Hlavní strana > Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích

Filtr:

Al* - Poslední odpovědi


  
 
 
 
11.05.2020 - 18:49

Mici Angóra » Al*
K těm testům na psychologii-to ale byly klasické číselné řady, doplnit obrázek apod., určitě jsi nemusela počítat třeba moje oblíbené integrály. A o tom to je, že u maturity z matematiky (i z jiných předmětů) musíš prokázat znalost něčeho, co v životě nebudeš potřebovat. Podobně pokud nebudeš chtít být lingvista, bude ti v životě celkem k prdu i takový pokročilejší větný rozbor, který bývá u maturity z češtiny. Podle mě je třeba užitečné učit se latinu, je to základ všech románských jazyků a je z ní odvozena spousta cizích slov. Problém je ale v tom, že kdo ten cit pro jazyk od přírody nemá, ten tu podobnost a souvislosti prostě nevidí a musí se holt biflovat slovíčka a gramatiku do výše svých možností a stejně nikdy nebude mít C2. Stejně tak jako ten bez buněk na matiku se bude šprtat vzorečky a nebude chápat proč, občas možná dostane i dobrou známku a pak bude zase v pytli. Pokud budou mít oba výše uvedení štěstí, zachrání je právě možnost volby mezi matikou a jazykem. I pokud nebudou mít vyložený talent ani na jedno, určitě budou schopni si zvolit menší zlo.
11.05.2020 - 17:42

Buddha/2 » Al*
Opravdu ?
Myslím, že to je celkem jasné. Jako základ stačí základní škola. Pak ať si každý jde tam, na co má buňky. Jenže tak prostě někteří neuvažují. Rádi by si dávali velké cíle. Např. že od r. 2030 tu nebude nikdo s pouze základním vzděláním, 60% dětí odmaturuje a 40% bude mít diplom. Že je to ptákovina je nezajímá a o hodnotě takového diplomu se bavit nebudou ...

Ještě nějaké dotazy ? Krom toho, kde po r. 2030 sehnat instalatéra :4:
11.05.2020 - 16:49

Buddha/2 » Al*
Hele nepodsouvej mi co jsem neřekl. Jasně, jsou obory kde je nutná (technické školy). Pak máš např. humanitní a umělecké. Já si mysím, že na základce se naučíš to, co z matematiky každý potřebuje. Ale nevím, na co by se na DAMU měla učit matika a psychologovi taky stačí když si umí spočítat 2+2 :5: :4:.
Takže asi tak, snad si rozumíme ... strukturovaně :46:
11.05.2020 - 16:24

Buddha/2 » Al*
To možná ne, ale ten "génius" co vymyslel povinnou maturitu z matiky si to určitě myslel :32:
11.05.2020 - 11:22

Bosch » Al*
Zkus. Je to pro zacky zakladich skol. :4:
11.05.2020 - 11:14

Bosch » Al*
Math for dummies
11.05.2020 - 09:23

Mici Angóra » Al*
Ale vždyť je vysokoškoláků v české populaci asi jen 20 %... I když ta dostupnost VŠ vzdělání roste, to jo. Spíš je to o těch pseudooborech, případně o příliš velkém množství absolventů ekonomických nebo právnických oborů, které jsou rádoby prestižní, ale tolik lidí se v nich podle mě taky neuživí.
11.05.2020 - 08:47

Mici Angóra » Al*
Takže je třeba zatížit humanoidy matematikou, kterou neudělají, aby na tyhle obory nikdo nechodil, ahááááá :4:
11.05.2020 - 08:37

Mici Angóra » Al*
Já jsem neříkala, že by měla být prestižní, jen jsem říkala, že se nedivím rodičům, co dají talentovanější dítě na víceletý gympl. Jestli to je nebo není správně je jiná věc.
11.05.2020 - 08:35

Mici Angóra » Al*
No, hlavně aby ten strašák namotivoval i ty učitele, aby začali učit jinak a lépe a to už od základky.
10.05.2020 - 15:51

Mici Angóra » Al*
To, že má někdo dobré zázemí, ještě neznamená, že má talent na matiku, sakra, furt se točíme v kruhu. Čili o jeho předpokladu udělat maturitu konkrétně z matematiky to nic nevypovídá, záleží to na mnoha dalších faktorech.

Školství celkově není v dobré kondici, na tom se shodneme. Nedokážu ale říct, co bylo dřív, jestli vejce nebo slepice-jestli jsou děti blbé, protože se na ně snižují požadavky nebo se na ně snižují požadavky, protože jsou blbé, asi to budou spojené nádoby. Výzkumy paradoxně říkají, že výuka na prvním stupni ZŠ je kupodivu docela na úrovni, třeba taková třetí třída je podle mě docela velký skok a valí toho na ty děti poměrně hodně. Láme se to až na druhém stupni. Třeba jsou ty děti nakonec přetížené kvůli nabitým osnovám a nevědí, co se učit dřív, opravdu nevím.

Jediné, co vím, je, že nezměnit nic v systému výuky, jen přidat na konci strašáka v podobě povinné maturity z matiky nic neřeší, mělo by se začít z druhého konce.

Hodně pravdy je podle mě taky v tom, co píše i Cap Rising-totiž, že autorka článku vidí změny, které se jí nelíbí a snaží se zachovat nějaké tzv. jistoty z minulosti. Jenže ty dnešní děti žijí v naprosto jiném světě, jinak uvažují a nemá cenu spekulovat nad tím, jestli to dřív bylo lepší nebo horší, je třeba se tomu přizpůsobit a vzdělávací systém transformovat.
10.05.2020 - 10:48

Mici Angóra » Al*
Vzhledem k tomu, kolik lidí tady diskutuje, to většině asi bude jedno, někdo jásá, někdo je proti, od toho jsou témata k diskuzi.
10.05.2020 - 10:43

Mici Angóra » Al*
Nerozumím, co se mi snažíš sdělit, musíš víc polopatě.
To, že žiju v bublině, je možné, tak mi vysvětli, jak to je tak, abych to pochopila. Nějakými skutečnými argumenty.
10.05.2020 - 09:13

Mici Angóra » Al*
Já kolem sebe vidím, že děti, kterým matika nebo třeba angličtina "jde" jsou ty, se kterými se doma ještě učí rodiče, protože ve škole toho moc nepochytí (nechci paušálně všechno svádět na učitele, ale fakt je to mnohdy tak). Pak jsou rodiče, kteří na to z pochopitelných důvodů nemají čas ani kapacity nebo o to prostě nemají zájem. A pak jsou rodiče, kteří jsou sami pologramotní, takže těžko můžou někoho doučovat. A říkat, že jejich děti patří do pomocné školy je samozřejmě škaredé, protože za to nemůžou, ale v zásadě to tak je. Určitě je mezi nimi spousta takových, kterým kdyby někdo pomohl, dotáhly by to dál, ale dokud se tohle systémově nevyřeší, bude to pokračovat dál.

Myslím, že si neodporuju, ale vlastně nemám tu maturitu z matiky, tak to možná nedokážu posoudit :3:
10.05.2020 - 09:01

Mici Angóra » Al*
No tak tady se zásadně rozcházíme, ty zřejmě podporuješ trend všechno jednotně, já naopak. S tím, že rodiče dávali děti na gymply už před inkluzí máš pravdu, jenže důvody byly podobné, ve třídě na ZŠ byly děti, který patřily spíš do pomocný školy nebo rovnou do diagnosťáku, akorát se to ještě nejmenovalo inkluze :2:
10.05.2020 - 08:30

Mici Angóra » Al*
Myslela jsem to tak, že důležité jsou taky výsledky v průběhu studia, čili by se k maturitě neměl dostat ten, kdo celou dobu sotva prolejzá a u maturity má náhodou štěstí na otázky, takže získá středoškolské vzdělání.

No, to jsi nahodila další téma, totiž, aby to nechali na jednotlivých školách, jak to bývalo. A ne, že nastavením jednotné státní maturity se laťka někde sníží a jinde neúměrně zvýší. Podle mě není špatný systém prestižních a méně prestižních škol jako je třeba v USA. U nás ty školy taky mají velice různou úroveň, ale lidi, co mají maturitu se berou na stejné úrovni, i když jeden je z gymplu a druhý z učňáku s maturitou. To samý různé typy magistrů a inženýrů a o bakalářích ani nemluvím :4:

Inkluze se snaží předstírat, že děti s různou úrovní intelektu a schopností se mohou učit najednou, jako kdyby ty schopnosti měly stejné. Tím se děti s větším potenciálem brzdí a ty s nižším i tak kolikrát nestíhají. Pak se nikdo nemůže divit, že rodiče dávají děti na víceleté gymply atd.
09.05.2020 - 22:55

Mici Angóra » Al*
Vždyť ta maturita z matiky ještě povinná není, tak jaká laťka dolů? Podle mě se mají učit všichni všechno na vysoké úrovni a pokud to nezvládají, mají je vyhodit už během studia. Jenže to je opravdu i o tom systému financování na studenta. A k maturitě by si student mohl vybrat předměty, ve kterých má největší potenciál a taky ale pak podle toho předvést nějaký výkon a ne že proleze jen tak tak.
Jinak inkluzi bych sem asi nemíchala, i když to s ní taky souvisí, podle ní mají v zásadě všichni stejné schopnosti a to právě není pravda.
09.05.2020 - 22:50

Mici Angóra » Al*
No já jsem se třeba setkala s tím, že studenti, které vzali bez přijímaček na ekonomický obor na nejmenované VŠ stěží ovládali středoškolské učivo, i když z matematiky maturovali. Takže v matematice zabili celý prvák tím, že se v podstatě doučovali, aby mohli navázat. No a oni to stejně nedávali, ovšem škola je nemohla všechny vyhodit, protože na ně potřebuje dostávat peníze, takže RNDr. co je učila dostala od rektora příkazem snížit laťku nebo že může jít. Nejdřív to oplakala a nakonec šla.
09.05.2020 - 22:46

Mici Angóra » Al*
No jasně, další věc je, že kdybych žila v době technologií jako ty děti, tak bych asi taky nečetla, problém je, že školský systém se na tyhle změny adaptuje jen zčásti a ne dost rychle a taky je dostatečně nevyužívá ve svůj prospěch. Současně jsou jimi děti zdeformované, je to prostě složitý problém.
09.05.2020 - 22:43

Mici Angóra » Al*
No a to jsi z ní nemohla maturovat volitelně? Nebo já to nechápu.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »