Auto jako zdroj nezdravého egoismu


17.06.2020 - 09:47
(Ryby) MG34
Auto jako zdroj nezdravého egoismu
Skoro přemýšlím, jestli vůbec je co dodávat - klidně na požádání vysvětlím, popíšu detaily, ale to je tak do očí bijící...

A tím, jak je společnost touhle nemocí promořená (mnohem více než ten mediálně propíraný virus/nevirus) se takové téma setkává s dost velkým odporem.

Příspěvky v diskuzi

Řazení:
19.02.2021 - 08:53 | Filtr
(Ryby) MG34
Chtělo by to celospolečenskou změnu, která by tohle odkázala do patřičných mezí.

Při mé nehodě jsme se dva cyklisti při jízdě z kopce střetli s autem z protisměru, které nám nedalo přednost, když odbočovalo přes náš směr mimo silnici. Reálně to od něj byl dvojnásobný pokus o vraždu z nedbalosti a mělo by to tak být společností nazíráno. Samotná jízda v autě by měla být brána automaticky jako přitěžující okolnost. Vážná.

V ulici mi teď parkuje čím dál víc aut, i když se to nesmí, protože tam pak k průjezdu nezůstane povolených 6 metrů. A to se tam každý den jezdí otáčet autobus, který má co dělat, aby se jim vyhnul. Tohle zaneřádění veřejného prostranství plechovkami by mělo být vůbec tvrdě potíráno - bez jakýchkoliv polehčujících okolností typu "není místo jinde, museli bysme pak jít od auta kus pěšky, atd.". Budu to teď od jara řešit osobně - v pořadí majitel, vedení obce, policie ČR.
18.06.2020 - 22:15 | Filtr
(Ryby) MG34 » terere
To není pravda, že to všichni ví - kdyby to věděli - resp. skutečně tu informaci přijali, tak by nemohli jen tak nečinně sedět a řešit procenta nárustu nebo poklesu HDP nebo podobné nesmysly. Neřešili by, že někam musí dojít pěšky místo aby se vozili autem, že nějaké zboží prostě nebude, protože by se muselo vozit přes půlku planety, atd.

EDIT: následné komentáře do osobní roviny smazány
18.06.2020 - 22:13 | Filtr
(Ryby) MG34 » AL8EX
Další "klasika" - přezíravé kecy s plnou hubou a žaludkem - zahrát všechno do autu, jen aby ti proud "žrádla" nevyschnul. :8:

Jednak su oproti takovým pokrytcům jako ty o DOST VÝRAZNÝ krok napřed - vinu na devastaci planety uznávám a nesnažím se z ní vykroutit nebo ji bagatelizovat nebo se falešně tvářit, že se s tím systémově nedá nic dělat - tak co lžeš, že na něco čekám? Já jsem svůj krok dávno udělal a dělám - mluvím o tom otevřeně a ze všech stran to od pokrytců jako ty schytávám.

A nesnažím se za každou cenu trollit někoho, kdo o té vině mluví, nesnažím se ho překřičet jen proto, aby po mně mohla přijít potopa - dokonce i tento čtvrtkrok málokdo udělá. :8:

To jste celí vy - pokrytci, co jen aby nemuseli protočit jeden jediný závit svého mozku na přiznání vlastní viny (a od toho se pak odvíjí to další - no jasně, všichni jsou z toho potentovaní, že by pak museli mlaskat méně hlasitě, kdyby tu vinu fakt přiznali), tak tu budou křičet, že Gréta je duševně nemocná, že Gréta lítá letadlem, že Gréta je zmanipulovaná, takže blablabla.

Na co si to jako hraješ ty jiná dimenzo, když tu před umírající planetou mlaskáš s plnou hubou a směješ se jí do xichtu?!

EDIT: osobní komentáře budu mazat - pokud toho bude víc, tak klasika - blacklist
18.06.2020 - 22:04 | Filtr
(Střelec) terere
tak ,teď jsi to napsal a co jako dál s tím chceš dělat,tohle přece všichni vědí ale nikdo se nehroutí... :46:
18.06.2020 - 21:39 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jako vážně? ...takže ty se začneš měnit až se všichni změní :15: :46: :34:
18.06.2020 - 13:52 | Filtr
(Ryby) MG34 » player
Ne "možná", ale zcela jistě.

Tvá reakce je ukázková - je na ní vidět, jak považuješ svou zálibu a (pravděpodobně vlastní vinou) zhoršené zdraví za generální pardon na plundrování planety, nutné k uspokojení výše uvedeného. Jakoby to bylo samozřejmé - vůbec se nezamyslíš, že by to tak nebylo.

Aktuální problém není anitak to, že by lidi ty ekozločiny dělali, ale mnohem více to, že si je vůbec odmítají upřímně připustit. Myšlení většiny "konzumentů" je tak zdeformované, že ani na okamžik si nepřipouští, že ti největší zloději na světě jsou oni sami. Anebo to jenom mechanicky odkývou a vnitřně je jim to úplně šumák.

Kdyby se změnilo myšlení, dalo by se začít něco systémově dělat. V tomhle směru byli paradoxně asi nejdál ti nějvětší divoši - Indiáni (i když oni tenhle "název" nemají rádi). Ti vždycky velmi dobře věděli, co si od přírody berou a že toho nikdy nesmí být víc než je nezbytně nutné.
18.06.2020 - 12:01 | Filtr
(Býk) player
Můj hudební kontingent jezdící na koncerty na rudliku nepřevezu. A se špatnou kyčlí bych si velkej nákup už taky bez něj neudělal. Takže možná jsem nezdravej egoista.
18.06.2020 - 11:27 | Filtr
(Ryby) MG34 » AL8EX
Co je to zase za švejkování?

Když bude jedna velká vodní nádrž a z ní bude mít výpusť 50 lidí a všichni ji nechají otevřenou (přestože je sucho) anebo naopak zavřenou (přestože se blíží povodeň), tak je naprosto k ničemu, když někdo "jde osobním příkladem" - takové věci se MUSÍ řešit jedině hromadně stylem všichni nebo nikdo.

Když v období sucha jeden jediný tu svou výpusť otevře, tak všechna voda zmizí. A když se povalí povodňová vlna, tak taky stačí pár, kteří si to u sebe zavřou a ta vlna pak bude výrazně větší na jiných místech, kde se to rozlije.

Naše Země je jedna taková velká nádrž a jednotlivci nebo zájmové skupiny z ní odčerpávají anebo ji zaneřádí takovým způsobem, že už dávno neplní svou funkci - příjemné místo k žití. Starat se o ni je nutné befelem a ne jenom kdo má zájem v rámci dobrovolnosti, protože tím se jenom ztrácí čas a Země dál chřadne.
18.06.2020 - 11:16 | Filtr
(Ryby) MG34 » Svá štírka
O voze a o koze - zde dokonce doslova.

Je celkem jedno co kdo "vybudoval" a jestli je "silný" nebo "odvážný", tady se bavíme o tom, co s člověkem (a zejména jeho egem) dost často udělá auto (případně jiný prostředek, který uměle nefukuje osobní prostor dotyčného).

Tady ty výkřiky do tmy "znal jsem jednoho..." s tím nic nezmění - to je jakobych napsal do diskuze o vegetariánství, že jsem znal jednoho vegetariána, co se snažil vyhladit půlku Evropy a pak spáchal sebevraždu ve svém podzemním bunkru - takže vegetariáni ... bla bla bla
18.06.2020 - 09:49 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
sanitky, hasiči...nikdy ti nepomohli? btw - přebral si někdy balík od kurýra? (NEMĚL BY SI..JE TO HŘÍCH)

p.s. psal jsem to ve vedlejší diskusi..já rád klasiku - létací koberec :32:
18.06.2020 - 08:41 | Filtr
(Štír) Svá štírka » registrovaná
Souhlasím s tebou. Znám člověka, který jako těžce hendikepovaný vybudoval fungující kozí farmu a dal tím práci lidem. Auto k tomu bohužel potřeboval a já si ho velice vážím. Nikdy jsem nepoznala člověka vnitřně tak silného a odvážného.
Koukám, že tuto diskuzi již sledovat nehodlám - ztráta čsasu. :8:
18.06.2020 - 07:52 | Filtr
(Ryby) MG34 » registrovaná
I oni mají alternativu (např. osobní elektrický vozík) a i oni jsou "ohrožení" stejným mechanizmem vzniku nezdravého egosimu. I hendikepovaný může být charakterově špatný člověk.

- pokud někdo jede sám v oplechované budce a soustředí se jen na rychlost přepravy, velmi snadno sklouzne k slepému odsuzování lidí, kteří ho nějak brzdí, ohrožují, zavazí mu, atd. A není daleko k majetnickým sklonům ohledně silnice, prostoru na ní, výkladu pravidel, atd. Ne nadarmo se velmi často propírá ta psychologická situace, kdy se za volantem lidé "změní" v někoho úplně jiného, někdy vyloženě dost agresivního (pravda je ovšem taková, že to není změna, ale jen uvolnění hrází - bylo to tam vždy - ale proč tomu ještě takhle pomáhat?).

Dokážu si představit, že někdo jede zcela ohleduplně a s velkou pokorou, ale i tak zůstává ten problém, že pálí suroviny, zamořuje vzduch, zabírá s tím autem místo a dělá se kvůli němu nákladná a neekologická infrastruktura. A to nemluvím o tom, že když tak jede, zákonitě se dostává do konfliktu s těmi, kteří tak nejedou - a ti jsou pak ještě agresivnější.
18.06.2020 - 06:44 | Filtr
(Lev) registrovaná » MG34
Sú tu hendikepovaní ľudia, ktorým preprava autom zabezpečuje kontakt s okolím, ľuďmi, lekármi, zariadeniami, ktoré navštevujú, prácou atď...

Títo ľudia majú autá prispôsobené ich hendikepu a potrebám, využívajú ich viac rokov, nestriedajú autá ako ponožky....
17.06.2020 - 11:35 | Filtr
(Ryby) MG34 » Mici Angóra
Ne, vylidnit by se měly jenom ty díry, co jsou někde daleko v přírodě a neuživí se tam nikdo a nemá to tam co dělat. Je spousta střediskových obcí, kde je skoro všechno, hlavně zemědělství.

Reálné to samozřejmě je - buď zase přijde nějaký imaginární virus - a jak rychle to najednou šlo - nebo přijde stop stav na těžbu čehokoliv - to by bylo úplně super, kdyby se to celosvětově povedlo prosadit - zastavit tenhle megazločin.

Nevíš, ale vzápětí "víš" - nezkoušej na mne takové manipulativní finty a raději skutečně konči.

Docela se tady o mně natroubilo (a troubí) dost nesmyslů (včetně tvého druhého odstavce), které mi nestojí za to, abych nějak podrobně řešil (i když některé jsou dost za čárou - že tu mám dva profily, že mám duševní nemoc, apod.). Je každého věc, k čemu se přikloní a jako síto mi to funguje celkem dobře.

Akorát mne dost zarazilo, když jednou pro změnu já o někom z těch pomlouvačů napíšu něco (co je pravda a asi by se i našel někdo, kdo by to potvrdil) a vpodstatě by mi to nejraději spousta lidí zakázala psát, že na to nemám právo a důkazy atd. To jsem fakt hleděl na tu drzost..
17.06.2020 - 11:18 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » MG34
Takže v zásadě by se měly vesnice vylidnit a všichni se přestěhovat do města, aby měli práci u huby a nikam nedojížděli. Jak moc je to reálné už jsme myslím probrali v diskuzi o dojíždění po Praze na kole.

Jinak nevím, proč vůbec zakládáš nějaké diskuze, když očekáváš, že ti všichni všechno jen odkývou, pak diskuze tedy nemusí být. Všimni si, jak zcela pomíjíš to, v čem s tebou lidi třeba souhlasí a zaměřuješ se jen na na ty opačné názory, aby ses mohl hádat. Pěkně blbé hobby, končím. :2:
17.06.2020 - 11:12 | Filtr
(Ryby) MG34 » Mici Angóra
To není můj problém, jak ta závislost vznikla - těžká závislost to je, to je bez debaty. A k tomu vzniku - že si někdo tu závislost sám dobrovolně vypěstuje (tím, že bydlí kdovíkde a práci si hledá ještě jinde kdovíkde) - nene, to je NAPROSTO UKÁZKOVÝ terč.

"Kdo chce psa bít" mi spíše sedí u toho, jak se furt neustále snažíš mi něco rozporovat, já ti tu imaginární hůl vždycky odfouknu a ty hledáš další.
17.06.2020 - 11:03 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » MG34
No, myslím, že sis zrovna vybral špatný terč, Nali bydlí mimo civilizaci a spojení veřejnou dopravou má opravdu špatné. Mimo práci jezdí minimálně. Ale kdo chce psa bít... :3:

No, to by měl, ale nežijeme v ideálním světě :1:
17.06.2020 - 10:53 | Filtr
(Ryby) MG34 » Mici Angóra
Tak já jsem reagoval na vedlejší diskuzi - tam to byl/je vyloženě heroin. A využívání aut s mírou znamená něco úplně jiného než jak si "s mírou" dnes většina lidí představuje. S mírou, to je tak jedno auto na 100 lidí, které si zabookuju když budu potřebovat odvézt ženu do porodnice nebo když budu stavět dům a budu potřebovat materiál.

Rostoucí počet lidí na zemi by se měl odrážet právěže v klesajícím počtu aut. Což se ale neděje. Když budu bydlet v 1+1 sám a pak ve dvou, případně ještě s dítětem, tak si k tomu přece nebudu přikupovat další krámy, co doma skladuju, ale naopak se budu snažit věcí zbavovat..
17.06.2020 - 10:29 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » MG34
Jasně, ale je i spousta lidí, kteří auto užívají rozumně a s mírou.

Jinak základní problém je počet lidí na zemi, z toho pramení rostoucí počet aut a celá řada dalších problémů :1: :17:
17.06.2020 - 10:23 | Filtr
(Ryby) MG34 » Mici Angóra
Je to s tím heroinem úplně stejný příklad jako s tím autem - že závislý na autě je vlastně nezávislý..?

Stejnějako vyloupení banky - na silnici po tobě jdou ostatní "účastníci" - vybržďovači, apod.

"Míra zločinu"? Jakože okrást jednou za život souseda je OK, ale okrást ho dvakrát už je špatně?
17.06.2020 - 10:20 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » MG34
No, to je vynikající příklad, že závislý na drogách je nezávislý :2:

Vyloupení banky taky ne, tam po tobě půjdou policajti, takže svobodný taky nejsi.

Jen říkám, že nic není černobílé, aut je určitě příliš mnoho a lidi jimi jezdí třeba i v případě, kdy by mohli jít pěšky, o tom žádná. Všechno je o té míře, jako se vším. Prostě civilizační vymoženost, která je poměrně snadno dostupná.
17.06.2020 - 10:17 | Filtr
(Ryby) MG34 » Mici Angóra
Pokud se na to díváš takto - tak jednak takovou svobodu/nezávislost ti poskytuje třeba i heroin...

A jednak je tu to okrádání zbytku planety - co myslíš, jak by to tu vypadalo, kdyby se byla celá planeta plná autistů, jako je to v Evropě, Číně a Americe? Už teď je to těžce přes čáru.

Vyloupení banky ti totiž taky poskytne "značnou dávku svobody a nezávislosti".
17.06.2020 - 10:12 | Filtr
(Ryby) MG34
Jo a to nemluvím o infrastruktuře, která se tomu všemu podřizuje.

Toho asfaltu všude...

Těch zablokovaných ulic, kde se nedá skoro ani přejít na druhou stranu - ať už je na vině provoz nebo zaparkovaná masa "symbolů autismu".
17.06.2020 - 10:09 | Filtr
(Panna) Mici Angóra
Jako u všeho jsou zde pro i proti :1: Na druhé straně zase mít auto poskytuje značnou dávku svobody a nezávislosti :3:
17.06.2020 - 10:05 | Filtr
(Ryby) MG34
Docela drsné je to, jak si dotyční "postižení" zvykli argumentovat, že to bez auta nejde - a jak jsou v tomto směru vyloženě útoční.

Auto umožnilo "mít všechno" bez kompromisů - a tuhle zlodějskou šanci hodně lidí nedokáže prostě pustit z ruky - podobně jako opice nedokáže pustit banán, který vytahuje ze skelnice s úzkým hrdlem a díky tomu nedostane ruku ven.

Ale je to zločin - plundrují se zdroje této planety (palivo, suroviny na výrobu aut, vzduch, který dýcháme), ohrožují se ostatní lidé - mrtví na silnicích díky autům (a bohužel zdaleka ne jen ostatní "autisti") dnes nikoho nezajímají - kvůli nějakému imaginárnímu viru se tu dělalo cvičení na třetí světovou, ale kvůli mnohem více mrtvým na silnicích se nedělá prakticky nic.

A v neposlední řadě to úplně mění myšlení lidí k horšímu - ten egoismus řidiče v autě je přímo ukázkový, podobně jako egosimus kuřáka mezi nekuřáky.

Asi by se dalo najít víc "příznaků" na dané téma než to auto - aspirují "chytré mobily", již zmíněné cigarety, psi, ale auto je asi nejsilnější ze všech. V tomto směru jsem se musel fakt trpce smát, když někdo z pohledu podpory egosimu řešil fekvenci základního ladění hudebních tónů..


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »