Řeč emocí + Líza


30.09.2017 - 15:05
(Střelec) Nazgûl
Řeč emocí + Líza
https://www.databazeknih.cz/knihy/… ... nejen o emocích.

S touhle knížkou pracuju už asi rok, a jelikož mě to ještě neomrzelo, říkám si, že možná se tu najdou další emoušci, co ocení. Nejsem ale ve formě, abych psala nějakou hezkou recenzi, tak jen přiložím obsah. Některé podnadpisy se u samotných emocí sice opakují, ale kapitoly nepůsobí nijak strojeně nebo monotónně, jak by se možná mohlo zdát. Naopak, vždy jsem tam našla něco, co mě překvapilo.

Tak příjemné počteníčko :97: :84:


PS: Líza (Uzdrav svá vnitřní zranění) začíná od 9. stránky

Příspěvky v diskuzi

Stránkování od začátku: / 11 

Řazení:
03.10.2017 - 20:07 | Filtr
(Vodnář) amores perros » vibe
"...protoze nejsem presvedcen o tom, ze je mozne prijmout jakoukoliv situaci"

ani já ne, což ze spousty těch duchovních plků vyplývá- ve smyslu, kdo není schopen přijmout vše, je duchovně zaostalý slaboch, ovládaný Egem atd.. zjednodušeně řečeno. Jsou typy a intenzity bolesti, které prostě vstřebat nelze. Ať to člověk integruje nebo odštěpí, následky jsou vždycky, často doživotní.

"a to, ze lide nemaji predstavivost(a tim padem i empatii) to je sice smutne, ale na realite(hre forem), jako takove, to nic nemeni"

Aby člověk mohl cítit skutečnou empatii a porozumění, měl by mít za sebou podobnou zkušenost, jinak to bude vždycky jen představa s vědomím empatie. A ani tehdy to není pravidlem, neboť někdy se člověk od negativní zkušenosti tak disociuje a vytěsní ji, že jakákoli pozdější konfrontace s podobným může, ze strachu před vybavením jeho vzpomínky, způsobit neschopnost spoluúčasti.
03.10.2017 - 20:23 | Filtr
(Kozoroh) Argyll » siili
Žádná útěcha, to se mi furt nevejde do futrálu :D
03.10.2017 - 20:26 | Filtr
(Ryby) thééé » dan162
Ani ti nevím, ale v naší rodině, nebo kolem mě, jako by se to ukřivděností hemžilo. Přijde mi to v základu asi jako "račí" přecitlivělost (myšleno tak z principu)..no já z toho raka moc nemám, ale možná ten dračí ocas to dělá podprahově. A právě proto si myslím, že za tím zdaleka není očekávání, to už vnímám jako něco vědomého.
Spíše vidím nedostatek něčeho přirozeného a zásadního. Asi jako když v rovnici 1+2=3, chybí třeba ta dvojka..a člověk neví, proč tam chybí, a vlastně ani neví, co tam chybí, ale moc mu chybí a cítí se uražený, ochuzený, dotčený. S tímhle vkladem se dá i narodit.
03.10.2017 - 20:31 | Filtr
(Ryby) thééé » Nazgûl
"vcuclý hněv" :4: je dobrý...začínám si uvědomovat, nakolik se v emocích ale vůbec neorietnuju..a taky nakolik to máme každý subjektivně podbarvené.
Vina -"pocit", no to právě může být jen špatně pojmenovatelná emoce :61:
a kdeže mají emoce konce :23:
03.10.2017 - 20:55 | Filtr
(Vodnář) amores perros » siili
Jasně, to určitě, já měla spíš na mysli konkrétní situaci s konkrétní zkušeností. A kolikrát právě lidé hypersenzitivní, s vrozenou hlubokou empatií, po nějaké traumatické události se často zatvrdí, spoluúčastenství pod/vědomě odmítají. Máš pravdu v obojím, je vícero variant, psychika a její obranné mechanismy jsou velmi komplikované.

Kamarádku taky chápu, ačkoli to samozřejmě, co se mezilidských vztahů týká, není ok. Ubližuje si především ona, tím, jak ji okolí nechápe, vznikají další excesy a takhle pořád dokola. Začarovaný kruh. Ale ve finále trpí vždy nejvíc ona. Teda nevím, zda s tou poškozenou lunou a silným merkurem to dokáže takhle vnímat..


Ten poslední odstavec..:15: bezezbytku..ale s takovou tou pokornou láskou k životu, nikoli hmotně zaměřenou.
03.10.2017 - 21:23 | Filtr
(Kozoroh) Argyll » siili
Neschopnost nacítit se na druhého je podle mě stejně chorobná jako absolutní symbióza s druhým.
03.10.2017 - 21:32 | Filtr
(Rak) dan162 » vibe
Podnětná slova, díky. Až vyřeším problém svých strachů a bloků, tak kouknu, co jiného stojí přede mnou, uvidíme kolik mi bude let :-) . Zatím si myslím, že mezi mnou a druhými, co brání spojení a "nutí" mne používat intelekt leží různé zlomky strachů a "ochranných" bariér včetně zvyků.
03.10.2017 - 21:38 | Filtr
(Rak) dan162 » thééé
Ocas, teda dračí ocas, ti dává prvotřídní zahrnutí principu Raka do tebe, ne jen podprahově. Není třeba mít v Raku planetu.

Račí ukřivděnost nebývá nic jiného než neschopnost řešit dlouholetou vlastní emoční bolístku, cosi jako tříska, která bolí desetiletí - všechny kolem. Jako Rak můžu mluvit takhle ošklivě :-))
03.10.2017 - 21:44 | Filtr
(Ryby) thééé » dan162
Malý dodatek ke křivdě.
Dovedu si představit, že tak, jak se rodíme s následkem prvotního hříchu, tak stejně se můžeme rodit do křivdy. Už z toho pohledu, že jsme vyhnáni z nějaké teplé bezpečné dělohy, a stejně tak jsme "nuceni" být stvořeni, z dokonalého absolutního klidu Bytí..mám ráda klid :13:
03.10.2017 - 21:54 | Filtr
(Blíženci) Pomněnka » thééé
Jedna emoce může překrývat jinou a pak zase další..., která je ve svém počátku zakotvena hodně dávno třeba v minulém životě nebo předávána po generace a pak jí najít abychom jí porozuměl i dá dost velkou fušku.
03.10.2017 - 21:54 | Filtr
(Rak) dan162 » amores perros
Tý jo, to je napsané od srdce, s bolestí, nádherně. :62:

Nesouhlasím s nálepkou zaostalého slabocha - kolikrát jsem tu dal najevo své limity, neschopnost něco přijmout, pochopit, a nedostal jsem nikdy takovou nálepku. Nebo jestli dostal, tak stejně bych jí nevěřil :-)

V krajnostech se většina lidí nepohybuje, aby bylo jasné, zda v takovém případě je jediné možné "přijetí" disociací. V běžné šíři všedního prožitku by spojitost Ega, přijetí a bolesti mohla platit, myslím si to.

U posledního odstavce mohu jen obdivovat tvá zcela trefná slova. Přesto hledejme cestu jak z toho ven, tuším že opětovným spojením v místě, kde k přeseknutí došlo.
03.10.2017 - 22:00 | Filtr
(Rak) dan162 » thééé
Dobrá, rozšiřuju si obzor o tvou představu. Je to možné. Určitě je možné nechtít na svět a stejně nás do něj vyhnali, kdo přemýšlí karmicky najde v minulých životech spoustu toho, co si přinesli do současného života. Partnerka, která si sahala do 11. století vyřešit zamrzlé pocity kolem své smrti, vnímala pak zlepšení v součaném životě. Jsou naproti tomu věci, které jsou naučené v tomto životě, tam dosáhne moje představivost, a ty jsou odstranitelné. Pak je něco, co je vrozené, včetně toho co popisuješ, a tak daleko nejsem.
03.10.2017 - 22:19 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » dan162
Z pohledu karmy se to naučené stává příště vrozeným, takže se ten rozdíl smazává ...
Ono je podstatnější si problém uvědomit a změnit naučenou reakci na takovou, která problém nevytváří ... pak už jakože pohoda :5: :84: (ale zbývá spousta dalších :4:)
03.10.2017 - 22:22 | Filtr
(Rak) dan162 » Buddha/2
Naučené, vrozeným, to je pěkně řečené, ok.

Takže to, že naučené/vrozené vidím přes emoce a strachy, navíc subjektivně, není až tak blbě :63:
03.10.2017 - 22:28 | Filtr
(Rak) dan162 » siili
Ufff. "oddělenost i symbióza jsou jen dvě strany téže mince" No asi teda jako jo. Ale savci, kam patříme, vykročili k soucítění a tím získali konkurenční výhodu. Kmeny, které držely pospolu, byly úspěšnější než jednotlivci. Jedna strana té mince vypadá jako výrazně výhodnější strategie.
03.10.2017 - 22:30 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » dan162
Já Ti asi nerozumím :25:
03.10.2017 - 22:34 | Filtr
(Rak) dan162 » Buddha/2
:61: nechme být :37:
03.10.2017 - 22:39 | Filtr
(Rak) dan162 » siili
ok, to jo
03.10.2017 - 22:47 | Filtr
(Rak) dan162 » siili
Možná. Hloubka a přínos dnešních příspěvků ve fóru (i vzkazů) mne příjemně ohromila, škoda, že den končí.
05.10.2017 - 02:13 | Filtr
(Rak) dan162
Děkuju ti za nápad. Knihu jsem si po nějakém váhání koupil a hned při náhodném otevření jsem pochopil dvě důležité věci o sobě. A také náhodně se mi zalíbila věta : ...a proto máme v domovech víc plyšáčků a méně Buddhů :-))

Dochází mi co asi myslíš tou roční dosavadní prací, asi to chce si vždy kus přečíst a pak případně prodiskutovat, zažít, vnímat, tak se ti to osvědčilo ?

K již proběhlé diskuzi - myslím, že není vůbec podstatné, zda tam nějaká emoce chybí nebo je zahrnutá někde jinde. A dokonce zda v nějaké oblasti emocí člověk má nebo nemá problém k řešení.

Je tu ještě někdo, kdo knihu začíná studovat ?
05.10.2017 - 11:52 | Filtr
(Vodnář) amores perros » dan162
Já na ni teprv čekám, objednala jsem ji přes internet. Pořád jsem něco podvědomě hledala a nevěděla co..zničehonic se tu objeví tahle diskuze a já najednou věděla, že jsem "to našla". Čistě pocitově, samozřejmě, tak doufám, že to nebude opět sebeklam, když mám ten Neptun v pátým :5:
05.10.2017 - 12:32 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tuto knihu neznám, ale oprášila jsem podobně zaměřenou na emoce, kterou jsem si pořídila někdy kolem roku 2003. Jmenuje se " Emoční alchymie " od Tarry Bennett - Goleman a i když je to třísetstránková bichle, je docela čtivá. Dávám ji sem jako alternativu nebo spíš k posouzení, kam se pohled na emoce za ten čas posunul ( jestli vůbec ).

https://anitram.files.wordpress.com/…
05.10.2017 - 13:06 | Filtr
(Rak) dan162 » amores perros
Tak jsme zatím dva, kteří budou na začátku knihy. :15: Cítím, že bude dobré tady prodiskutovávat co si přečteme, rád bych.
05.10.2017 - 13:17 | Filtr
(Vodnář) amores perros » dan162
To bych taky ráda :74: jenže se sem dostanu sporadicky, mám období, kdy jo a pak zase třeba dva měsíce ne. Právě by to chtělo probírat průběžně tak, jak s tím aktuálně budeme pracovat.
05.10.2017 - 14:00 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » dan162
To s těma plyšáčkama zní zajímavě :5:. Že bych si ji taky koupil :25:?
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2018
Lunární kalendář
Luna ve Střelec Střelci
ukázat kalendář »