Aspekty k MC - výklad


04.11.2010 - 00:52
(Váhy) Lynette
Aspekty k MC - výklad
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit tyto aspekty? :25:Venuše konjunkce MCSaturn konjunkce MCMěsíc inkonjunkce MC /tady bych měla dotaz, zda inkonjunkce je negativní či pozitivní aspekt/? :63:No, nebo kdyby jste aspoň věděli o nějakých fajn astro stránkách, kde výklady o těchto aspektech k MC najdu. :17: :3:

Stránka: 3 2 1
Řazení:
09.11.2010 - 00:26 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
A kdybys byla ještě tak hodná a pomohla mi vyluštit tyto aspekty u jednoho človíčka v jeho osobním radixu :17: :6:

Slunce opozice MC
Měsíc opozice MC
Merkur opozice MC
Uran trigon ASC
Pluto trigon MC
Neptun sextil MC
Jupiter sextil ASC
Venuše inkonjunkce MC
Slunce semikvadrát ASC

Ale je toho strašně moc /takže to nechám na Tobě, zda se s tím budeš chtít opisovat či ne :3:, jelikož určitě nechci, aby z Tebe zbyla u toho monitoru, klávesnice a knížky kostra... :14:/. :15:

:17:
09.11.2010 - 00:25 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Lynette
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Moje moudrá modrá kniha v tomto opravdu trochu kulhá, na ukázku:

Venuše s Plutem - silně emocionálně nabitý vztah, dobrý pro obchodní partnerství. That´s all. :25:

Oproti tomu:
Venuše - konjunkce Pluto:
Zde se projevuje silná romantická a sexuální přitažlivost. Partner s Plutem je ve vztahu dominantní. Charakterizuje ho magnetismus, charisma, atraktivnost, potřeba lámat veškeré tabuizované stránky v lásce a v sexu, cítí touhu dotknout se samých základů podvědomí. Emoční uspokojení a pocit blízkosti druhého člověka bere jako nezbytnou součást života. Ve vztahu s Venuší touží partner s Plutem po její transformaci - ničí staré hodnoty ve prospěch nových. Partner s Venuší bude ale využívat svou přitažlivost a přátelství k tomu, aby získal moc, peníze a zařídil si pohodlný a nekonfliktní život.
Vzájemný užitek mohou partneři mít díky společnému podnikání, které je spojené s bankovnictvím, daněmi, dědictvím, uměním nebo zábavou.
Pokud má konjunkce nepříznivé aspekty od ostatních planet, dochází jak v manželství, tak ve společném podnikání k finančním problémům, které mohou oba partnery rozdělit. V milostných vztazích může mít partner s Plutem na Venuši destruktivní vliv svým neotesaným a vulgárním chováním nebo perverzními sexuálními požadavky. Aby se podařilo určit, zda je konjunkce Venuše/Pluto pozitivní či negativní, je nutné bezpodmínečně prozkoumat další prvky radixových horoskopu i horoskopu srovnávacího...
Tolik Konaszewská, kromě toho se zabývá i postavením planet v domech partnera, což je taky docela k užitku. :1:

Ty ostatní aspekty vypíšu za chviličku. :4:
09.11.2010 - 00:09 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
Tak bych potřebovala "píchnout" s těmito v partnerské astrologii :3: :

Venuše opozice ASC
Pluto opozice ASC
Neptun trigon ASC
Jupiter sextil MC
Měsíc sextil ASC
Mars kvintil MC

+ co Tvoje moudrá modrá kniha praví o Venuši v konjunkci na Pluto? :3: Vždycky čtu, že je to docela dost brutální aspekt. :43:
09.11.2010 - 00:08 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Helena
Díky za odkaz, jdu to nastudovat.. :3:
09.11.2010 - 00:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Znovuzrozená
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tu konjunkci s MC nevím, možná že bych jí někde taky vyhrabala, ale spíš ne. Ono se o Lilith zase tak moc nepíše, ale pokud to bude stačit, tak postavení v domech a znameních najdeš zde: http://diskuze.najdise.cz/prispevek… :27: :29:
09.11.2010 - 00:01 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
Jj, počkej mrknu. :3: :17:
09.11.2010 - 00:01 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Helena
Hezký večer (tedy vlastně půlnoc, že?) holky, nevíte někdo co by mohla znamenat konjunkce Lilith(Střelec 10d.) s MC?
Díky :1:
09.11.2010 - 00:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Lynette
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:1: Tak tak, i o těch se modrá moudrá kniha zmiňuje, ale nejsou v ní tolik rozepsány jako aspekty v nativním horoskopu. Pro dobrou (výbornou) pomoc při řešení synastrie využívám téměř bezvýhradně Srovnávací astrologii od Konaszewské.
Tak který to bude? :3: :4:
08.11.2010 - 23:58 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
Jo, tak člověče asi si ten můj aspekt MC inkonjunkce Měsíc rozlouskla vlastními slovy, díky moc! :27: :15: :74: Už to lépe chápu. :1:
08.11.2010 - 23:55 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
Vůbec nevadí, taky jsem "astrolog" Tvého typu. :4: :3: Moc a moc děkuji a že jsem opravdu velice dotěrný tvor /asi/, tak bych měla dotaz, zda máš ve své moudré knize i aspekty v partnerském horoskopu? :3: :1: :17:
08.11.2010 - 23:53 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Lynette
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tohle mi přijde jako popis někoho, kdo bude zdatně balancovat na hraně mezi slušností a prospěchářstvím, mezi tím, co se má a tím, za co by jako malý dostal nabacáno na :71:, prostě ví, na které straně je krajíc namazaný, ale nerad by si při jeho dosahování umazal botky bahnem. :63:
08.11.2010 - 23:49 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Děvčata jsem moc ráda, že jste si v uvedeném našly co bylo potřeba, kdyby jste chtěly vypsat ještě něco s důvěrou si o to řekněte. :4:
Já jsem sice astrolog doslova na baterky, zato jsem horlivý astrofil, který se v podobných věcech děsně rád vrtá ... sem tam si i něco zapamatuju, ale jen načas - většinou mě to zase rychle opustí... ještě že mám ty knížky! :75: :4: :4:
08.11.2010 - 21:46 | Filtr
(Váhy) Lynette » Tanana
Děkuji moc za vysvětlení inkonjunkce, mám pocit, že už asi chápu, co po mě ten "zdvižený prst boží" asi chce... :44: Ale já se pořád nějak stavím na zadní.. :4: :2:

"Nachází se v horoskopech lidí, kteří řeší dilema,co je dole a co nahoře, kteří jsou příliš čestní na to, aby padli do bahna, ale mají se příliš rádi na to, aby dělali jen to, co je mravní a etické."

.. taky nevím, co tím básník míní, asi to, že jseš příliš hrdá na to, aby jsi něco dělala jen proto, že se to musí dělat dle obecně platných zákonů...? :63:
08.11.2010 - 21:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Helena
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kordelie, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak, holky, ten Uran kvadratura MC sedí :15: úplně totál.
08.11.2010 - 21:41 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
To je dobrý. :5: :3: Taky se zatím orientuji jen v těch základních aspektech, jinak jsem mimo.. :4: :2:
08.11.2010 - 21:39 | Filtr
(Váhy) Lynette » Helena
Teda děkuji moc za výklad, jsi úplný zlatíčko /a to moc lidem jinak neříkám :3:/. :4: :17: :74: :27: :15:

Co se týče té knihy, poznamenám si název a autory, ale mám takový neblahý vnitřní pocit, že ji už asi neseženu, leda že udělají nové vydání. :8:
08.11.2010 - 16:02 | Filtr
(Rak) Loen » Tanana
Kdybych aspoň věděla za co bojovat :4: :61: :61: (vědět co chci by se mi šiklo :61: :32:)

O tom, že tvůj mars v beranu boj zvládne, nepochybuju, budu jen doufat aby se ten můj mars v rybách neutopil.....ve vlastní šťávě :4:

PS: když už jsme si takové pěkné radixy nadělily, tak se je musíme naučit ukočírovat - to zvládnem :3:
08.11.2010 - 15:27 | Filtr
(Lev) Tanana » Loen
Tak to jsme na tom stejně. :3:

Tak mám za to, že Uran Ti teď háže kvadraturu na radix.Uran, Saturn a MC, Venuši a Merkur plus je v konjunkci s Martem, co chceš... :23: :61:

Musíme bojovat. :15:
08.11.2010 - 14:50 | Filtr
(Rak) Loen » Tanana
Jo, s hledáním profesního místa pod sluncem mám vážně problém...
Žiju na takových vlnách, někdy nechávám vše plynout - o nic se nestarám, vše bude fajn.. a na to nastupují fáze (zrovna posledních pár dní), kdy mám vážně strach o svou budoucnost a cosi mi říká, jo tohle nevypadá dobře...
08.11.2010 - 13:51 | Filtr
(Lev) Tanana » Helena
inkonjunkce je kvinkunx... ale kde jsem to četla??? :25:

"Sám aspekt kvinkunx je hodnocen jako poslední harmonický před opozicí, a z toho důvodu je i tato konfigurace chápána jako „poslední varování", něco jako zdvižený prst boží.
Jde o situaci,kterou se máme naučit vyřešit.Uděláme-li chybu,nabídka se nám vrací znovu a důrazněji v jiném hávu. Nachází se v horoskopech lidí, kteří řeší dilema,co je dole a co nahoře, kteří jsou příliš čestní na to, aby padli do bahna, ale mají se příliš rádi na to, aby dělali jen to, co je mravní a etické."

poslední větě vůbec nerozumím
08.11.2010 - 13:35 | Filtr
(Lev) Tanana » Loen
Jo jo, Teba si pamatuju. Ty tam máš pěknou paseku... :20:

A Ty taky cítíš jako nějaký problém najít si své profesionální místo "pod Sluncem"?
08.11.2010 - 13:00 | Filtr
(Rak) Loen » Helena
Jo ta energie není určitě fyzického rázu :4: - vlastně veškeré tvé postřehy by seděly (na uměleckou sféru se tak nějak zaměřuju :6:, ale asi tu bude problém neprůbpjnost, necílevědomost, ...)

Jinak jak jsme začaly opozicí saturn + uran (v konjunkci) na MC (v konjunkci s Venuší a Merkurem) - tak ten mars tvoří na obě skupiny planet kvadraturu :4: :32: (+ je v opozici na Asc)...

Snad mi to zachrání ten jupiter
08.11.2010 - 02:34 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Loen
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:25:To by asi chtělo komplexnější rozbor, takhle si netroufám soudit. Možná ti zatopí pod kotlem, nebo ti spíš "utopí" volnou energii. A nebo tvoje energie není fyzického rázu, možná se zdráháš projevit nějak agresivněji, ale zase by se dala energie nasměrovat třeba do umělecké sféřy... :63:

Jo, a u Marsu v Rybách je tu mimochodem uvedeno, že jedinec může být alergický na měkkýše, tahle věta mě docela pobavila, nevím proč. :63: :4:
08.11.2010 - 02:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Lynette
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nejsem si úplně jistá, ale mám pocit, že inkonjunkce je totéž co kvinkunx, ale ruku do ohně za to dát nemůžu. :63: :43: :25: Pokud tomu tak je, pak je její význam spíše negativní, je zdrojem napětí.
Ale možná plácám, protože tohle fakt jistě nevím. :41:
08.11.2010 - 02:20 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Lynette
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Helena, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Dlouho jsem jí nikde neviděla a jak to tak vypadá, tak je momentálně rozprodaná. Tehdy jsem ji kupovala hlavně kvůli vypsaným midpunktům, které jsem v žádné jiné publikaci nenašla, a díky téhle knížce jsem se v nich dostatečně vyřádila. :4:
Jedině zkusit antikvariáty, občas se tam dají najít i takovéhle ztracené kousky. :1:

Aspekty k Asc v nativním horoskopu tu jsou taky, vypíšu co jsem našla :3:

Slunce kvadratura/opozice Asc:
Pozorně si prostudujte postavení domu.
- Opozice ze šestého domu k ascendentu může mít vliv na zdraví subjektu a může také být potenciálním zdrojem napětí, ale jestliže je Slunce dobře aspektováno vládnoucí planetou, Měsícem nebo Marsem, umístění by mohlo být naopak posilující. Přichází-li ze sedmého domu opozice, zvýší se důraz na vztahy.
- Kvadratury k ascendentu ze čtvrtého domu mohou rušit domácí pohodu a možná ukazují na nadprůměrně obtížné problémy s rodiči, ale hodně záleží na tom, jak dobře je aspektováno Slunce od Měsíce a Saturnu.
Pravděpodobná je láska k domovu a hrdost na něj. Kvadratura z desátého domu u jednotlivce ukazuje na značnou hnací sílu, ambice a touhu po celosvětovém pokroku, jehož dosažení si vyžádá značné úsilí.

Luna kvadratura/opozice k Asc:
Může se objevit vnitřní neklid a nespokojenost a někdy dokonce podrážděný a netrpělivý postoj vůči druhým. Tyto tendence mohou zničit mnohé, co je v osobnosti pozitivní a příjemné, takže výsledkem je odpuzování lidí hned při prvním seznámení. Setáváme se zde i s vnitřní nespokojeností (ne nepodobnou té, která se vyskytuje, když jsou Slunce a Měsíc v opozici).
Jestliže je přítomna opozice a Měsíc je v sedmém domě, mohou nastat problémy a neklid v každém trvalém vztahu. Je-li Měsíc umístěn v šestém domě a je-li zároveň v opozici k ascendentu, je jedincovo zdraví (jak ukazuje měsíční znamení) zranitelné víc, než by tomu bylo v každém jiném případě.

Merkur kvadratura/opozice Asc:
Je-li nervózní, má subjekt sklon příliš mnoho mluvit. Nalézá se v určitém napětí, které iniciuje rychlejší myšlení. Objevují se hypochondrické sklony, zejména pokud jiné části horoskopu signalizují úzkost.

Pluto kvadratura/opozice Asc:
Postavení Pluta v domě ukáže, kde jedinec může zažít frustraci a neschopnost pohnout se kupředu. Nejpravděpodobněji se to stane během tranzitů k Plutu nebo za jiných těžkých vlivů. Jestliže dojde k opozici ze šestého domu, mohou se objevit střevní potíže nebo problémy s genitáliemi. Podobně mohou vyvstat problémy s partnerstvím pro Pluta v sedmém domě atd. Naléhání volající po radikálních změnách může pro jedince skončit prohrou. Obecně lze říci, že tyto aspekty budou bránit pokroku všude, kde budou aktivovány.

Negativní aspekty Urana k Asc:
Tyto aspekty jsou obvykle potenciálním zdrojem napětí a mohou způsobovat extrémní zatvrzelost a často jedincovu nepředvídatelnost. Kvadratura mívá rušivější a negativnější účinek než opozice, u které je důležité rozhodnout, zda Uran bude mít tvrdý dopad na jedincovo zdraví (šestý dům) nebo zda ovllivní jeho postoj ke vztahům (sedmý dům). Kvadratury ze čtvrtého nebo desátého domu mohou způsobovat napětí v rodině (čtvrtý) nebo kariéře (desátý). Jedinec může být velmi napjatý a zveličovat všechny problémy, které se v těchto oblastech života vyskytnou.

Kniha neuvádí význam vedlejších aspektů, proto je výše uvedené (k Uranu) nutno brát s rezervou. Semikvadrát tyto problémy spíš naznačí, stačí aplikovat do správného domu odkud aspekt vychází. :1: :29:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Střelec Střelci
ukázat kalendář »