Orbisy - radix, synastrie, tranzit


29.08.2019 - 10:50
(Štír) Nabi*
Orbisy - radix, synastrie, tranzit
Ahoj všichni, rozhodla jsem se založit tuto diskuzi, protože tady na najdise jsou přehnané a taky když to nemám černé na bílém, tak to stejně zapomenu, takže ať je to k užitku i ostatním :1:

Jaké maximální orbisy použiváte v:

RADIXU:
1. Mici: trigon, sextil, kvádr do 4°, v potaz do 7°,
opozice, konjunkce do 5°, max až do 8° jsou vidět.
2. Sosna: konjunkce světel 12°, pokud je každé v jiném znamení 8°

SYNASTRII:
1. Mici: do 5°

TRANZITU:
1. Mici: do 1°
2. Sosna: do 1°(tolerance max do 1,5° v některých případech)

Budu postupně editovat tento příspěvek, ať to má systém a všichni se v tom vyznáme a nemusíme hledat v příspěvcích (i když pochybuju, že zde bude nějak moc příspěvků).
Uvidíme, co z toho vznikne :98: Později to můžem rozšířit na na hroty domů atd. Jak se vám bude chtít :75:
Mě přijde, že všude píšou něco jiného, tak mi to kdyžtak někdo uveďte na pravou míru :4:

Prasení povoleno není :46:

EDIT 25.8.2020: Vkládám 1 obrázek do úvodního příspěvku + 1 do diskuze. Jen pro zamyšlení.

Příspěvky: Všechny | Bosch

Řazení:
29.08.2019 - 11:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
Proc by to byl blabol, Konj v jedom znameni je puvodni helenska astrologie.
A tenhle zpusob se uzival donedavna.
29.08.2019 - 11:41 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Dobře, upřesnění: pro Sosnu je to blábol a Sosna nedělá Helénskou astrologii. :4:
29.08.2019 - 11:44 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
Ok
Jakou astrologii se sosna zabyva?
29.08.2019 - 11:46 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
To, že se užíval neznamená, že je to správně.
To je jako pořád jezdit parní lokomotivou, protože dřív se to tak dělalo :3:

Respekkkkkkt :13:

Navíc Sosna hned napsal že PRO NĚJ je to blábol nebo ne? :63:
29.08.2019 - 11:58 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Nj ale jezdit parnim strojem neni blabol
29.08.2019 - 12:01 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Ne, to je jenom nesmysl :4:
29.08.2019 - 12:42 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Ten system dum - znameni - planety v nem v jednom kosi neni archaismus jen proto ze panstvo rozdelilo kruh na 360st.
Naopak jde o smysluplne zjednoduseni. Astrologie neni exaktni veda zalozena na zlomcich, je to hermeneuticka nauka zalozena na vykladani symbolu.
Proto pro kvalitni vyklad staci i dnes pouhych 12 policek do kterych zaneses planets.
To je neco jako vyssi astrologicka divci.
Pokud se tomu ovsem spravne rozumi..
Nektere metody jako napriklad prikladani pijavic jsou sice archaicke, ale casto velmi ucinne. Jenze k tomu zjednoduseni a navratu k jistemu druhu "samanismu" tedy k praci s zivlovou podstatou je zapotrebi dospet.
A tady moderni rozumovost nepomuze.
29.08.2019 - 12:45 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Je to úplně jedno, každý má právo chápat astrologii jak chce, třeba i jako exaktní vědu založenou na důkazech a je to jeho právo. Od toho jsme tady, abychom se dělili o názory a ne přesvědčovali jiné o svém (nebo vlastně taky můžeš, ale já ten postoj nechápu). :63:
29.08.2019 - 12:57 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Hele, já nevím. Já na škatulky nehru nehru, mne zajímá jen výsledek (jeho správnost). Nemyslím si, že bych spadal přímo do nějaké škatulky. A jestli někdo potřebuje, tak ať si mne do nějaké šoupne. :84:
29.08.2019 - 12:59 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
No však právě. Že každý má právo na svůj přístup. Tudíž nebudu říkat někomu že je to blábol žejo. To je věcí taktu. Takt. rozumíš. To je to raz dva tři raz dva.. :2:
29.08.2019 - 13:04 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
No mně je to jedno já se škatulkami problém nemám. O ně tady nejde.
Sofistikovaná astrologie jich paradoxně zavedla velmi mnoho. Dřívější astrologie byla jednodušší a nemyslím si že tímpádem nutně primitivnější. Že jí netřeba zavrhovat.
Člověku funguje to v co věří.
29.08.2019 - 13:08 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Jinak v tom základu bych ještě podotkl, že astrolog dává právě smysl symbolům které racionální smysl nemají. Tudíž v horoskopu ten smysl nehledají, horoskop je defacto nesmyslný, a smysl mu dává až interpret. :44: :44: :44: žárofka :2: :4:
29.08.2019 - 13:11 | Filtr
(Štír) Nabi* » Bosch
Tak když jsme u toho taktu ehm... :4:

Jinak, jak to máš teda s orbisy ty? Zatím totiž čtu od tebe jen příspěvky hodnotící názor druhých, ale k základní diskuzi zatím nic...

Blik? Žárofka? :44: :4:
29.08.2019 - 13:54 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Nabi*
Já třeba mám rád dvojtakty co se motorek tejče. Ale sekačku tu jedině 4 takt.
Je to tak že věci můžou fungovat paralelně nebo jednotlivě a pak jak komu.
Někdo třeba rozhodí taroky a čte a správně.
Čím zamlženější vstup tím lepší výsledek hermeneut vyčte, je li dobrý.
Není li nepomůže žádná přesnost na tisíciny.
Hrát si na stupně..
Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň.
Je důležité brát v potaz vibraci dané planety.
Významné můžou být doby kdy vstupuje planeta do znamení. Je dobré brát v potaz že to rozdělení na znamení jsou lidský konstrukt. Osvobodit se od přesvědčení že "tak to je" je velká věc. Ale co naděláš když masa má potřebu si neustále něco myslet, a když někdo myslí něco jinak tak "tomu nerozumí".
Naše názory jsou dány zprůměrováním vstupů které jsme četli a slyšeli. Pak se to zkouší a máme pocit že to funguje, protože jsme tomu uvěřili.
Ale milé děti..tam v tom kolečku nic nenajdete. :4:
29.08.2019 - 14:40 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
"Co se třeba tranzitů tejče tak u tranzitů urana například začínají působit 5st před dosažením konjunkce. Žádný jeden stupeň."

Tady bys měl napsat velkými písmeny "podle mé zkušenosti". Pokud takovou máš, nic ti samozřejmě nevyvracím. Diskuze je o tom, jaký orbis se nám nejlépe osvědčil a ne jak to JE. :3:
29.08.2019 - 15:01 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
5 st již zmíněný 1 stupeň obsahuje. Nejsem tudíž já s tvrzením o jednom stupni v rozporu :3:
29.08.2019 - 15:06 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
ale ano orbis pictus jan ámos používám
29.08.2019 - 15:14 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Jasný.
No já na to šel obráceně. Věřím tomu, co funguje. Prostě nejprve zkouším, sleduji, porovnávám a nebojím se být kritický... A jsou-li výsledky uvěřitelné, tak to prohlásím za fungující. Ale jelikož je v tom "faktor Sosna" (každý má svůj), tak prostě moje pojetí skutečně druhému fungovat nemusí. Což neznamená, že s ním o tom nemohu polemizovat. Naopak, taková polemika bývá velmi přínosná, pokud je na druhé straně člověk, se který polemika možná je.
Mně prostě orbis 30° nikdy nefungoval. Proto s ním nepracuji. Pro MNE blábol, neb mám opačnou osobní zkušenost. Což ovšem neznamená, že třeba celá Helénská astrologie je pro mne blábol. Vždyť i na ní to rostlo dál a dál a ani o tom nevíme, z čeho všeho čerpáme dnes.
29.08.2019 - 15:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
Tak to je fajn že funguje. :15:
30.08.2019 - 06:51 | Filtr
(Štír) Nabi* » Bosch
S tebou je to těžký :5:
30.08.2019 - 06:56 | Filtr
(Štír) Nabi* » Bosch
Ano, teď už vím, že URČITĚ je to s tebou těžký :61: :61: :61:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »