Bez masky


24.11.2017 - 18:33
(Ryby) MG34
Bez masky
Xtěl jsem to napsat jinak, ale téma mi někdo vyfoukl, tak to nemůžu napsat tak přímo, jak jsem původně zamýšlel - ok, pojmu to víc osobně.

Možná mám smůlu anebo štěstí, ale do lidí vidím - v přímém kontaktu mi neunikne prakticky žádná emoce, která se ve druhém klube. Nemusí mi to nikdo věřit, není to účelem, abych se obhajoval, kritiku prostě smáznu, jak je mým zvykem, je to pro mne nejpohodlnější. Není účelem ani abych se nějak sebeprezentoval, v běžném styku je lepší to skrývat. Je to bohužel ale nutné k pochopení toho, kam mířím - že jsem si to nevycucal z prstu.

Když jdu po ulici, vidím všechny ty masky - každého, kdo promluví nebo se jinak projeví, vnímám. Vnímám tu masku i to, co je za ní. Mám to tak celý život. Nevadí mi to. Ale něco znalostí se už u mne nastřádalo. Na tohle mám paměť dobrou - nezapamatuju si "fotku" obličeje, ale zapamatuju si masku a to, co je za ní.

Postupně rozepíšu, kam směřuju.

Známé firmy rovnou bez čtení mažu, nedávno založené nicky většinou taky.

Stránka: 1 2 3 4 5
Řazení:
30.11.2017 - 10:55 | Filtr
(Rak) dan162 » vibe
Vida, asi mám s tím názvem problém. Z názvu si dělám domněnku o obsahu, asi hodně mylnou, když čtu tvé jiné příspěvky.

A není to nazývání pro sebe, když to je napsané ve foru :-))

Ohrožovat na existenci ? Joj toje silné slovo. Nejspíš víš o čem mluvíš.
30.11.2017 - 14:56 | Filtr
(Rak) dan162 » onka
Umělé postavení, tomu se takto lze prvotřídně vyhnout. Nelze se ale vyhnout vlastní reakci na jádra druhých lidí.

Najdeš třeba, že jádro je nejen opravdové, přirozené, ale taky třeba ohrožující. Všichni například máme uvnitř sebe schopnost zabíjet, komárem počínaje a maska to zakrývá. Nad komára sice málokdo jde, skutečných vrahů je pramálo, ale ta možnost tě může vyděsit. Při negativním vidění se uzavřeš všemu ohrožujícímu, což je postupem doby při tomto přístupu všechno, hlídáš toho dost, když si nedáš pozor, sklouzneš při vší inteligenci do paranoického chování. Nebo naopak se otevřeš, rozpustíš svou identitu, protože ohrožení přijmeš jako možné a nepravděpodobné. Je na nás, co zvolíme.

Ano, kdo vidí skrz, tak může porozumět grázlíkovi bez jakýchkoliv následků, zatímco jiný člověk bude v těžké nepohodě s mírným člověkem, který si jen povrchově navenek na něco hraje.
01.12.2017 - 00:50 | Filtr
(Rak) dan162 » onka
Moje odpověď musí vždy kulhat, nejsem takový, i když jsem něčím trochu podobným kdysi procházel. Mne tehdy pomohlo až vědomí, že ochrana je dokonalá, všechny masky sedí, obousměrně a že mohu zamknout bránu a být v bezpečí. Sám. Přesně v té chvíli možného otočení klíče jsem vyšel ven, kolik to bude let, deset, patnáct ?

A ano, je to hra na schovávanou. Když se totiž ztotožním s negativním emočním pohledem zraněných emocí nebo když se vyděsím světa bez masek (i když se mne to riziko přesně jak píšeš jen může týkat a nemusí) a hlavně pokusím se riziko nepřijmout, tak musím být enormně citlivý na okolí jak radar a k tomu být ještě velmi schopný si postavit v hlavě jiný (uzavřený) komplexní model světa ("Ráj"), kde riziko není, nebo ho dokážu vyloučit (proto je svět zavřený, definovatelný, a všude vstupní hlídané brány). Nekonečné bezvýznamné bitvy se pak časem samy změní z tvorby bezpečného prostoru na konflikty, kdy vzniká další negativní energie, která sama o sobě odrazuje, lhostejno, kde leží pravda.

Jasně, jde o extrém, lze najít dostatek znaků, aby jasně situaci jako extrémní definovaly a daly jí štítek.
01.12.2017 - 09:13 | Filtr
(Štír) Nabi* » MG34
Slovo BEZPROSTŘEDNÍ a MASKA shodná s REALITOU, všechno v jednom pytli. Nějak mi to přijde, že si ty tři věci protiřečí...

Z jedné strany máš rád bezprostřednost, z druhé šablonovité pozéry. Kdo se má v tom jako vyznat? :4: Uvítám komentář...
01.12.2017 - 09:14 | Filtr
(Ryby) MG34
Někteří si sami promazali svoje příspěvky (konečně pochopili, že to sem nepatří), takže jsem smazal i většinu svých reakcí na ně.
01.12.2017 - 09:18 | Filtr
(Ryby) MG34 » Nabi*
Chápu.

Jak to nejlépe vystihnout? Líbí se nám různé věci - může se mi líbit jednoduchý minimalistický abstraktní obraz a může se mi líbit i třeba Dáma s hranostajem. Takže na tomto principu se mi můžou líbit některé masky a současně i nějaká bezprostřednost. Je to subjektivní (líbí-nelíbí), takže si to může i zdánlivě protiřečit - u subjektivních věcí to tak někdy bývá.

Stačí tak?
01.12.2017 - 09:23 | Filtr
(Štír) Nabi* » MG34
Ano, stačí. Díky.
Beru to stejně. I když mi přijde ten název trochu zavádějící i s tím popisem o vidění do lidí. Mít to jiný název, tak by to asi vyznělo jinak.
01.12.2017 - 09:28 | Filtr
(Ryby) MG34 » Nabi*
No, on mi totiž jeden uživatel tady to téma vyfoukl (protože jsem ho někde dopředu avizoval) a protože jsem nechtěl znovu stejný název a filozofii toho, jak to pojmu, tak jsem to pojal trochu křečovitěji jinak.
01.12.2017 - 09:43 | Filtr
(Štír) Nabi* » dan162
Co si to tady šuškáte, nemohli byste ten název někdo z vás zmínit ať už teda vím o čem je řeč?
01.12.2017 - 11:29 | Filtr
(Ryby) MG34 » Levleon
?
01.12.2017 - 12:29 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ja jsem rad, ze tu ten blacklist neni
ne snad proto, ze bych nevedel, ze v realu se clovek bez nej neobejde - takovy posetilec (uz ted) opravdu nejsem
ale ze dvou duvodu
diky tomu, ze tu blacklist nemas a odmitas pracovat jinym zpusobem
tak musis pouzivat znouzectnost(neco, co neni to prave orechove)
a ta znouzectnost pusobi jak dvojsecna zbran
na jednu stranu, kdyz vyvola prilis velke emoce - pusobi destruktivne
treba pred chvili jsem tu chtel psat uplne o necem jinem - ten prispevek jsem ale smazal, protoze by zcela zapadl a to se mi moc nechce - ja kdyz uz neco delam, tak proto, aby to bylo videt
no takze to mi nevyslo
na druhou stranu tady - diky tlacitku "smaz" - pusobis i jako katalyzator
lide jsou diky demokracii nauceni, ze diskuze by mela vypadat jako v politice
coz v realu muze vest i k tomu, ze napr. po projevu politika, ktery by se nelibil, muze nasledovat i 10 emotivnich reakci
a po 10 emotivni reakci uz lide nevedi o cem puvodni prispevek byl
si vzpominam na Bhagwana, ktery kdyz hecoval svou sekretarku, ze jeji slova musi znit jak nabrouseny mec, ji pak jeste explicitne kladl na srdce, ze nejdulezitejsi je, aby ona mela i posledni slovo, protoze vetsina lidi si vic nez posledni slovo nezapamatuje
no takze tlacitko "smaz" tu vlastne - aniz ty by jsi o to stal(predpokladam) - pusobi jak ta Bhagwanova sekretarka
na jednu stranu muze pusobit dost negativne (to je to, na cem stary Bhagwan nakonec i zasel na ubyte)
na druhou stranu, pokud se to s nabrousenym mecem umi dobre, tak v lidech vyvolava i prirozenou pozornost, zajem, zvedavost a co ja vim, co vsechno - zkratka a dobre, lide to ctou
presne na to mel Bhagwan sekretarku jakou mel(on mel kolem sebe pomerne velke mnozstvi relativne inteligentnich lidi, na roli sekretarky, si ale vybral prave tu, co tam byla)
01.12.2017 - 12:48 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » vibe
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
vlastne by jsi mohl pusobit i ve sluzbach Putina - a to bez jakehokoliv naroku na honorar - jestli jsi videl tu saskarnu Zemana u Medvedeva
(myslim jeho mistrovsky um, kdy on s timto tez umi pracovat - jako stary Bhagwan)
03.12.2017 - 16:23 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Co to na mne zkoušíš? Ve škole je placený učitel. Dostávám já snad nějaké peníze, aby si tu mohl někdo něco "nárokovat"? A su snad učitel? Já se tu dělím o své vnitřní myšlenkové pochody a nechám do nich kohokoliv (kdo rozumí věci a má nějakou úroveň) vstoupit. To je ti málo?

Jak je někdo grátis, tak si hned všichni vymýšlí co by kdyby...
03.12.2017 - 17:01 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
asi takto, představ si, že má třeba někdo rakovinu a dělí se někde o svoje pocity - budeš v jeho diskuzi třeba nabízet kosmetiku (a nebo třeba prezentovat svůj hodně naivní mimózní pohled na svět) a uhánět ho pak za to, že se tě v takovém případě snaží umlčet? mimochodem tohle jsem tu nedávno zahlédl v jiném vláknu - uživatelka margitka nebo tak nějak - všichni se na ni sesypali jak vosy a vůbec jim nedošlo, jaká je situace

a garantuju ti, že tohle téma "pod maskou" ti nikdo jentak neukáže - že tohle je výrazně nedostupnější téma než třeba zrovna nějaká osobní zpověď člověka s rakovinou, co mu zbývá posledníách šest dní

proč si myslíš, že je tu tak velká skupina lidí, co mne nemají rádi? protože se mnou už každý z nich alespoň jednou ztratil masku a já jsem je viděl takové, jací doopravdy jsou - a ty si do toho nárokuješ nějaká žákovská privilegia...

tss, táhni s tím k čertu...
03.12.2017 - 17:35 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Ne.

Jde o to, jak velké je ego nositele masky při odhalení a jak moc ho dokáže v další komunikaci omezit. Jinými slovy jakou má sebereflexi. Naprosto přirozeně se tady pak normálně bavím jen s lidmi, kteří tu sebereflexi mají (a že jich je, někteří bohužel jen dle nálady).

Žádný z těch uřvanců, co mám na black-listu (asi 5 lidí, co tu dělají většinu "provozu", resp. balastu a odpadu, na celém diskuzním serveru) ale mezi ně nepatří - a mimo jiné i proto je všechny bez čtení mažu.
03.12.2017 - 18:06 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Já ti to řeknu asi takto - jaktože u někoho je všechno OK a někdo má obrovský problém?

Kdo s tím má problém, to je jeho boj. Ale ať si ho bojuje někde jinde.

Pro mne je tohle síto - bavím se s lidma, co to zkousnou, ostatní mne dál už nezajímají.
05.12.2017 - 18:25 | Filtr
(Ryby) MG34
Dalším typem masky je "psí hlava".
05.12.2017 - 18:37 | Filtr
(Ryby) MG34 » vibe
nepotřebuju nutně přesvědčovat ostatní

pro mne je zásadní, aby tu zůstal srozumitelný ucelený a pokud možno pravdivý text
05.12.2017 - 19:29 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Jasně, ale tak dlouho se díváš do propasti, až se propast podívá do tebe...
05.12.2017 - 19:40 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
to je jen otázka času
05.12.2017 - 20:06 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Ne nutně dobrovolně. I když i to je možné.

Je to někdy i o zvyku - lidský mozek je hrozně tvárný a dá se i takto cíleně ohnout.

A lidi to ví, že to tak je - takže ty psí hlavy zkouší jiným nasazovat a doufají, že se ujmou. Ani já vůči tomu nejsu imunní (z obou stran).
06.12.2017 - 10:48 | Filtr
(Ryby) MG34 » onka
Popravdě podrobnosti k mechanizmu, jak k tomu ztotožnění dojde, mne celkem nezajímají. Stačí mi vědomí, že znám mnoho případů, kdy k tomu došlo.

Nechce se mi moc pátrat, tak uvedu jeden fiktivní a zjednodušující případ (z filmu Roztržitý) - několik lidí rozbíjí jednomu člověkovi postupně o hlavu vajíčka se slovy "vede Clistax". A on jim říká: "ale pánové, já přece nejsu žádný Clistax". A nakonec si svoje vajíčko rozbije sám sobě o hlavu a rezignovaně říká: "tak teda jo, já su Clistax". Takže takto nějak bych to viděl.
07.12.2017 - 10:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ja vim, chces, aby to bylo spravne
tady mi to prijde trochu jako profesionalni deformace, ale budiz - pravo na to mas
ja tenhle pristup tady nezastavam
zastavam ho jen v materialnim svete - zrovna ted jsem serezal uz asi po stopadesate remeslniky, respektive jejich predaka
3x mu opakuju fakta a on ne, furt si mele svoji - naproste s.acky
jako mne to taky neni prijemne, kdyz vidim, jak se lide boji uz jen kdyz promluvim
ja na ne opravdu nekricim - na lidi kricim, akorat, kdyz nekdo ma tendenci terorizovat me, respektive, kdyz k tomu jiz dojde
tohleto je nekdy ale sila, ty jejich zraneni
oni zijou ve vire a predstavach jako slepci
o mne si mysli, ze nic neumim, ze jsem sam nikdy nic nedelal a ze jsem tam jen proto, abych je tam buzeroval - abych se na nich ukajel
a kdyz ja jim tam nabehnu a zacnu strhavat - tu pasku - co nosi nalepenou pres oci (a mysli si, ze takhle se uz narodili a ze takhle musi navzdy zustat), tak je zle
jako ja bych jim ji klidne nechal
pokud bych to ale udelal, tak ja budu tim, kdo to nakonec vsechno zaplati
v tomhle je materialni svet, ve kterem tu zijeme, neuprosny
kdyz je neco spatne, budto plati ten, kdo to zpusobuje, nebo to taky na sebe muzu vzit ja - a zaplatit to ja(i to je moznost)
od urcite doby - uz razim zasadu: kazdy za sebe
07.12.2017 - 17:34 | Filtr
(Ryby) MG34 » vibe
ale tohle JE materiální svět

jinak s větou "...tak ja budu tim, kdo to nakonec vsechno zaplati" souhlasím - nechci platit za něčí pofiderní právo na úplně zcestný názor (+nulová sebereflexe k tomu) - minimálně nechci platit svým časem - z tohoto pohledu se mi teď dost uleví
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »