Sňatky z rozumu


10.01.2009 - 12:42
(Blíženci) Nuna
Sňatky z rozumu
..povídaly jsme si dneska s kamarádkou v bazénu..Otázka to bude spíše na ženy,ale proč by to nemohlo být obráceně? :3:Stalo se vám někdy,že jste přemýšleli nad tím,jestli jít do soužití s někým,s kým si tak stoprocentně nejste jisti,že je to "to pravé"? Dotyčný má některé věci,které na něm máte ráda,které se vám líbí,vyhovují vám. Znáte ho dlouho,představuje pro vás jakousi jistotu,zázemí. Ale tomuhle vztahu chybí vášeň. Není tam sexuální přitažlivost,není tam jiskra. Víc než vztah milostný je to přátelství. Ano,přátelství je základem každého vztahu, to já tady propaguju neustále. Ale je to všechno? Stačí to pro spokojené soužití dvou lidí? Je vám 35,40,45.... a teď dilema: Mám čekat na lásku, na vášeň, na toho "pravého", na něco,co by mě ještě mohlo potkat? A co když mě to nepotká? Nebo je lepší zůstat ve vztahu,kde to sice nejiskří,ale kde je to poklidné a milé?Co byste zvolili?

Řazení:
10.01.2009 - 22:08 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka
To je opravdu hodně těžká otázka. Osobně si myslím, že na začátku by měla být zamilovanost a vášeň, ale jak se vztah vyvíjí, už toho není podle mě zas tak moc třeba. Ale čeho je třeba, tak to je opravdu to přátelství - můj přítel je pro mě opravdu nejlepším kamarádem, a hlavně proto s ním jsem. Toto je pouze můj názor a moje pojetí vztahu. Podle mě, když pak nastanou problémy, nebo má pár děti atd. - je pak právě nejdůležitější to přátelství, že si rozumí, že umí táhnout za jeden provaz atd.. Vášeň je sice krásná věc, ale podle mě i v těch nejvášnivějších vztazích po třech, možná maximáně po pěti letech (a to už je podle mě skoro zázrak) opadá. Mně osobně by vášeň na hodinu dejme tomu čtyřikrát týdně nebyla na nic, kdyby se o mě (a posléze o naše děti, tedy o naší rodinu) partner třeba nezajímal - tedy kdyby mi nebyl tím kamarádem, kdyby byl nezodpovědný apod. - a to u těch hodně vášnivých někdy bývá, samozřejmě neříkám, že je to pravidlem. Nemyslím si, že sňatek z obrovského přátelství - pro mě něco jako souznění duší - je sňatkem z rozumu, ale naopak, z toho, že dotyčného opravdu (hlavně vnitřně) miluju - duševně, rozumím mu a on mně. Fyzická láska je pro mě osobně prostě daleko míň. Ale přesto, pokud si dva lidé hodně rozumí, tak si rozumí i v té intimitě, i když to nemusí být zrovna úplná horská dráha (tedy nepříčetná vášeň). :4: Ale toto bude mít každý nejspíš velmi rozdílné. :18: :12: :29:
11.01.2009 - 12:42 | Filtr
(Blíženci) Nuna » Tyna_Tynka
Děkuju.
Tvé ANO je velmi hezky podané. :3: :34:

..je to s podivem,ale na tohle psaní nemám vlastně odpověd,protože bych psala jen samé "souhlasím" "souhlasím".
Takže souhlasím. :4: :1:
12.01.2009 - 17:36 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » Nuna
Tak k tomuhle mě hned napadlo toto:

Když k tomu jednomu stromu přibyde druhý - budou u sebe, jejich větve se propletou, budou si společně šumět... Jednou přijde ta vichřice z jedné strany, a první strom od ní ochrání druhý, pak přijde vichřice z druhé strany a druhý strom ochrání první. Budou si tam tiše stát a porozumění mezi nimi bude tak silné, jakoby byly pouze jedním stromem - to je to přátelství.

Nebo bude strom sám, čelit všemu sám a sám, nebude si mít s kým zašumět a splynout, ale čas od času přiletí včely a oblaží ho - to je sex. Díky tomu bude mít strom plody, které spadnou dolů a vyroste z nich spoustu dalších stromů - které mohou být dětmi, přáteli, nebo vzdálenými stromy, které se s tím prvním skoro nebudou znát. Může vzniknout i ta rajská zahrada. Ale pozor - včely většinu času nikde a když se vrátí, oplodní už všechny stromy, ne jen ten jeden. A taky existuje možnost, že protože byl strom sám, tak je tak zničený, že i když přiletí včely a budou se ho snažit oplodnit, on nebude mít dostatek síly na to vytvořit plody...

Pokud by se to dalo spojit - dva stojící stromy, které nemůže nikdo rozdělit ani zničit + včely, které oba oblažují - to by byla nádhera. :27: Ale to bohužel nebývá až tak časté, a pak se musí strom rozhodnout...

Ale je to pouze mé pojetí. :17:
13.01.2009 - 11:19 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » musiúa
Je to tady opravdu zajímavá diskuze.
Jen co bych k tomu podle svého cítění doplnila je, že vzít si někoho z obrovského citu přátelství a sounáležitosti není vzít si ho z rozumu. Je to vzít si ho z lásky. A pro mě dokonce znamenající víc, než z fyzické lásky a vášně.
Jak říkám, já jsem se svým příteem 7 let a jsem s ním hlavně proto, že si s ním rozumím a protože je to můj nejlepší přítel a je to pro mě nejlepší člověk, kterého jsem v životě potkala. Někdy ani nechápu, že ho můžu mít, protože mi přijde, že si ho ani nezasloužím. V intimních záležitostech jsem také velmi spokojená, i když přiznávám, že to není ta neukojitelná vášeň, ale to mi vůbec nevadí. Jsem člověk, který bere milování jako součást vztahu, jako vrchol porozumění a splynutí. Ne jako zábavu. Sice mě to baví, ale neberu to prostě jen jako zábavu. Takže takto mi to naprosto vyhovuje a nejvíc si cením toho přátelství, opory a souznění. A to není z rozumu, to je z nádherného citu podle mě. Takže pokud si vezmu mého přítele HLAVNĚ kvůli hlubokému přátelství, tak si ho vezmu z mé největší lásky a ne z rozumu. I když samozřejmě intimitu a milování také potřebuju a mám s ním ráda, ale není to to HLAVNÍ (pro mě). Pokud by někdo měl svého přítele POUZE jako kamaráda a nebyl schopný se s ním milovat, protože v tom by ho "odpuzoval", tak to beru jako přinejmenším ne příliš dobré se v takové situaci vzít samozřejmě.
13.01.2009 - 11:30 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Tyna_Tynka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
...jo, taky jsem si nevzala každého dobrého milence, kterého jsem měla, většina jich pro soužití byla nepoužitelná.

:21: :4:
13.01.2009 - 12:22 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Tyna_Tynka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jsem vdaná podruhé.Poprvé jsem si vzala člověka se kterým jsem před tím byla 10 let a pak ještě 5 v manželství,vášně tam bylo tolik i po tolika letech,až v tom vztahu bylo nedýchatelno.Můj druhý manžel je skvělý člověk,vzali jsme se po dvouleté známosti,ale o ruku mě požádal už po dvou měsících od doby co jsme se poznali,já jsem váhala po zkušenostech,náš vztah je poklidný,založený na důvěře a přátelství a na sex máme čas opravdu zřítka,přesto že po sobě oba toužíme a občas si o něm aspoň smskujeme,ale máme spoustu poviností.Vzala jsem si tedy muže z rozumu a jsem s ním nevýslovně šťastná a to že nás zabezpečuje bereme oba tak,že teď to dělá on a až já dodělám školu,tak si to třeba zas vyměníme a budu na tom finančně lépe já,jde o to jak to ti kteří lidé chtějí a ne jak svůj sňatek pojmenují. :27:
13.01.2009 - 13:38 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » bubobubo
Tak tak, když jsou spolu ti dva šťastní a spokojení, tak je vlastně úplně jedno proč. :27: A i když píšeš, že sis tedy vzala muže z rozumu, tak si myslím, že když jsi s ním šťastná, tak to nebylo z rozumu, ale hlavně z toho, že ti s ním bylo dobře, akorát třeba z jiného důvodu než kvůli vášni, ale cit tam byl - a cit není rozum.
13.01.2009 - 14:06 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Tyna_Tynka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Sem.miš, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Teď jsi to trefila - vzít si někoho, protože k němu něco cítim, není sňatek z rozumu. Neberu si ho proto, abych nezůstala na stará kolena sama, ale proto, že je mi s ním dobře a představa, že m objímá a nebo že se mě dotýká mi nedělá potíže....
:17: :15:
13.01.2009 - 14:38 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » Sem.miš
:17: :27:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Střelec Střelci
ukázat kalendář »