jeho jasu. Mechanicky životni nazor naopak celou řadu běžnych ukonů odsunuje do oblasti činnosti impulzivni, a když se překroči určita hranice zmechanizovani běžnych ukonů, počina se u člověka projevovat nějaky druh psychozy. To znamena, že existuji určite hranice pro zlenivěni v uvědomovacich aktech a jejich překročeni se stava duševni chorobou.Přičiny psychoz jsou dany světovym nazorem, ktery se vyviji k tomu,aby z člověka vytvořil tvora impulzivniho; tvora, ktery ma uznavat elementarni instinkty a pudy.Kdyby se tedy podařilo mechanicky světovy nazor prosadit bezvyjimečně, pak by již všechno lidstvo bylo na spolehlive cestě k zešileni, alespoň pokud jde o dnešni měřitka.Žije-li tedy člověk dlouho proti zasadam buddhisticke nauky – kterou by v časti shora zminěne mohli psychologove přijmout jako směrnice pro zachovani psychickeho zdravi – měni se vic a vic v elementarni typ, ktery pozbyva vlivu na psychicke faktory vlastniho byti. Jeho psychicka přirozenost je stale vice usměrňovana živočišnymi pudy a instinkty a vymyka se vlivu vůle !Z toho přirozeně nasleduje autonomie psychicke přirozenosti a tim i jeji nekontrolovatelne fungovani.Po značnem fyziologickem oslabeni může člověk vnimat formace oblasti představ daleko živěji a rozmanitost těchto formaci spolu s nekontrolovanymi funkcemi psychicke přirozenosti může vest k chybnym logickym zavěrům. To se pak jevi jako určity druh psychozy, jejiž hloubka je dana většim nebo menšim zdůrazněnim subjektivnich vjemů individua.Fyziologicke podklady psychoz mohou byt stejně prvořade jako druhořade. Vychova k hlubokemu uvědomovani si vlastnich počinů i okolniho světa ovlivňuje přimo fyziologicke činitele v duševnim zdravi, respektive fyziologicke zaklady psychoz se mohou vyvinout z psychicke životospravy.Z tohoto hlediska fyziologicka soustava u člověka jistě psychickou oblast jednak formuje, jednak je sama formovana psychickymi počiny. Tim je pak konečně udavano vzajemne ovlivněni psychickych a fyziologickych faktorů. Proto zaleži na životospravě v oblasti uvědomovani, jak se bude vyvijet idealni psychicka rovnovaha člověka sameho a jeho potomků.Apriorni přičinou porušovani psychicke rovnovahy je mechanicky životni světovy nazor, ktery nejvyšši psychicky faktor, totiž vědomi, klasifikuje jako druhotny jev v životě tvorů.Cela psychicka oblast je pak posuzovana jako spontanni funkčni činitel. Vlivem tohoto učeni stoji každy člověk před toutooblasti jako tvor uplně bezmocny, tvor, ktery se musi učit tuto oblast znat, ačkoli by bylo lepe učit se ji ovlivňovat. Zakladnim požadavkem mystickeho ezoterismu je živa vnimavost a bděle uvědomovani.Tim se stavi po bok psychiatrům v jejich snaze zabranit ztratam duševni rovnovahy u lidi. Nemůže však odpovidat za to, že někteři lide mystiku chapou jako pasivitu ve vztahu ke všem duševnim a pocitovym vzdutim. Pasivita a jeji nasledky naleži do mysticismu. Proto je chybne,když psychiatrie poklada za jeden z činitelů způsobujicich psychozy tež mystiku. Měla by je hledat ve spontanni duševni činnosti, vynucovane živočišnym citěnim, jehož rozvoj je umožněn pasivitou vědomi. K tomuto stavu nakonec vede způsob života, jaky je dnes prosazovan mechanickym světovym nazorem na život.Květoslav Minařík :1:

Stránka: 3 2 1
Řazení:
04.08.2011 - 22:56 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Děkuji za objasnění..Myslím, že Ti rozumím, co tím chceš říci. To pozorování našich myšlenek i emocí je určitě moc dobré a i já se to snažím v rozumné míře dělat. Dělám to ale z toho důvodu, abych věděla, co se ve mně a se mnou děje a taky abych měla sama sebe více pod kontrolou. Určitě je to hodně o té sebereflexi - umět se na sebe podívat z odstupu, zvenku, čehož třeba ale není každý schopen...

