Nadužívání soucitu


12.01.2017 - 13:59
(Ryby) MG34
Nadužívání soucitu
V poslední době se začíná rozmáhat takový zvláštní jev. Lidský soucit se posouvá do stále absurdnějších souvislostí a postupně se vytrácí v těch souvislostech základních. Uvedu příklady.

V TV se objeví zpráva o záchraně psa, který spadl do studny (nebo nějaká podobná hovadina) a národ z toho uchcává magi v kostkách, sdílí si to mezi sebou na FB, dávají si tomu lajky, posílají prachy na sbírku na čoklovu rehabilitaci apod. Oproti tomu někde v Africe zase někdo někoho znásilnil, zotročil, vyhladověl, povraždil - nuda, všichni zívají a přepínají na jiný program... Ale to jsou lidi a umírají a zažívají strašné osudy - nezájem.

Nadužívání soucitu je každopádně možné - když má někdo soucit s např. čoklem ze zprávy, která se později ukázala jako vymyšlená (hoax), tak je něco špatně. A když se takovým jedincům takovýma hovadinama natolik zaplní buffer či co, že jim tam (asi) nezbývá prostor na rozpoznání situace, která si reálně zaslouží soucit, tak je taky něco špatně.

EDIT: plýtvání soucitu na zaviněné situace - rovněž špatně
EDIT: na hodnocení jednotlivých konkrétních sporných případů ať si zájemci založí svou diskuzi - zde jen konstatuju, že jsou různé případy a tímpádem musí být i různé přístupy - detaily mne nezajímají

Krystalizují mi otázky - je "nádoba soucitu" omezená? Dá se přeplnit hovadinama, takže už pak neplní správně svoji funkci?

Jako obvykle si tady spíše utřiďuji svoje myšlenky, takže případná diskuse je moderovaná.

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3 4 5
Řazení:
15.01.2017 - 23:01 | Filtr
(Ryby) MG34 » seven
Naservíruje...

To zní jako ovládání robota.

Ale je pravda že o tom se tu už psalo - cenzura pro "roboty" je nutná.

Kdo má nebo chce mít pod kontrolou svoje vstupy, ten asi tu cenzuru neocení, ale bude v těžké menšině, tak co...
16.01.2017 - 00:34 | Filtr
(Rak) seven » MG34
Ve své podstatě díky svým nevědomým funkcím daných evolucí mozku člověk v mnoha situacích jako robot funguje, budeme-li teda toto slovo používat.

Ohledně cenzury - záleží za jakým účelem je používaná. Pokud se budeme bavit jen o té politické, ta je vždy poplatná aktuálnímu režimu. Takže je "nutná" jen a pouze k jeho udržení.
16.01.2017 - 10:42 | Filtr
(Ryby) MG34 » seven
Použil bych raději obecnější slovo než cenzura - propaganda. Cenzura jenom něco občas vyškrtne, ale propaganda je ucelenější a cenzuru má jako jednu z podmnožin.

Na účelu si myslím nesejde - je typ propagandy, která může vest naopak k pádu režimu. Propaganda může být i nezávislá na režimu - například nějaký stát ve státě - církev třeba. Anebo staré knihy. Je to mnohem složitější než naznačuješ a není to tak černobílé.
16.01.2017 - 13:47 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Důsledek čeho a co je příčinou.
16.01.2017 - 15:30 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Téma: Nadužívání soucitu

Tvoje reakce: možná to bude tím že lidé ztrácejí "hodnotu" na rozdíl od takových psů.

Tzn. ty to vidíš, že příčina je ztráta hodnoty a důsledkem je posun v soucitu

Já to vidím přesně obráceně - posun v soucitu je příčina a důsledkem je pak ta ztráta hodnoty.
16.01.2017 - 18:22 | Filtr
(Rak) seven » MG34
Tak samozřejmně , můžem vytvářet další množiny a podmnožiny. Pokud se týče propagandy, tak ji vždycky někdo řídí a organizuje za nějakým účelem. Jednou je nepochybně oficální propaganda na daném území. Dřív jsme měli komunistickou, teď máme do jisté míry unijní. To že vždycky existuje protivníkova propaganda k rozvrácení daného stavu je pak celkem normální. Takže jedinou možností jak tuto "nepřátelskou"propagandu korigovat je oficiální cenzura kterou jsem měl na mysli (což je typický případ právě třeba Číny).

17.01.2017 - 12:24 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Jenže soucit není žádná trvalá hodnota která se nikam nehýbe.
Neustále se vše někam posouvá. Proč bychom měli vnímat tento posun jako anomálii?
17.01.2017 - 14:00 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Nepsal jsem, že je to anomálie, ale že je to (negativní) trend.
17.01.2017 - 21:10 | Filtr
(Štír) tronco
Promiň,nečtu celou diskuzi ... nebudu tolika soucítit :3:
Jen už několikrát se zasekávám u toho nadpisu. Nadužívání soucitu. V souvislostech třeba s tím,co udáváš za první příklad se psem....
Oni lidi nedokáží moc soucítit (proto mi ten nadpis mlátí pořád do očí) s ostatními lidmi tolik,aby to neubližovalo jejich kamenným srdcím haha... litovat,to ano... litovat toho pejska budou,ale lítost není v podstatě nic pěkného.V podstatě má kořeny spojené s agresí... třeba se říká i litý boj...mmm... děcku vezmete hračku(třeba pejska) a protože ho má rádo,začne zuřit,vztekat se nadávat,udělá všechno pro to,aby ho dostalo spátky a je tam i chtíč.Chtít ho mít..... Takže oni ho litují,protože o něj potencionálně přišli tím,že se zasekl někde ve studni.Mohli ho mít,kdyby tam nebyl... tak mu jednodušeji než člověku pomůžou z mnoha důvodů.Pes nebude odporovat třeba ani s nevhodnou pomocí a vcelku jsou s ním větší jistoty,než s člověkem.Pes se neodvděčí za pomoc tím,že by někomu nakopalo (čtu to po sobě a vidím,že jsem toho psa v mysli tak litoval,že jsem z něho gramatickou chybou udělal štěně) prdel. Tohle celé píšu jen pro pochopení,protože nemám pocit,že by se soucitem bylo nešetrně nakládáno,spíše mi chybí,ale mi pochopíš smysl.... a vlastně s tím Ti může vysvětlit trochu i Tvou otázku,jestli to je přeplněností hovadinama a nebo jen záměna smyslu výrazů.... nevím...
17.01.2017 - 21:30 | Filtr
(Štír) tronco » tronco
Kdyby lidi tolik nelitovali,ale soucítili se sebou...
...
Včera jsem se zasekl velmi smutně u soucítění s kamarádkou,nebo spíše naší společně vyřknutou myšlenkou. Jací jsme jako lidsvo přizdisráči a předposranci,co si nechají dobrovolně diktovat mocnářemi a médii takové LŽI a jiné sračky dobré jen k tomu,aby bylo drženo lidstvo v nevědomosti a když ne ve válce,tak alespoň ve strachu pro zhruba desítku lidí,kteří si hrají na této planetě soukromou hru v šachy...
Mrzí mi to,že s tím nikdo pořádně nemůže nic udělat,když populace,která má "svobodnou" vůli,podporuje tenhle zkurveně nacisticky kapitalistický vykořisťovatelský válečný systém,který vede jen do záhuby.... Ale však to tak není,řekne mi každý... jasně.... má též pravdu,že melu sračky,protože se mnou nedokáže soucítit,když tohle říkám s ohledem na soucit s lidmi trpícími v oblastech,kde se nejsnáze rozpoutají konflikty,aby z toho ty silnější země mohly čerpat,protože jsou tak silné,že k přežití potřebují parazitovat mateřskou půdu (tím myslím celou planetu) Takže,kdybychom soucítili s takovými lidmi,prostě ve zkratce přestaneme platit daně,abychom nepřispívali na zbrojení a budeme žít v soucítění jeden s druhým.... sounáležitost.... jo,ale to je nesmysl,protože jsme takoví sráči,že nemáme koule si nic uvědomit,nic s tím dělat a věříme systému a celosvětovému zřízení,které je absolutně PROTI Ježíšovu "plánu" a budem podporovat peklo,protože mu věříme,že nás zabezpečí. Proto nemůžeme žít pospolu v takové společnosti,abychom nemuseli (ne soucítit) něčeho,nebo někoho litovat. Protože v Pravdě hříchu,který přivádí bolest,jsme to jen my,kteří to tvoříme a kdybychom to netvořili,mohli bychom soužít soucitně v sounáležitosti ....... píšu už moc utopisticky... :32:
17.01.2017 - 21:41 | Filtr
(Štír) tronco » Matdamou
když tam mají hlad, tak ať se nemnoží jako myši :28: sorry
17.01.2017 - 22:04 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Promiň jen poopravim.... je normální,že máme třeba tendenci polidšťovat i zvířata,pro srozumitelnost mezi námi,kteří používají slova .... etc.
plánování je u zvířat také možné, i předsudky - NE
Jak to říci. Pes třeba nemiluje (když mi dává pusinečku ... v podstatě to dělá instinktivně,aby mi podráždil "blicí" reflex v koutku tlamy abych vyvrátil mu předtrávenou potravu..... nenávidí? Určitě ne jako člověk,který bude na svého soka myslet,kudy chodí a osnovat,plánovat si na něj pomstu.
NE takhle pes prostě nefunguje a ani nemůže,to jsou jen naše výmysly.
Pes potká cyklistu a začne vrčet. Jasně. Ale proč? Protože vyhodnocují situace a v tomhle vidí potencionální nebezpečí kvůli minulému zážitku právě teď a právě teď to na základě zkušeností vyhodnotí štěkotem.
.....
Plánování.... mmmm .... tak to jsem viděl v jednom dokumentu o pavoucích,ale i komentátor i já jsme byli v úžasu u jednoho pavouka,který je schopen naplánovat lest na svojí oběť.Jediný druh,který to umí,ale nikdo není schopen vysvětlit,jak je to možné.Ale to třeba ani jak je možné,že lítá čmelák...mmm....
Nevěřím tomu,že by byl pes schopen naplánovat... třeba.... nasere ho kočka a bude plánovat a vymyslí,že když vezme maso a nechá ho za rohem,že tam ta kočka přijde a on po ní skočí,aby jí pomstil.. NE!
1) nenaplánuje nic,pokud to nebude mít ze zkušenosti
2) nemůže se mstít,aby plánoval pomstu,protože není mstivej,ale kočku sežere jakmile mu to přijde před čumák,protože prostě vyhodnotí situaci a chramst,protože jej "sere" ale prostě od přírody jako potencionální konkurent .... atd....
17.01.2017 - 22:18 | Filtr
(Štír) tronco » MG34
Myslíš,že měl s Tebou Cerberus takový soucit a trpělivost jako Ty s ním? To už si ze smazaných příspěvků bohužel nepřečtu.... (dříve tu byl fígl,že se příspevěk v diskuzi sic smazal,ale byl vidět ... kde.. to je jedno,když už není .....) v případě,že jsi ty příspěvky od jiných smazal Ty (na což máš samosebou ve své diskuzi právo),poprosil bych tedy,aby jsi smazal i Tvé odpovědi na smazané příspěvky ... ale nevím.... Už jo.... ano.... teď si již myslím,že jsi ty příspěvky smazal Ty s odvoláním na pročištění nesmyslů jako ahojík pahojík a nebo jiné,třeba to,co se Ti do diskuze nehodí,třeba ani mě se to nelíbilo,ale i tak.... píšeš o soucitu a nesoucítíš se mnou,když pro svůj úklid pro mě děláš přo čtení Tvých diskuzí větší bordel....mě nezajímá Tvůj názor na názor jiného,který si nemohu přečíst,protože se Ti nelíbil a smazal jsi ho,ale Tvá reakce nemá důvodu být smazána? To je fér? jen narážím na... víš co.... trošku si diskuze jedeš jen pro svůj prospěch,nebo konejšení ega? ... jasně,Ti to neberu... jen konstatuji.... nemusíš mi vysvětlovat,že si potřebuješ myslet nahlas pro ujasnění myšlenek,to dělám též....
17.01.2017 - 23:05 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
To je podle mně totéž.
Když je někde nějaký negativní trend tak se s tím snažíme bojovat jako s leprou.
17.01.2017 - 23:22 | Filtr
(Blíženci) tajga
mě by zajímalo, jestli můžeš uvést svoje kritéria, podle kterých rozlišuješ,na koho má smysl zaměřovat soucit. Chápu, že na člověka, ale je to nějaká konkrétní hodnota v člověku, nebo jen z toho titulu, že je člověkem? Když by do studně spadl těžce mentálně postižený inteligenčně pod psem, nebo třeba masový vrah je podle tebe na místě zachránit je primárně před psem?
17.01.2017 - 23:39 | Filtr
(Býk) Onirique » MG34
Osobně jsem moc zvědavá na tvoje reakce konkrétně na tronca...tak prosím nic nemazat aspoň než si to přečtu, moc děkuji :3: Omlouvám se, že jen pozoruji, ale dost mně to baví... :16:
18.01.2017 - 07:10 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Neřekl bych, že s tímhle negativním trendem moc lidí bojuje. I já sám, radikál v těchto věcech, ho jenom pojmenovávám. Nemám v ruce žádné opatření.
18.01.2017 - 07:22 | Filtr
(Ryby) MG34 » tajga
Ano, to je legitimní otázka...

Nemám to zatím pevně ohraničené - soustředil jsem se jen na ty křiklavé případy genocida v africe vers. nějaký pes někde.

Masový vrah - pokud by byl skutečně usvědčený a byl na něj zatykač - byl na útěku - tak není důvod mu dávat přednost před užitkovým zvířetem. Pokud by ale usvědčený nebyl, znamenalo by to, že zachránce na sebe bere zodpovědnost soudu a výkonu spravedlnosti v jednom - tzn. bylo by to čistě na tom zachránci, na co se cítí - jestli se nebojí nevědomě spáchat justiční vraždu.

Lidský nesamostatný mutant... to je těžší a je to na samostatné téma. Záleží na době a okolnostech. Dokážu si představit dobu, která je zlá a která hodí přes palubu někoho, kdo to má stejně spočítané. Navíc třeba s rizikem, že absence psa by ohrozila živobytí (životy) celé (pastýřské) rodiny. A stejnětak si dokážu představit jediné zbožňované (ale těžce postižené) dítě zoufalých rodičů v době, která záchraně takových dětí přeje. Téhle otázce bych se vyhnul, je moc specializovaná a je tu hodně mnohem zřejmějších situací, kdy se to teď trendově děje zjevně špatně.
18.01.2017 - 07:23 | Filtr
(Ryby) MG34 » Onirique
konkrétně na reakci na něj si ještě počkej - má nejdelší text a dost nestrukturovaný, špatně se čte, počítám že až tak večer se k tomu dostanu
18.01.2017 - 10:04 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Neříkej že když máš prázdnou ledničku že je ti to jedno.
18.01.2017 - 17:42 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Lítost a boj o její "objekt" zní zajímavě. S tím víceméně souhlasím. I ta "velká" lítost nad zmarem lidí ve světě je asi jen projevem mesiášského komplexu...
18.01.2017 - 17:46 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
Ano, jsme v tomhle "sráči" - nejsme zástup Janů Husů, který by vědomě jako jeden muž povstal a nedal systému šanci na samoudržitelnost.

Tzn. s tím víceméně souhlasím, ale nejsu křesťan, takže ten konec jakože přeskakuju :1:
18.01.2017 - 17:50 | Filtr
(Ryby) MG34 » tronco
většinou když zůstane jen moje reakce, tak to znamená, že původní příspěvek smazal dotyčný - já to mažu většinou i se svýma reakcama
18.01.2017 - 18:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Onirique
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele :):):), který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Taky to pročítám a bavilo by mě to více, kdyby tedy zadavatel tématu tolik nemazal.Není to jen v této diskuzi...Nejdříve jsem chtěla trochu přispět,ale usoudila jsem, že dohadovat se s někým, kdo si moderuje a nechá jen, co se mu hodí, to nemá význam.
18.01.2017 - 18:58 | Filtr
(Býk) Onirique » :):):)
Já si naopak myslím, že to má stejně význam...i když to smaže, víš. :3: Má to totiž význam pro něj, a když někomu vadí, že jeho moudra neuvidí ostatní...je to jen jeho problém, ne?


Anebo...dobrá...proč ti vlastně vadí, že některé příspěvky maže? Proč ti to OPRAVDU vadí?
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v PannaPanně
ukázat kalendář »