Najdise.cz (Systémová zpráva)
Příspěvek je od uživatele
Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
===
--SPOILER-- :)))
Jak jsem to teda pochopil já, hlavní hrdinka Justine (Kirsten Dunst) by v takovém případě svou transformaci řešit nemusela, měla jí za sebou. Spíše by musela řešit její následky (např. to jak sejmula svého šéfa), což by možná bylo zajímavé, ale jen pro někoho.
Mimořádným prvkem ve hře byla její intuice až jasnovidnost (o níž třeba podává během filmu důkaz: "Těch fazolí v té lahvi bylo 678, já tyhle věci prostě VÍM!") Věděla, co přichazí a nezvládla na vlastní honosné svatbě za "celý majlant" předstírat, že se - narozdíl od ostatních - nechala ukolébat "výpočty vědců". Díky tomu celou svatbu totálně postavila na hlavu a zkazila jí všem, i když se snažila být šťastná na povel. Mě tam přišlo oslovující to náhlé osamění člověka, který ví něco, co neví ostatní, ale prostě se musí podřídit společenskému konsensu, aby nakonec zjistil, že to stejně nebude fungovat.
Další částí té její rychlotransformace byla hluboká deprese (nezvládla hygienu ani jídlo) a za symbolický transformační finiš bych považoval tu nahou noční scénu na lesní mezi (pro mě nejkrásnější scéna filmu, mrazilo) kde se důvěrou a klidem odhaluje modrému světlu té blížící se zkázy na nebi a užívá si každou vteřinu přítomnosti ve svým krásným těle

Od tohoto momentu je věcná, pevná a v klidu, ačkoli všichni kolem ní teprve začínají vyšilovat. Její klid však není apatií, zůstává plně cítící bytostí (viz ten moment, kdy před koncem objímá svého malého synovečka a na chvíli zapláče, aby to neviděl) a pak jdou hrát oblíbenou hru na stavbu jeskyně, do které se všichni tři schovají, protože "teta Nezlomná takovou jeskyni postavit umí".

Tenhle film mě fakt dostal