Každopádně ať si říká kdo chce co chce - stejně jsem toho názoru, že nikdo nemá sám sebe zcela pod kontrolou, právě proto, že každý má svoje slabiny, svá citlivá místa, případně nějaké nezpracované věci, a když na ně za určitých okolností udeří - tak stejně člověk reaguje podle svého založení,tedy emocionálně či instinktivně (z velké části jsme ovládáni naším podvědomím, které nevymažeš ze světa, stále bude naší součástí, protože představuje naši "minulost", kterou si v sobě stále tady a teď neseme a ta může kdykoliv nečekaně vyplout na povrch). A nikdo se podle mě nedokáže za všech okolností a vždy ovládat, být plně vědomý a mít vše pod kontrolou, že by ho nic nevykolejilo..Takový člověk by snad ani nebyl člověkem, byl by to jen robot bez lidského citu a emocí..

Jak píšeš - být oním vědcem, který jen zkoumá a pozoruje mi připadá zase extrém na druhé straně (oproti přílišné emotivnosti, pudovosti), protože pak tam chybí onen lidský cit - jak ve vztahu k sobě, tak i ke druhým.Lidský cit je především to, co dělá člověka člověkem. Věda Ti dokáže udělat takové roboty, jež předčí naši mysl, ale hloubku a sílu lidského citu robotu nedáš, právě proto, že mu schází lidská duše, jež je obdařena cítěním a vnímáním a díky ní můžeme toho tolik prožívat a zažívat a ve spojení s naším duchem nás posouvá dál v našem vývoji...

Je mi jasné, že nejprve by měl člověk sám sebe pořádně poznat, jaký je, aby věděl, jak na sobě dále pracovat.To uvědomování si všech složek, které nás tvoří, je určitě moc důležité, ale nic bych od sebe neoddělovala ani nedávala nálepku, co je nižší či vyšší kvality. I mysl je moc potřebná, ale mysl bez citu je jako člověk bez srdce.Je to vše propojené a myslím si, že bychom se měli vyvíjet komplexně po všech stránkách, tedy jak stránce duchovní, duševní, mentální, fyzické atd., nejlépe v harmonii a lásce, aby šel náš rozvoj ruku v ruce s celou naší bytostí. Jakmile začneme zdůrazňovat jednu stránku, zaměříme se na ni a ostatní budeme opomíjet, ne-li je budeme považovat za méně důležité, tak nebudeme v rovnováze, ty ostatní naše části budou stagnovat a tudíž se neposuneme o moc dále v našem rozvoji.

Myslím si, že to je asi to nejtěžší - umět v sobě vše harmonicky propojit - mysl s city a tělem, abysme byli Jednotou, a hlavně žít v tomto propojení.. Pro mě nyní není důležité- jestli se budu řídit východem či západem (filozofií východu či západu, "severu" či "jihu"), protože MY JSME VŠÍM, nejsme jen východem (tudíž nejsou správné jen myšlenky východu).
Ale každý máme svobodnou vůli, máme možnost volby - tvořit si sami svůj život dle svých představ, a proto si ze všeho (z každé filozofie a pohledu)beru to, co považuji za přínosné, co mě posune dál a čím třeba i já budu moci pomoci v rozvoji druhých...Jsme tu pro sebe i pro druhé. A když si uvědomíme, že všechno má svůj smysl a význam, že vše je svým způsobem důležité a může nás něčím obohatit, někam posunout, pak přestaneme škatulkovat a oddělovat věci od sebe navzájem, říkat co je či není žádoucí, co je či není pro druhé to správné.. :1:

04.08.2011 - 20:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
V prvej fázy praxe nejde o pracu z pudovymi a citovymi zložkami.Ide len o ich evidenciu tym,ze sa clovek pozoruje stale viac a viac,cim pochopitelne rozsiruje extenzitu uvedomovania.

Cize prve je to,aby sme dosiahli odstup od seba sameho v zmysle subjekt a objekt.Potom sa nenechame ovplyvniť ani zlostou,ani pokleskami ktore príp.vyvstanú a ktore osobne zameranemu cloveku znemoznuju poznanie seba tým,ze straca spominany vedomý odstup.

Vsetko sa v sebe musí najprv rozpoznat a rozlisit,cize poznat ako ZIADUCE A NEZIADUCE.Do toho nemozes miesat ani city a ani vžité a naucene vzorce spravania,lebo to vsetko zastiera poznavanie.Cize inymi slovami – aj keby si niekoho zavraždila,musis to dokazat pozorovať bez toho vsetkeho,ako nejaku udalosť – ako sa tvoja bytost emočne vzdúva,ako reagujes atd.Ak s tym ale splynies,tak to vytesnis z vedomia a to je potom stav nepoznania.Musís byt ako vedec,ktory skuma predmet svojho vyskumu bez toho,ze by bol zaujaty navyknutym chovaním alebo citovostou.

Praca premeny,cize transformacia pudov a citov nasleduje az potom,co budes schopna si drzat dokonaly odstup od seba,nech si aká si.Cize sa snazit predovsetkym o to sa najprv poznat a predovsetkym SPRAVNE ZHODNOTIT SEBA V PREJAVOCH a az potom mozes zacat s tym,nieco zo sebou robiť.

Buddhovo ucenie spravne kladie doraz na mysel.Ide totiz o to,ze ona mysel predstavuje esencialne,cize jemnejsie a tym tvarlivejsie zlozky,nez su city.Preto je prvorade ovladnut mysel,aby nekolisala ,cize sa upevnila a stala sa bdelou,netekavou po svete a neskor potom aj nepohnutou.City nalezia hrubsím a preto nižším kvalitam a preto mozes k nim pristupit az potom,co ovladnes mysel.

:1:
29.07.2011 - 10:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jestli můžu napsat pár slov k úryvku od pana Minaříka...Souhlasím s ním, že je důležité,aby člověk v sobě rozvíjel živou vnímavost a bdělé uvědomování jak sama sebe, tak i ve vztahu k okolí. Proč? Protože nás to udržuje jednak v kontaktu sama se sebou, se svým niterným Já (což vede k sebepoznání, uvědomování si, kdo jsme,tak i možnosti sebe sama lépe ovládat, ovlivňovat to co vysíláme, vytváříme ve svém životě), a taky nás to udržuje v přítomnosti tady a teď - čímž můžeme efektivněji využívat svoji energii i svůj čas, nepromrhat jej vzpomínkami na minulost, ani mnohdy přílišným plánováním své budoucnosti či obavami z toho, co bude či nebude..

Na druhou stranu potlačování čehokoliv není podle mě dobré, tedy ani potlačovat své pudy, instinkty a emoce, protože pak na nás působí destruktivně.. Je třeba mít nad nimi kontrolu a nenechat se jimi zcela ovládat, usměrňovat je, ale přirozeně a citlivě je projevovat, ventilovat..Nedusit je v sobě, ani je ignorovat, odmítat či zavrhovat. Protože jsme vším, tedy i naše pudy a instinkty jsou naší přirozenou součástí..A ten, kdo to popírá, tak má sám s tímto problém.

Buddhismus klade důraz na mysl, někdy možná až příliš, že může opomíjet naši citovou, duševní stránku, naše instinkty či představivost..Což může narušovat naši celkovou harmonii a rovnováhu..Protože pak nejsou naplňovány a uspokojovány všechny naše potřeby, potřeby naší duše i našeho těla.. Takže v tomto vidím jistá úskalí..

Jinak na vzniku psychóz se podílí více faktorů - je to nejen spouštěč-jak už bylo řečeno-nějaká krizová událost či situace, ze které si člověk odnáší nějaké trauma, ale hrají tam roli i dispozice a sklony k psychickému onemocnění, konkrétní podmínky a okolnosti... Takže každý to může prožívat zcela jinak a každého to může jinak zasáhnout..Do jaké míry tam hraje roli míra uvědomění - míra uvědomování si nemůžu posoudit..

Člověk se nemůže v životě na vše připravit, tedy ani na různé krizové situace, které mohou přijít.Podle mě i člověku, který má sám sebe relativně dobře pod kontrolou a snaží se žít vědomě, se může stát, že přijde taková rána osudu,že s ním zamává a spustí třeba nějakou nemoc (ať už fyzickou či psychickou),o které třeba nevěděl, ale která v něm dřímala (mohl mít k ní dispozice po svých rodičích či předcích apod.) Takže člověk se může sebevíce snažit jak chce, ale určité (osudové) věci asi moc neovlivní.. :17:
28.07.2011 - 23:37 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele tovog, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Odpovídám na nadpis, dále jsem to jen proběhl:
Šílená strava této civilizace, na kterou jsme se navykli, potraviny živočišné, chemicky, mechanicky a tepelně znehodnocené, odpřírodněné, obsahující herbicidy a pesticidy.
V případě psychických chorob (ověřeno u depresí a autismu, tuší se u schizofrenie) je to:
LEPEK, LEPEK, LEPEK, LEPEK, LEPEK !!! (moje vlastní zkušenost)
http://uzkost-deprese.webnode.cz/

Urychluje to samozřejmě stres a mizerné vztahy.
20.07.2011 - 18:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » PetV
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To ta fakt vycerpalo ?...mne ten text prijde naprosto zrozumitelný.Niet v nom nic,co by bolo treba nejak luštiť :5: A ani ako nejaky dlhy elaborat mi to nepride.

:1:

20.07.2011 - 17:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Ameliee
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
O ego tu ale teraz vobec nejde.Zaklady vedomeho sebapozorovania sa vztahuju k tomu,aby clovek rozvinul bdelosť a pozornost k tomu,co práve v prítomnom okamihu robí jeho bytosť.

takze napr.egoista tym dojde k poznaniu,ze jeho pohnutky su sebecké a že to co kona nie je správne voci inym.pretoze chamtivec si obycajne nie je vedomy toho,ze je chamtivý.Povazuje to naopak za prirodzeny sposob zivota,nakolko je tento vžity a tym scela mechanický.

vedome sebapozorovanie vedie k tomu,ze sa clovek postupne odhaluje,pretoze si zacina byt dobre vedomý vsetkych svojich pocinov a konfrontacii.To u beznych ludí takmer niet,pretoze kazdy sa stara len o to,k comu ho inspiruju jeho vžite sklony,ktore im preto urcuju ich cestu životom.

No a pokial by si tu prax robila,nikdy by si nemohla dojist k takym bludom o akych pises,pretoze aby sa clovek prijal,tak sa musí najprv poznať,aký doopravdy je.A to bez toho vedomeho sebapozorovania,co ma byt prvoradé,možne NIE JE :3:

:1:
20.07.2011 - 17:46 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Countess
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ludí vycerpava chtivost a z toho prameniaci vnutorny neklud.To odobera energiu najviac.Co sa tyka pozornosti a uvedomovacich aktov,tak tie su pritomne u nas permanentne - pretoze stale si nieco uvedomujeme - ovsem s tym rozdielom,ze pozornost je smerovana mimo seba k objektom,po ktorych tužime.

Kdezto vedome sebapozorovanie znamena,ze cokolvek co robím,nevytesnujem z dosahu vedomia,ale - naopak sa snazím vedomím vsetko registrovať,nielen to po com tužim a co chcem - takze aj kazdy svoj pohyb ci pohnutku a vobec uplne banalne veci,ktore robíme pocas dna automaticky.To vedie k poznavaniu seba,pretoze automatika je u ludí vžita ich sposobom života.To vedie k naucenym vzorcom spravania a clovek to povazuje za tak samozrejmé,ze sa tym vobec nezaobera a ani nad tym neuvazuje.

:1:

20.07.2011 - 17:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Violetta
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lesnielfova, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
oni kolikrát psychiatři jsou víc nenormální než běžní lidé :61:
20.07.2011 - 17:18 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » PetV
si tu dělám srandu,ale ta knížka je asi docela drsné čtení,bohužel i dost realistické :8:
20.07.2011 - 16:46 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Violetta
To je vlastně fakt,jen tak má jistotu,že se nesplete :44: :61: :61:

Je to docela rizikové povolání,ale zase...hygiena zadarmo :4:
20.07.2011 - 16:35 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Violetta, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
co jednomu, oběma a každý do svý sprchy... :4:
20.07.2011 - 16:34 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Violetta
Co je v tomhle světě jistý ? :39:
:61: :61:

jsem si tak zrovna představil,jak by to dopadlo,kdyby se dva psychiatři začali hádat,kdo z nich je blázen.Nakonec by to asi rozhodl lapiduch bez diplomu tím,že by jednomu navlíkl kazajku :4:
20.07.2011 - 16:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Violetta, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
...a jsi si tím jistý? :61:
Co když je nemá ani jeden, ale sestřička a pak se ti stane to, co mi, že jsem táhla doktora místo pacienta, protože oba byli v civilním oblečení a lékař vypadal hůř, než pacient... :61: :61: :61:
20.07.2011 - 16:25 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Violetta
:44:lékař je ten,který má klíče :4:
20.07.2011 - 16:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Violetta, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Někteří by se měli jít sami léčit, pokud by měli splňovat některá tvrzení psychologických pouček.... ono se pak těžko rozeznává, kdo koho léčí, kdo je klient a kdo lékař.... :61:
20.07.2011 - 16:18 | Filtr
(Býk) PetV » Buddha/2
O tom vyšla jedna skvělá knížka Hora hoře
http://www.daemon.cz/kniha/4620/…

Aneb každý psychiatr se specializuje na tu chorobu, kterou sám trpí :27:
20.07.2011 - 16:12 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Violetta
Kdo,kdo...od toho jsou placení odborníci,psychiatři se jim říká :4:

ale to nevylučuje,že jim taky nemůže hrábnout :4:
20.07.2011 - 16:09 | Filtr
(Váhy) Aika. » Violetta
Violo - :15: :15: :15: :15: :15: :15: geniálně vyjádřeno :)
20.07.2011 - 16:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » lesnielfova
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Violetta, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jednoduché, stručné vysvětlení... :15:
Otázka by mohla znít: Kdo je vlastně normální? a kdo určuje, že ten nebo onen je normální? :4:
Ukázat prstem, umí každý, jen ti kteří ví, o čem to je si tohle užívají v poklidu bez ovací a došli daleko dál. než hlasatelé pravdy.... :3:
20.07.2011 - 15:58 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lesnielfova, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
příčina? to ti normálně hrábne a je to :4:
20.07.2011 - 15:53 | Filtr
(Váhy) Aika.
Ego, psychóza, psyché... atd..... jen mi někdo řekněte, KDO je ten správný člověk, který může říct, že ON JE ten zdravý a normální a ti ostatní ne :) :) To je to první, co by mne zajímalo.
Z vlastní zkušenosti, tak jak se probírám svým životem, životy těch okolo mě a různými důvody proč je totok a proč ontotok, tak jediné, co mi opravdu sedí je vědomí. Je-li člověk vědomý, pak opravdu žije a víc co a proč a jak a tak :) :)
Jen trochu úvahy:jakékoliv potlačené a nezpracované emoce a životní příběhy nás rozlaďují. K tomu, abychom my poznali, kdo jsme, máme zase ostatní - jež jsou nám obrazem či inspirací. Záleží na každém - kde se sám "zasekne" a nebo jak hluboko se do sebe hodlá ponořit. Každopádně stále a stále si s sebou vláčíme břímě názorů a postojů tvrdě udržovaných v xxx generacích před námi - ač doba se drasticky rychle mění. A ono žít v názorech platných před půl stoletím - a uplatňovat je v dnešní době - to moc nehraje.
Jen vemte výchovné metody před 100 lety, před 50 lety a dnes... a pak vezmu-li v úvahu, kolik generací před námi se snažilo potlačit matčiny city k děcku a tvrdit jí, že oni, společnost, lépe vědí co je pro dítě dobré a co ne.... no tak pardón - jenomže.. .i toto dědictví si mnoho z nás stále nese v sobě.... :)
jak říkám - toto není lehké téma a co člověk, to názor :) :) :) :17: :17:
20.07.2011 - 14:39 | Filtr
(Váhy) Buddha/2
Když už jste tu tedy nakousli téma pravdivých českých dějin,ještě bych doplnil :6:

Lebku Leoše Janáčka (kterou si nešikovně amputoval klavírovou strunou) používají dodnes v inscenacích Hamleta-scénka Být či nebýt.
20.07.2011 - 14:23 | Filtr
(Rak) Jedna duše od studánky sv.Zdislavy » Ameliee
Jo... :3: :17:
20.07.2011 - 14:13 | Filtr
(Ryby) Countess
Za takých predpokladov máme snáď všetci do jedného nábeh na nejaký druh psychózy.
Jeden je čokoládu a pozerá zároveň televízor, ale nevie, či sedí, či leží, ani čo je v telke, ani aká je tá čokoláda. Druhý sedí v kresle, číta noviny a pije kávu. A nevie či je v práci, alebo doma - proste sedí a číta, aj keď nevníma o čom čítal pred chvíľou. Kam tento svet speje... :4: :65: :67:
Neviem, ale takto stanovený predpoklad vzniku psychózy sa mi zdá dosť prehnaný. Ak človek pracuje v bežnej práci aká sa dnes ponúka, potrebuje bežný typ oddychu, aby ho aj ten vedomý oddych nevyčerpával. Tak ma v súvislosti s týmto napadá - ako oddychujú buddhisti? Majú meditácie, pri ktorých načerpávajú stratené sily? (cielené sústredenie vedomia je strašným spaľovačom energie) :25:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Střelec Střelci
ukázat kalendář »