Hlavní strana > Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích

Filtr:

Marci12 - Poslední příspěvky (Archiv)


  
 
 
 
06.06.2009 - 19:19
Literární koutek: Sny z nočního víru

Marci12 » Rotan
:17:Krásné,až se tají dech... :29:
31.05.2009 - 18:35
Zdraví a nemoci: Autismus

Marci12 » Putes
:17:posílám Ti to,co jsem našla na internetu o autismu a je to psáno docela srozumitelně.Sama jsem se setkala během své učitelské praxe(učím mentálně retardované děti)se třemi autistickými dětmi.Každé bylo úplně jiné,ale společné pro ně bylo to,že měly svůj svět,nesnášely jakékoliv narušení svých stereotypů.Když si zvykly na konkrétní osobu ,která je učila,upřednostňovaly ji před ostatními a nechaly se od ní uklidnit a vést.
takže ten text:
Autismus je jednou z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje. Jedná se o vrozenou poruchu některých mozkových funkcí. Porucha vzniká na neurobiologickém podkladě. Důsledkem poruchy je, že dítě dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Duševní vývoj dítěte je díky tomuto handicapu narušen hlavně v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti (tzv. základní diagnostická triáda problémových oblastí vývoje u poruch autistického spektra). Autismus doprovází specifické vzorce chování.

Stupeň závažnosti poruchy bývá různý, od mírné formy (málo symptomů) až po těžkou (velké množství symptomů). Problémy se musí projevit v každé části základní diagnostické triády.

Autismus je poruchou, jejíž příčinu se prozatím nepodařilo odhalit. Předpokládá se, že určitou roli zde hrají genetické faktory, různá infekční onemocnění a chemické procesy v mozku. Moderní teorie tvrdí, že autismus vzniká až při kombinaci několika těchto faktorů. Autismus je v podstatě syndrom, který se diagnostikuje na základě projevů chování. Projevuje se buď od dětství nebo v raném věku (do 36 měsíců). Porucha určitých mozkových funkcí způsobí, že dítě nedokáže správným způsobem vyhodnocovat informace (senzorické, jazykové). Lidé s autismem pak mívají výrazné potíže ve vývoji řeči, ve vztazích s lidmi a obtížně zvládají běžné sociální dovednosti.
První nejběžnější postřehy v oblasti celkové komuniakce, řečového vývoje a v oblasti sociálního chování:
Postřehy v komunikaci
. Nereaguje na své jméno
. Neříká, co chce
. Opožděný vývoj jazyka
. Nereaguje na pokyny
. Někdy působí dojmem, že je neslyšící
. Zdá se, že slyší, ale nikoli ostatní osoby
. Neukazuje a nemává na rozloučenou
. Říkal/a několik slov, ale nyní přestal/a
Postřehy v sociálním chování
. Chybí sociální úsměv
. Raději si hraje o samotě
. Dává přednost sebeobsluze
. Je velmi samostatný
. Některé věci dělá velmi "brzy"
. Špatný oční kontakt
. Působí, že žije ve vlastním světě
. Nezajímá se o ostatní děti
. Ostatní lidi dokáže ignorovat
Postřehy v chování
. Záchvaty vzteku
. Hyperaktivita/neschopnost spolupracovat/ negativismus
. Neví, jak si hrát s hračkami
. Zabývá se určitými věcmi stále dokolečka
. Chodí po špičkách
. Neobvyklá fixace na určité hračky (neustále s sebou nosí nějaký předmět)
. Řadí věci do řad
. Reaguje přehnaně na určité materiály či zvuky
. Zvláštní pohyby
Absolutní indikace pro další vyšetření
. do 12 měsíců nežvatlá
. do 12 měsíců negestikuluje (neukazuje, nemává na rozloučenou)
. do 16 měsíců neužívá slova
. do 24 měsíců spontánně neužívá věty
. ztráta jakýchkoli jazykových nebo sociálních schopností v jakémkoli věku


Autismus může být, a často bývá, kombinován s jinými poruchami či handicapy psychického i fyzického rázu (mentální retardace, epilepsie, smyslové poruchy, geneticky podmíněné vady atd.). Často se přidružuje problematické chování rozdílné intenzity. Někteří lidé s autismem mají pouze mírné problémy (např. nemají rádi změny), u druhých pozorujeme agresivní nebo sebezraňující chování. Také hyperaktivita, neschopnost soustředění nebo výrazná pasivita se často s autismem pojí.

K úplnému potlačení příznaků autismu v 98% případů nedochází. Na druhé straně speciální výchova mírní problematické chování (agresivitu, sebezraňování, záchvaty vzteku), byl zaznamenán nárůst IQ, zvýšení adaptability a samostatnosti. Pokud osoby trpící autismem nemají speciální přístup založený mimo jiné na hluboké znalosti dané problematiky, ocitají se na psychiatrických odděleních s vysokými dávkami psychofarmak či jsou vylučovány ze škol, do kterých však úrovní svého intelektu patří.

Jediným obecným a prokazatelně úspěšným způsobem pomoci dětem s autismem je speciální pedagogická péče s využitím metodiky kognitivně behaviorální terapie. Pokud dítěti svým speciálním přístupem umožníme porozumět světu, který ho díky jeho handicapu chaoticky obklopuje, je stoprocentní šance, že u dítěte dojde ke zlepšení. Speciálně vyškolení pedagogové užívají nejčastěji metodiku strukturovaného učení, která za prioritu považuje nácvik funkční komunikace a individuální přístup v psychoedukaci. Vizualizace a strukturalizace jsou základními metodickými pilíři přístupu k lidem s autismem.
31.05.2009 - 18:54
Zdraví a nemoci: Čekání na smrt.

Marci12 » Najdise.cz
:17:Jedno je jisté,nečekej a žij! :62:
25.05.2009 - 20:31

Marci12 » player
:24:Jenže,co s tím?Tady je každá rada drahá... :63:
25.05.2009 - 19:12

Marci12 » Marci12
:17:Není to můj život,naštěstí,to bych už dávno utekla.Ta přítelkyně měla úplně vyhaslé oči,až mě přešel mráz... :23:
20.05.2009 - 18:46
Literární koutek: Škola života

Marci12 » medulka
:17:milé a hezké :30:taky jsem si zavzpomínala na malou venkovskou holku ztracenou v Ostravě,už je to tak dávno,ale pořád živé... :29:
20.05.2009 - 20:25

Marci12 » LemmOny
:17:Nádherné vyznání,
:37:připíjim Tobě i oné neznámé :29:
19.05.2009 - 19:12
Literární koutek: Pravidla párového soužití

Marci12 » karamel
:17:Krásná píseň,díky :29:
19.05.2009 - 19:12
Literární koutek: Pravidla párového soužití

Marci12 » Zitto
:17:Zitto,neustále překvapuješ :15:Moc dobrý..
17.05.2009 - 20:38
Literární koutek: Simone 777 a Player

Marci12 » player
:17:už se moc těším... :29:
17.05.2009 - 20:37
Literární koutek: Blýskavice

Marci12 » tanjamanova
:17:Díky... :29:
13.05.2009 - 18:29
Literární koutek: Pre vás všetkých.....

Marci12 » myriam
:17:Tak krásné až z toho mrazí... :17:
11.05.2009 - 21:09
Literární koutek: Déšť

Marci12 » Zitto
:17:Krása :35: :29:
11.05.2009 - 20:50
Literární koutek: Pravý Život

Marci12 » Oraphim
:17:Hezké,moc hezké... :30: :29:
04.05.2009 - 21:08
Literární koutek: Kapky jako slzy

Marci12 » medulka
:17:Jedna slza na tvé tváři,
teď,když se konečně jaru daří?
Utři ty slzy a usměj se,
Medulko milá:nedej se! :17: :29:
03.05.2009 - 11:31
Literární koutek: Diadém z ranních paprsků

Marci12 » Rotan
:17:Není to jen kouzlem okamžiku,ale i tvou kouzelnou osobností :37: :17:
03.05.2009 - 08:21
Literární koutek: Krása přírody a láska

Marci12 » buba
:17:Nádhernéjaro,
:17:co víc si přát?
:17:Snad jen,
:17:aby každý každého měl rád
:17:a říkal mu to třeba tisíckrát :4:
02.05.2009 - 20:44
Literární koutek: Sladkobolno

Marci12 » Marci12
:17:Až rozzáří se svícny kaštanů,
nejednu sladkou pusu dostanu,
máj promění se v pohádku ,
půjde všechno jako na drátku? :3:
01.05.2009 - 22:02
Literární koutek: Zářící oheň

Marci12 » Najdise.cz
:3:Zelený král býval vylosován právě o Beltine,víš.Trochu se o něm informace různí,s největší pravděpodobností připravil tuto noc vybranou pannu o panenství... :29:
30.04.2009 - 19:37
Literární koutek: Noc

Marci12 » sunrise
:17:Díky anděli....krásné :17:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »