Úkol zněl jasně..


09.09.2019 - 19:47
(Kozoroh) Bosch
Úkol zněl jasně..
Elektromobily jsou nejspíše vývojová slepá ulička. Ale je to jediná cesta, jak splnit emisní závazky.
Ony ty emisní normy budou asi docela dobrý kšeft.
A pro naši společnost jsou moderní zelené mozky asi docela velký průser.
Zajímalo by mně čím to je že se prosazují takhle nepromyšlená řešení zatímco světové pralesy ničí požáry což nikdo zas moc neřeší.
Asi proto že žádná uskutečnitelná řešení prostě nejsou, nemáme je, a nedokážeme si to přiznat. Možná totiž ani žádná v důsledku nepotřebujeme.
Ale tlak na nějaká řešení zde zůstává a stupňuje se.
Takže politici přicházejí s bizarnostmi jen aby ukázali že něco dělají.
Češi jsou co se týká elektromobility údajně nejskeptičtější.
V tomto případě asi celkem racionálně.
Ovšem když koukám kolik jezdí už i po vesnici elektrokol, myslím že trend je jasný..odříznout hlavní zdroj zisků, autoprůmysl s čímž ani u nás nebude zas velký problém.
Zdá se že se zde opravdu rozvíjí něco jako zelený fašismus.
Ať mi to někdo rozmluví..

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3
Řazení:
10.09.2019 - 07:37 | Filtr
(Blíženci) fanik
Mě přijde nejlepší jezdit na benzín, ať mi to někdo rozmluví.. :46:
10.09.2019 - 18:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Jde i o to aby to co chces ty bylo i obecne spolecensky prospesne.
Pak je to v souladu, v harmonii.
Kdyz nejaka eko-klika zacne tlacit na pilu a nastavi limity, zakony tak ze pujde pulka prumyslu do kytek, pak je to mnohem horsi katastrofa nez otevrit hranice do afriky a pozvat vsechny nefachcenka od rovniku k hostine.
11.09.2019 - 08:47 | Filtr
(Blíženci) fanik » Bosch
No záleží jestli ti jde o sebe nebo obecně společenský prospěch,
který jako vždy a vše, neni ještě úplně jasný,
ještě když se dá jezdit ekologicky a na benzín :5:
11.09.2019 - 12:57 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Vezmi si treba tu ekonomiku, elektrovuz stoji 2-3nasobek spalovaciho auta, pritom je o mnoho jednodussi.
Tudiz male vyrobni naklady a megazisky pro vyrobce. Tam uz jsou za tim docela slusne kalkulace ktere dokazi polozit i ekonomiku nejake zeme.
Ale samotne automobilky z toho asi tezit tolik nebudou, protoze pridana hodnota tech vyrobku na elmotor je mala.
Takze za tim jsou zajmy ktere zatim dost dobre nerozklicuju, ani jsem se zatim o tohle tema z pohledu KDO to tlaci nejak ani nezajimal, ale ukazuje se napriklad ze udelat ekologictejsi benzin repkou neni spravna cesta.
Elmotory v autech je defacto slepa ulice. Stejne jako zluta repkova pole..
https://www.idnes.cz/auto/…
11.09.2019 - 14:08 | Filtr
(Blíženci) fanik » Bosch
No bodejť..at si ty baterky nechaj
ale zatrhl bych diesely a starý smradlavý auta
11.09.2019 - 14:10 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Praveze ted delali mereni a nove diesly jsou cistsi nez benzinaky.
Ty stare nojo, kdyz jsou rozstelovane vstriky.
11.09.2019 - 15:12 | Filtr
(Blíženci) fanik » Bosch
najdi mi diesela, který má mín než 164g/km na mém benzínu :46:
11.09.2019 - 15:29 | Filtr
(Blíženci) fanik » fanik
hele tak opravdu jo, to samé v naftě píší 131g/km :63:
tak to mi tak smrdí asi ty staré diesely...
11.09.2019 - 16:01 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Je to cele o vypalnem. Vybirat penize ktere konci nikdo nevi kde, jako dalnicni dan, ekologicka dan atd
11.09.2019 - 16:08 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Elektromobil je strasna nuda. Tim budou jezdit asi jen herbivore mens.
Nikdo to nechce. Nikam s tim nedojedes, nic to neuveze, v zime katastrofa, v lete neutahne klimosku, jizda ve ctyrech utrapa, katastrofa. Praha brno nedas.
Baterky jsou dobre na plazove kolobezky. Nebo voziky na prepravu baliku na nadrazich nebo letisti.
Eecyklace baterii neni domyslena stejne jako kolektoru.
Baterky jsou neuhasitelne.
Proste nesmysl.
11.09.2019 - 16:08 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Zajimavy je vodikovy pohon.
11.09.2019 - 17:27 | Filtr
(Blíženci) fanik » Bosch
ani voda by nebyla špatná, normálně to jen dolejt jak ostřikovače
11.09.2019 - 20:52 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Jede to i na vysmazeny fritak. :-)
A v cem je to mene ekologicke nez babisova repka?
V realu budou benzinaky jezdit a vyrabet se dalsich 30 let min.
Elektromobily nejsou alternativa. Svet jen momentalne gretkoblbne.
Jsou v tom evidentne nejake obchodni valky.
Urednici jsou placeni nejakymi previty v pozadi co se snazi vyvolat chaos.
Abychom v dusledku panikarili.
12.09.2019 - 00:18 | Filtr
(Střelec) bubobubo
Tak asi by stačilo prozatím určit, že se bude jezdit jen někdy a někam. Né pořád a všude. Taky jedno auto na rodinu a podpořit hromadné přepravování. Pak by se nemuselo tak tlačit na co jezdit, protože by se výrazně omezilo množství.
A odříznout nás od ekonomického zisku je plán, to si odhadl dobře a těm prasatům vůbec o Zemi nejde, jen o to si urvat pro sebe a "neživit" nás. Už pro ně nejsme lukrativní. Češi pracující v automobilkách chtějí být na stejné úrovni jako jejich kolegové v Německu třeba, jelikož to tam viděli na těch služebních cestách. Za třetinu práce mají víc, než vystresovaný a přetížený Čech. To se nehodí a tak se to postupně odřízne... jakože krize a potřeba ekologických vozů,na které tu nemají ty firmy technologie.
12.09.2019 - 08:35 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » bubobubo
Jj akorat si nemyslim ze chteji nemecti vyrobci vydrbat s ceskymi montery.
Prechodem na elektromobily padne na hubu predevsim nemecko. Tam je hlavni sila vyvoj vyroba ktera se oslabi. Tak jak tak jsme spojeni a nemame nahradu protoze jsme ji za tech 30 let nevybudovali.
Nepricinili jsme se o to abychom byli neco vice nez montovna.
A tak nam nezbyva nez se opet privinout na prsicka nejakeho velkeho vudce..putina..cepinga..a hulakat kupredu leva.
Uz se deje. Byvale kadry se opet vraceji do svych pozic a pomohl jim v tom zasadni merou babis se zemanem.
Velmi zajimavy rozhovor vysel na seznamu.
https://www.televizeseznam.cz/video…
14.09.2019 - 18:15 | Filtr
(Blíženci) Lupi
Proč jediná? Jestli se dobře pamatuju, vodíkový pohon vytváří páru, což by mohlo být užitečné při nastupujících suchých, cyklech, ne?
Já bych řekla, že někdo má prostě nachystanej parádní kšeft s těma elektormobilama, tak to talčí tudyma.
14.09.2019 - 23:30 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Lupi
Na ten vodik jsem zvedavy.
S tou elektrinou. Prodaji elektrovuz 2x draz, pritom je jeho vyroba cca 2x levnejsi. Co se pridane prace tyka.
A tankovat se bude u nabijecek kde ceny diktuje stat.
Kdo z toho bude tezit.
Nejspise rapidne klesne i poptavka po rope.
To bude mit dalekosahle dopady.
V konecnem dusledku to ekologicke neni, mne zajima kdo z toho bude ve vate. A kdo ma ztratit.
15.09.2019 - 10:29 | Filtr
(Býk) player
Elektromobily po světě jezdí. Byl jsem v Dánsku , všude napájecí stojany. Pravda je , že my tuhle éru patrně dost přeběhnem rovnou k vodíku nebo jiným technologiím , protože dojezdíme , co bude levný a dojezditelný. A pak - u nás všechno trochu dýl trvá. NA druhou stranu , poudal mi zaměstnanec Čezu , že kdyby chtěla jezdit celá Evropa na elektromobily , tak zkolabuje systém dodávek proudu.

Tudíž možná se bude víc jezdit na propan-butan , víc na nějaký ten hybrid, ale je jasný , že na benzín to donekonečna nebude.

Síla a možnosti vývoje jsou neskutečné a nezadržitelné.
17.09.2019 - 05:41 | Filtr
(Panna) yknuf
Něco k tématu: https://www.idnes.cz/ekonomika/…
Slepou uličku vidím prostě v ropě.
18.09.2019 - 12:58 | Filtr
(Vodnář) THX1138
Elektromobilita má velký potenciál a v budoucnu se pravděpodobně stane hlavním způsobem dopravy.
Proč? Protože elektromotory jsou oproti spalovacím motorům konstrukčně jednodušší a současně lepší snad ve všech parametrech, především v účinnosti, která je více než dvojnásobná (~90% elektromotor vs. 25% benzín/diesel bez přeplňování, s turbem kolem 35%)
Nízkou účinnost kompenzují spalovací motory vysokou energetickou hustotou kapalného paliva, která je pořád lepší než u současných baterií, ale to zároveň znamená, že většina paliva přijde vniveč. Efektivnější by bylo vyrábět elektřinu z benzínu. Takový provoz by zajistil spalování za takřka ideálních podmínek a tím i lepší využití při současně lepším nakládáním se spalinami.
Slabým místem elektromobilu a překážkou pro větší rozšíření jsou právě baterie - nižší kapacita, delší nabíjení a nákladná výroba, z které plyne vyšší cena oproti autům s klasickým pohonem. Ale baterie se stále zlepšují a pokud je dokážeme vyrábět trvale udržitelným způsobem, těžko hledat lepší alternativu.
K vodíku bych podotknul, že největší podíl na jeho produkci je výroba z fosilních paliv a pokud chcete něco "čistějšího", tedy elektrolýzu, tak jste na tom stejně jako u auta na baterie, které má zdánlivě nulové emise, ale ve výfuk v elektrárně.
Dále jsou dva způsoby použití, buď máte spalovací motor (a to je opět proces s nižší účinností), nebo za pomoci palivového článku, který vyrábí elektřinu - jinými slovy elektromobil, který má místo baterií nádrž na vodík.
U aut na baterie bych vyzdvihl distribuční proces. Ke každé dobíjecí stanici stačí natáhnout kabel, který vyžaduje po dobu životnosti minimální údržbu. A také máte možnost si auto dobít doma. Naftu, benzín, vodík, LPG... to vše musíte pravidelně nějakým způsobem dostávat na čerpací stanice.
Dnes je elektromobilita velké téma. Je to díky tlaku na snižování emisí (automobilky ale nemají nařízeno vyrábet auta na elektřinu) a také díky Tesle, která přišla s opravdu použitelným a sériově vyráběným autem na baterie. V Norsku už se prodává více elektroaut než těch na fosilní paliva. Na tomto příkladě je vidět, že pro takovým autům nečiní problémy ani zimní počasí. Ale nenechte se mýlit, největší trh s auty na baterie je v Číně.
Pokud máte někdo obavy o zisky automobilek, není k tomu důvod. Auta budou vždy vyrábět automobilky. Bez ohledu na druh pohonu.
18.09.2019 - 13:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » THX1138
Auta sice budou vyrábět automobilky, ale bez agregátu je auto jen šasi.
Koukal jsem včera na zdf wieso kde dávali způsob jakým v německu zavádějí emisní politiku.
Rekonstruují budovy což znamená zateplení a přechody na jiný druh vytápění (ekologický) čímž už není plynové topení, ale například spalovna odpadů s dálkovým potrubím.
Důsledek je že zvedají nájmy až o 100% a náklady na vytápění o min 30%. Což si spousta nájemníků nemůže dovolit takže se stěhuje do okrajových čtvrtí.
Finta je v tom že na ego technologie jsou dneska skoro výhradně monopoly takže si diktují ceny.
+ za spolupráce s vládami jsme rukojmími zelené mašinérie které o životní prostředí jde až na posledním místě.
Emisní normy a tlak na jejich dodržování není známkou toho jak vypadá celkový dopad těchto procesů na přírodu. Jedná se spíše jen o úřednický zásah který má určovat lidem od kterých dodavatelů mají brát energie a za kolik.
Nejinak tomu bude v autoprůmyslu. Elektromobil mají šanci v městském provozu jako městské vozítko.
Pokud je jejich provoz a náklady tak výhodné, že jsou výrobně jednodušší, pak se to ale vůbec neodráží na nákladech. A zde bude ten chyták. :3:
18.09.2019 - 14:16 | Filtr
(Vodnář) THX1138 » Bosch
EU se snaží snižovat emise a já si myslím, že je to dobře. Otázka je, zda příliš netlačí na pilu. Ale jak jsem psal, není to o nějakých úřednících. Tradičním automobilkám roste silná konkurence na západě v podobě Tesly a v Číně se trh s elektromobily rychle rozvíjí. Pokud si nechtějí nechat ujet vlak, musí reagovat. Bez ohledu na normy euro.
Nevím, jak to myslíš s těmi náklady. Na provoz vychází levněji. Co se týče výrobní ceny, tak jsou dražší, protože vyrobit baterii o hmotnosti kolem půl tuny zkrátka něco stojí. Také jejich konstrukce je odlišná, VW přišel vývoj techniky pro elektromobily údajně až na 7 mld. USD.
Argument o městském vozítku je dnes zastaralý. Dnes mají některá modely reálný dojezd na úrovni 400km a ten se stále zlepšuje + dobíjení v řádu desítek minut.
18.09.2019 - 15:21 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » THX1138
To se říká že 400km, koukni se na recenze a zkušenosti uživatelů. s dnešními vozítky je problém dojet tak 200km když máš plně nabito. A co v zimě když pustíš klimošku a vezeš 4 lidi. Jedeš na chalupu třeba. Dobíjet ze zásuvky doma se to nedá. Mají to ošacované abys musel k pumpě, kde tě km pomalu už dneska nevyjde levněji než když tankuješ benzín.
A hmotnost baterie, dneska kolem 700 kilo i více, ubrzdit takovou hmotu není snadné. A rozjet také takže výhoda elektromotoru je pryč, protože kvantum energie se spotřebuje na převážení této zbytečné hmoty, hmotnost celého vozu je pak větší než benzíňák.
Pak navíc: radí se nenabíjet do 100% což dojezd ale snižuje, nabíjet pomalu zvyšuje životnost což znamená že krátké nabíjecí časy udělají z baterie brzy nepoužitelnou věc. Životnost baterií? Je to klíčová část auta a dnešní spalováky vydrží 500 tis i více km. Jak často bude zapotřebí měnit baterku?
při její ceně a údržbě započítej do nákladů.
A to už pak není elektromobil nijak zajímavý.
Nehledě na neuhasitelnost hořící baterky. Jak úřady řvaly vždycky kvůli hořlavosti materiálů a náhle toto nikomu nevadí?
No a dále, táhnout jiné porouchané auto? Na to zapomeň.
Čeká se průlom v technologiích ale na ten si ještě min 7-10 let počkáme. A to se ještě uvidí.
Do té doby je současný stav elektromobilů zoufalý. Kdo je má nadává. :3:

S tím snižováním emisí, to je opravdu lobistický tlak. Hoří pralesy vypalují se schválně ale tohle nikdo neřeší i když to je zásadnější problém. Protože to nic moc nikomu nepřinese. Naopak. V tichosti se pálení pralesů toleruje. Vinu na tom mají mít země kterých se to vůbec netýká.
Ale úkol zněl jasně, snížit emise.
18.09.2019 - 21:47 | Filtr
(Ryby) Psyko
Je to jednodušší. Jezdí se s nimi hrozně příjemně a provozní a servisní náklady velmi nízké. Proto je lidi chtějí.
Výrobci se masové výrobě elektromobilů brání už velmi dlouho, protože elektromobil má velmi málo pohyblivých součástek, nemá se tam moc co skazit. Nemá složitý motor, převodovku, vstřikovače, rozvody, spojku, řemeny, výfuk, palivový systém, chlazení, turbo, olej, filtry, ... = nelze vydělat na servisu.
Řeči o selhavajících baterkách jsou taky pasé. Běžně se dává záruka na 7 let/160 000 km.

Češi v tomto ohledu nejsou skeptičtí proto, že by byli racionálnější, ale proto že jsou zabednění v nevědomosti, předsudcích a představě, že něco ví líp, než ostatní na západě.
18.09.2019 - 22:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Ostatní na západě si třeba můžou dovolit koupit novou baterku co 5 let.
Když píšou 7 pak to znamená že po 5 už bude mít jen možná 70 anebo 50 % výkonu což začíná být pěkný opruz.
Já najezdil se svým dieslem 700 tis km a žádné větší opravy jsem nepotřeboval.
Jen žárovky a pneumatiky..a drobné spotřební věci. A to auto pak kupující plánoval provozovat dalších 300 tisíc. Po 19 letech provozu bylo stále v pohodě.
Baterku jsem měnil jednou. Což byla investice poměrně zanedbatelná.
Spotřeba 3.5 l/100km. Podotýkám že dnešní diesely jsou čistší než benzíny.
Pořizovací náklady 420 tisíc. Na jeden zátah jsem ujel 1200km s jednou přestávkou na tankování a čůrec. Za auto dáš kouli a odtáhneš vozík anebo převezeš jiné auto můžeš zůstat stát ve fontě na dálnici nebo v závěji.
Umíš si představit zůstat stát s elektromobilem na D1 u humpolce pár h v koloně? Když se stane nehoda? V zimě když si potřebuješ zatopit asi těžko.
S tím nedojedeš s rodinou v zimě ani z prahy na špindl.

Ekonomika elektrovozidla bude pro našice asi jako přechod z kč na euro. Jen právě kvantum lidí přijde o práci neboť nepotřebuješ ty mechanické součástky.
Takže kdo na tom vydělá.
A energie se neztrácí, musíš ji vyrobit a do elmotoru dodat.
Myslím že už to tady zaznělo, když by chtěli všichni přejít na elmobily, zkolaboval by náš energetický systém.
Ropu nahradíš elektřinou kterou musíš někde vyrobit.
Kde? V elektrárně. Cena elektřiny poroste, jakmile přejde většina na elmobily, nestačí se divit kolik zaplatí u stojanu.
A myslíš si že výroba elektřiny a její následná spotřeba skrze baterie je ekologičtější než přímé pálení benzínu?
Tak to jsi energetický snílek. Ten proces získávání energie skrze elektřinu je mnohem neekologičtější. Když vážíš jakou cestou získáváme elektřinu.
Ale asi se zaraduje čez. A další potentáti. Konečný uživatel asi moc ne.

Čechy bych až tak nepodceňoval. Oni jednají velice racionálně. Vědí že se s nimi chce vydrbat. A to se chce. Což ví každý občan od nižší střední třídy dolů.
Těm od vyšší střední třídy nahoru je to jedno ti to neřeší ti si koupí SUV. :3:
Anebo z plezíru elektromobil. A pak mají v garáži další auto na normální ježdění.
Příspěvky: 1-25 26-50 51-51
« předchozí  další » »|
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2019
Lunární kalendář
Luna v RakRaku
ukázat kalendář »