Co je to svobodná vůle


04.12.2017 - 23:27
(Kozoroh) Bosch
Co je to svobodná vůle
jsme směsí boha a ďábla
a tito dva, ani jeden z nich nedokáží jednat zcela dle vlastní svobodné vůle
protože to co udělá jeden nějak limituje toho druhého a vydává tím sám sebe všanc
ani jeden se nedokáže rozpřáhnout zcela a beze zbytku protože naráží na limity
proto záležitost svobodné vůle je jen představa
doopravdy nikdo nemá zcela svobodnou vůli
děláme jen věci s ohledem na "něco"
můžeme jen volit jestli si koupíme modrou nebo červenou košili
anebo jestli budeme platit daně jako jeřábníci nebo lékaři
pro "Život" je to zcela malicherná volba
tato naše okřesaná svobodná vůle

co budeme volit říká jasně naše peněženka nebo taky chuť říká co si dáš a pak i vkus - ten je daný
tak jakápak volba?

když si odmyslíme že volit tak malicherné záležitosti jako je dám si kávu nebo čaj či pojedu letos na krétu nebo korfu tak se můžeme svobodné vůle vzdát a o nic vlastně nepřijdeme, zvláště když si uvědomíme že v rámci limitů již zvoleno je

co jsou to ty situace kdy jednáme dle "svobodné vůle"?
zdá se že slovo svobodná vůle je jen jakési slovní spojeni navíc
nezdá se že by mělo nějaké praktické opodstatnění
je to jen taková slovní hříčka
nevypadá to však že by měla nějaký reálný základ protože naše kroky životem jsou již dané
co si můžeme svobodně zvolit? děláme to nejlepší co můžeme
a to děláme tak jak tak vyústění to má však jen jedno
teda žádná volba
svobodná vůle neznamená volit
svobodná vůle znamená jen vůle která je, je to stav prostého bytí, nikoli však věc volby
zdá se že rozhodnuto bylo již dávno předtím než jsme vkročili do tohoto světa

Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8
Řazení:
05.12.2017 - 04:54 | Filtr
(Býk) 144
Človek zdigitalizovaný si myslí že má vždy len 2 možnosti

Ano - nie

1 - 0

Vpravo - vľavo

Stratili sme analógovosť spektrálnosť
Kontinuálnosť mnohouhlovosť viacpohľadovosť

Prestali sme byť ľudmi a stali sme sa digiprocesormi

Človek ma vždy o jednu viac možnostií ako si myslý

A keď na ňu príde je tam zas o 1 a dalšiu 1 viac

Tých možností je neuveriteľne veľa

Len ich nechceme často doslova nesmieme vidieť

Systém nás zdigitalizoval už nevieme mysleť ako človek

Kde je to naše potenciálne čisté všade sa rozpínajúce a všetko objímajúce vedomie?
05.12.2017 - 04:55 | Filtr
(Býk) 144 » Zg
Reakce na cosi

A maše volba jak to cosi pochopit spracovat poučit vymazat nebo se tím nechat ovládnout
05.12.2017 - 05:09 | Filtr
(Býk) 144 » Zg
Môžem si zvoliť či chcem žiť v koncepte paralelnosti alebo nie
Ale niekedy ano a niekedy nie alebo ...
05.12.2017 - 05:40 | Filtr
(Býk) 144 » Zg
To zní jako kapitulace

Jedna z možností volby
05.12.2017 - 06:07 | Filtr
(Býk) 144 » Zg
Takže sme strávili časť noci spolu
:75:

Já už teraz končím nočnú šichtu :75:
05.12.2017 - 08:55 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » 144
já si nemyslím že iluze svobodné volby je nutně zlo
je to funkce mysli
pro život často celkem důležitá
pocity zde nejsou náhodou a k ničemu
05.12.2017 - 09:47 | Filtr
(Rak) dan162 » Bosch
Aha. Rozumím tomu dobře, že stav, kdy člověk pociťuje, že má svobodnou vůli, tak se cítí šťastný tím, co všechno krásného může, vzniká nadbytečná energie a začne ji vkládat do tvoření ?

P.S. překvapilo mne, jak tohle téma se včera rozjelo, v době, kdy to je jinak celkem prázdno a přitom žádná puberta :-D
05.12.2017 - 10:20 | Filtr
(Býk) player » dan162
5. rozměr čud , jo? :61:
05.12.2017 - 10:23 | Filtr
(Rak) dan162 » player
jasně, Teorie čudu.
05.12.2017 - 10:28 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » dan162
dá se to tak říct
s tím že on ji do tvoření vkládat nemusí i když to tak většinou dělá
co se stane když ji do tvoření nevloží
a bude si jen tak v koutku třeba cucat hašlerky..
05.12.2017 - 10:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » nebešťanka
splynout s vůlí ve smyslu buď vůle Tvá..když to chceš po křesťansku
05.12.2017 - 10:32 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » dan162
co hlásá tato slibně znějící teorie?
05.12.2017 - 18:01 | Filtr
(Rak) dan162 » Bosch
Že když je něco v čudu, není to ve známém prostoru, popsán je zvenku jak se čud chová. Čud je individuální (každý má své věci v čudu), nejspíš tedy vázaný na ego a kapacitou omezený - když se vynoří z čudu nějaký předmět, tak jiný obvykle do něj zmizí. Do čudu propadjí většinou nepříliš velké věci, maximálně mosty, ale v čudu mohou být i myšlenky, nápady a sny, tedy i něco nehmotného. Velmi často se věci z čudu dostávají po zrušení emoční vazby, například klíče jakmile přestaneme hledat, a uděláme nové, tak se ty z čudu samovolně objeví tam, kde jsme je několikrát už hledali. Jak vypadá celý čud nevíme, výzkumníci mají dostupný pouze ten svůj personifikovaný. Je možné, že Bůh je součástí tohoto rozměru, zdá se, že celé 20. století byl v čudu (viz výpovědi svědků Karla a Johany), nebo spíše že i dnes tam může být.
05.12.2017 - 18:09 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » dan162
aha
to je kvalitní analytika
čud by mohl vysvětlovat mnohé
05.12.2017 - 18:49 | Filtr
(Štír) tronco
Nemuzu souhlasit s tim, ze jsme smesici Boha a dabla, ani s tim, ze oba nemohou delat bez ohledu na druheho to, co se jim zlibi, ale to by bylo na uplne jinou diskuzi.....

Svobodna vule je podminkou rozmanitosti.
05.12.2017 - 19:52 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tronco
ani fatalismus rozmanitost nevylučuje
05.12.2017 - 20:22 | Filtr
(Štír) tronco » Bosch
fatalismus neovlivnuje svobodnou vuli
05.12.2017 - 20:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ďábel je oddělená součást Boha... stejně jako my ...a dokud vnímáme jako já, ty, my ,ten, ....tak se toho Rohatce nezbavíme:) ...co se svobodné vůle týče tak mně to přijde jako slovíčkaření... už jen volba mezi dvěmi možnostmi je volba a přidáme li i niterný svět ...je svoboda (nikoli vůle) bezhraničná stejně jako vše co je i co není, které je ohraničené pouze svým neustálým vznikem a zánikem... vůle je však vázaná na oddělení a jedince, avšak s vyspěním odpadá vůle, resp. splývá s "vůlí" Jednoty-podstaty- Boha- všeho...tedy nesvoboda a potřeba dokazovat si vlastní vůli je pouze mezistupeň vedoucí ke svobodě která je v harmonii s vůlí Boží..
05.12.2017 - 20:27 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » AL8EX
možná že je bůh je oddělená součást ďábla
05.12.2017 - 20:31 | Filtr
(Štír) tronco
Pockat. Bojem o pomyslne stesti bojujeme v predem prohrane bitve proti svemu osudu? Buh dobre vi, jak to s nami dopadne? Zna nas osud? Tudy vede Tve smysleni?
Je to divne. On to vi, protoze je vsudypritomny tzn vsude a vzdy. Jak to dopadne? Jak si to zaridime. A co kdyz bezi cas ve skutecnosti pozpatku a nebo vubec?
05.12.2017 - 20:32 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tronco
podle mně fatalismus a svobodná vůle je jedno
05.12.2017 - 20:33 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » tronco
ano..a co když..
05.12.2017 - 20:34 | Filtr
(Štír) tronco » Bosch
Oddelena soucast ????
05.12.2017 - 20:38 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Slova jsou jen lidským výmyslem a proto jsou velmi chabím odleskem skutečnosti... podstata ďábla je oddělení, Bůh je vším co je i co není..
05.12.2017 - 20:50 | Filtr
(Štír) tronco » Bosch
A prestan me zlobit, nebo na Tebe poslu certa :21:
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »