Řeč emocí


30.09.2017 - 15:05
(Kozoroh) ZdáníKlame
Řeč emocí
https://www.databazeknih.cz/knihy/… ... nejen o emocích.

S touhle knížkou pracuju už asi rok, a jelikož mě to ještě neomrzelo, říkám si, že možná se tu najdou další emoušci, co ocení. Nejsem ale ve formě, abych psala nějakou hezkou recenzi, tak jen přiložím obsah. Některé podnadpisy se u samotných emocí sice opakují, ale kapitoly nepůsobí nijak strojeně nebo monotónně, jak by se možná mohlo zdát. Naopak, vždy jsem tam našla něco, co mě překvapilo.

Tak příjemné počteníčko :97: :84:

Příspěvky v diskuzi

Stránkování od konce: / 10 

Řazení:
06.10.2017 - 21:46 | Filtr
(Rak) Dan162 » vibe
Když to je strach máš/nemáš, tak to je ok, projdeš tím a je to. Jde mi o naučené vzorce, kdy strach je jen představa nebezpečí, které dávno pominulo, třeba před 30 lety, ale strach trvá. Strach ze psa, kterej v mládí pokousal se přemění na strach ze všech psů. Nebo se bojím, že nebudu mít peníze na své výdaje a tak makám víc než tělo snese, ignoruji signály těla. Zrovna dneska jsem mluvil s holčinou, které tělo vypovědělo poslušnost a její svaly jsou často autonomní. Nebo pocit sebevědomí je malý, člověk má strach z toho, že bude označen za odpadlíka a horlivě dělá věci, které se mu nelíbí. Kdeco jsou naučené strachy, u některých už ani nevíme kde vznikly, zbyl jen zvyk a strach.

MBTI znám, býval jsem INT(F)J, když mi tahle typologie přestala vyhovovat, vysvětlovat, přešel jsem z ní na astrologii.
06.10.2017 - 20:25 | Filtr
(Štír) tronco » siili
Když jsem začal skutečně milovat sám sebe, dokázal jsem poznat, že psychická bolest a utrpení je pro mne jen varováním, abych nežil proti své vlastní pravdě. Dnes vím, že se tomu říká být pravdivý.
06.10.2017 - 20:21 | Filtr
(Štír) tronco » ZdáníKlame
Regrese obrany ega znamena projevy chovani cloveka neumerne k jeho veku. Zacne se treba vztekat, kopat kolem sebe, mlatit pestickama... bylo to smerovano k tomu .... odpusteni zkrze pocity hluboke nenavisti.... jako muze to byt cesta. Jen cesta, ale skutecne odpusteni najdes az v okamziku, kdy znovu zacnes mit rada cloveka, ktery Ti ublizil. Je to paradox. Znam to sam u sebe. Neboj, ze mluvim z prirucky. Litost, sebelitost. To jsou hnusne veci. O neco prijdes. Nejdrive prijde ta agrese (nenavist) smutek, plac (sebevrazda) a z litosti Ti to zacne uz jen mrzet a vracis se na zacatek a najdes tam i vlastni chyby a musis se srovnat i se svymi projevy ublizenosti, ktere jsou i horsi, nez ublizeni samotne, aby jsi mohla nakonec odpustit. Tak, ale zralejsi jedinec toto dokaze preskocit a bude mit rad toho, ktery mu ublizil i presto, ze mu ublizil. Chapes ? Proto.
A jestlize povstavate k motlitbe, odpoustejte, co proti druhym mate, aby i vas Otec, ktery je v nebesich, vam odpustil vase prestoupeni. Jestlize vy vsak neodpustite, ani vas Otec, ktery je v nebesich, vam neodpusti vase prestoupeni. Marek 11;25-26
06.10.2017 - 15:15 | Filtr
(Kozoroh) ZdáníKlame » tronco
Nejsem si jistá, kam tou otázkou směřuješ :25:
06.10.2017 - 14:52 | Filtr
(Střelec) siili » Dan162
S tím odpuštěním se teď aktuálně dost potýkám na docela stěžejní rovině, která jaksi ovlivňuje úplně všechno....pak je jedno, jestli tě x-krát zradí přítel, nebo tě zraní něco jiného...mám někde hluboko úplně tu nejpodstatnější ránu, která je pod všemi těmi nánosy a ovlivňuje všechno a celé nazírání na svět...

Bylo mi řečeno toto...bolest nemá proč odeznívat, pokud není pochopena...je jako dar, který má za sebou obrovské množství lásky, jen je potřeba odkrýt a uvidět všechno to, čeho se už z principu bojíme dotknout, ze strachu z bolesti, z toho pocitu bolesti...že zaměňujeme svou bolest za lidi, události, svět, boha...to je jedno...ale je to jen kulisa, za kterou se skrývá pravá podstata...

Nevím jestli tomu vůbec bude rozumět...

(mně osobně k tomuto tématu zapadlo do mého systému téma PÝCHA....)
06.10.2017 - 14:16 | Filtr
(Štír) tronco » amores perros
Casto mi napadalo, aby jsi si poridila psa, ale ...
06.10.2017 - 14:14 | Filtr
(Štír) tronco » ZdáníKlame
Jeste neco vice, nez jen regresivni obranny mechanismus ega ?
06.10.2017 - 13:31 | Filtr
(Kozoroh) vibe » Dan162
koukam cajtum se zas neco povedlo :30:

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/…


to jen pro doplneni diskuze k tematu "krivda"
a nebo tematu beznadej /bezmoc ???

uz ani sam nevim
06.10.2017 - 11:43 | Filtr
(Kozoroh) ZdáníKlame » Dan162
O odpuštění tam jsou dvě skvělé kapitoly - str. 129 a 243. Aneb: "Směřování k opravdovému odpuštění často vyžaduje ne pouhý hněv, ale zuřivost a běsnění, ne pouhý strach, ale zděšení a panickou úzkost, ne pouhý smutek, ale zoufalství a nutkání k sebevraždě." ...
06.10.2017 - 11:38 | Filtr
(Kozoroh) vibe » Dan162
k tomuhle se musim taktez vyjadrit
ODPUSTENI - to je tak slendriansky terminus technicus
jako to, cemu lide rikaji odpusteni je z 50% pripadu obdoba, nekdo mi naboura auto, naklady budu muset hradit ja, ale auto bude ve vysledku opravene
ze 30% pripadu auto ve vysledku opravene nebude, ale nejak se s tim sziju
a zbytek - fatalni pripady - clovek je s vyprasem konfrontovan dennodenne
tady se mi vybavuje napr. Marika Gombitova, ktera sice Zbirku ma porad za kamarada, dokonce spolu tusim i vystupuji, ale jednou, kdyz ji ujely nervy, mu vycetla, ze kdyby v ten den, kdy prselo a kdy ji vybourala ta Nemka, ze kdyby on neoznamil svuj odchod z kapely, ze by se to nestalo
si rikam, jak to odpusteni, aby vubec mohla dal zit, vypada v jejim pripade(myslim, ze rozhodne sladkou chut mit nebude)

a jeste ti strelim taky neco na sebe
predevcirem v noci jsem se malem zadusil (zapal plic to nastesti neni, jen chripka s desetinasobnou rychlosti a tendenci vlezt, co nejhloub)
a to cele, kvuli tomu, ze mi ztroskotal plan na neco, na co jsem byl fixovany 3 roky sveho zivota, 4 roky jsem resil, jak ten problem vyresit, kdyz jsem letos zacatkem roku nasel zpusob, jak to vyresit, zacal jsem na tom pracovat
jenze potom, protoze jsem uveril jednomu cloveku, ktery slibil neco, co nesplnil, jsem prisel o 6tydnu az dva mesice, pro me nenahraditelneho casu
a jak jsem se to snazil ted posledni dny nahanet, tak jsem skoncil, tak jak jsem skoncil
jako uplny luzr, plan, na ktery jsem se pripravoval od zacatku roku rusim a diky jeho odkladu na jaro/leto pristiho roku prijdu o dalsi desetitisice penez
ale uvedomil jsem si jednu vec, co ma pro me prioritu a co ne
za moji smrt mi ta realizace planu nestoji
a s tim, ze jsem luzr, se uz nejak sziju
ze bych pro tento stav ale pouzival jakysi terminus technicus, to ne - ja mam rad vyjadrovani presne
06.10.2017 - 10:43 | Filtr
(Kozoroh) vibe » Dan162
pockej a co chces na strachu vlastne resit?
budto strach mas a nebo nemas
a pokud mas, neni lepsi hledat duvod, proc ho mas? jinymi slovy resit pricinu, misto odstranovani symptomu?
navic kazdy z nas, tim, ze kazdy ma intelekt jiny, ma i svuj osobni mix strachu
pokud bych to bral treba pres astrologii(vim, ze jsi jejim fandou) tak z Raka proste Blizence, nebo Lva, nebo Berana neudelas
hele, jestli chces udelej si tenhle test, at zjistis, kde zhruba se nachazis(oni se ty profily/panacci pri opakovani testu nekdy prolinaji), aby jsi vedel, co zhruba jsou Tve osobni spoustece frustrace (strachu) - kde vyvstavaji(vznikaji) ony pomyslne kolize

http://www.emiero.cz/typologie-osob…
https://www.16personalities.com/cs
06.10.2017 - 10:21 | Filtr
(Kozoroh) vibe » amores perros
ani NIKDO jiny NE, v tom je cely ten problem, ze EZO-vedci to berou porad (kolem dokola) ze spatneho konce
1) prijmuti jakekoliv situace (hry forem) mozne NENI - lide, co o tomto mluvi, bud nevi, o cem mluvi, nebo pokud to umi, tak proto, ze nemaji tak rozvynuty intelekt v pomeru k tem, co to neumi
nebo frci na toluenu napr.
2) (a to uz je hooodne smutne tvrzeni) - dokonce ani emoce jako takove neni mozne prijmout
si vzdycky vzpomenu treba ten pripad, jak kocka vbehla pod auto, protoze ji zabili mladata
tedy napr. emoce pri ztrate nekoho milovaneho, na koho jsme byli fixovani, prijmout mozne neni
jako bylo by krasne, kdyby to slo, pokud si ale clovek nenecha odoperovat levou hemisferu a amigdaly, nebo neskonci na tvrdem fetu - tak to nejde

"Aby člověk mohl cítit skutečnou empatii a porozumění, měl by mít za sebou podobnou zkušenost, jinak to bude vždycky jen představa s vědomím empatie. A ani tehdy to není pravidlem, neboť někdy se člověk od negativní zkušenosti tak disociuje a vytěsní ji, že jakákoli pozdější konfrontace s podobným může, ze strachu před vybavením jeho vzpomínky, způsobit neschopnost spoluúčasti."

tady popisujes dost podstatnou vec(!), u ktere bych se rad pozastavil - pracovne bych to nazval rozdil mezi kriminalnikem(zlocincem) a ne-kliminalnikem(ne-zlocincem)

ten rozdil spociva v tom, ze ten prvni(narozdil od toho druheho) dela jednu podstatnou vec
- snazi se ziskat dokonale stesti(blaho) na prvnim miste sam pro sebe, popripade pro nejakou myslenku (ideu) - napr. stary Ada, ktery empatii mel, coz je dost kruta cara pres rozpocet vsem filozofum a spol.: https://www.youtube.com/watch/…

ne-kliminalnik(ne-zlocinec) si taktez snazi zabezpecit dokonale stesti(blaho) sam pro sebe - jenom to nema na prvnim miste

jsem si na tohle vzpomnel, kdyz jsem videl tohle: https://video.aktualne.cz/ze-sveta/…
06.10.2017 - 01:49 | Filtr
(Rak) Dan162 » Dan162
Měním názor, k odpuštění se musí dospívat, amorres máš pravdu. Vnitřně dospívat, procesem, ne čekáním. Na paní totiž mám stále vztek. To moje puštění nebylo odpuštění, protože nedošlo k uvolnění, furt to držím, jinak by tam vztek nebyl. Jak o tom přemýšlím, bylo to spíš vytěsnění, zapomnění, nebo pokus o něj, puštění udělané předčasně. Vstal jsem z postele, abych to napsal :-))

Začínám číst knihu, vypadá to, že se nikdo další nepřidává. Tobě asi brzo přijde, když ti šla poštou, nebudu napřed. Já to měl jednodušší, v prodejně ji měli skladem :-)
05.10.2017 - 17:50 | Filtr
(Štír) onka » ZdáníKlame
Přesně to, co jsi tak srozumitelně popsala, mne nyní zajímá. Kdy jde o uvědomění a kdy o sebekontrolu
05.10.2017 - 17:41 | Filtr
(Rak) Dan162 » amores perros
Nucený pozitivismus ti hravě předvedu:

"... že ustupuje do pozadí mnohdy za každou cenu "doporučované" odpuštění, pokud na to člověk reálně ještě nemá, ještě k tomu nedospěl...."
K tomu člověk samočině nedospěje si myslím. Čekat, až bolest pomine, nebo až otupí, nevím nevím. Jinové karty: "...rozhodneš se (od)pustit něco, co ti brání zase létat." To slovo PUSTIT je klíčové.

U starších věcí nevím, že něco někomu zazlívám, dokud se to nějak neprojeví mou divnou reakcí. U nových zase nevím co přesně zazlívám. Obrala mne paní o peníze? Jo. Proč mám na ní furt vzteka, když už jsem mávnul nad tím rukou ? Něco jsem ji neodpustil. Sakra co ?? A až to zjistím, tak to teprve mohu pustit. I když to současně bolí, je mi to líto, přesto to půjde mým rozhodnutím pustit. Nemyslím si, že by se muselo k odpuštění dospívat ve smyslu čekat.
05.10.2017 - 17:28 | Filtr
(Rak) Dan162 » ZdáníKlame
Bingoooo !! Přesně tohle chci. Nemám totiž zatím problém po uvědomění ty reálné situace pro zažití případně i vytvořit, tak třeba to tak bude i nadále.
05.10.2017 - 17:23 | Filtr
(Kozoroh) ZdáníKlame » Dan162
Jo, zažít. Protože je jedna věc si něco přečíst, případně si i něco zpětně uvědomit, a pak druhá věc, když si to uvědomuji ve chvíli, kdy tu emoci zažívám a měním svůj postoj k ní v přítomném okamžiku.
05.10.2017 - 16:17 | Filtr
(Rak) Dan162 » amores perros
Určitě se svým dobrým Jupiterem věřím v optimismus, protože pak je sklenice poloplná a ne poloprázdná, i kdyby byl ten optimismus nemístný, v krajnostech nebo hloubkách nepoužitelný. A i když určitě jsou škody z předčasnosti, nepřipravenosti (jakési vyskočení si a pád z větší výšky), tak to neznamená, že nechám strach, aby vládl a vše zhoršoval. I když strach nazvu zkušeností, kterou vlastně je, špatně vyhodnocenou zkušeností.

Když mi přistane před oči něco tak hlubokého, co přesahuje mou zkušenost, milý měsíčku, tak přesto bezpečně vím, že klíč existuje a že leží v té hlubině člověka a tím optimismem mu to sděluju. Jeho klíč. Víc neumím, jen podpořit. :79:

Ano, prásknu na sebe všechno, stejně tomu nemůžu moc zabránit, díky tomu je vše na stole a ne pod ním, nutí mne to být otevřený i jinde, nepředstírat tolik před sebou, nebránit se (i když je to jen přes písmenka, což je slabší než naživo). Není to o schopnosti podání sebe druhým přes písmenka si myslím, spíš vyjít s dílčím obrazem, jedním střípkem, který náhodně bude něčím, někým osloven. Kde druzí nemají zkušenost, pomoci nemohou, ale lze kroužit kolem.

Určitě otevření, přijetí samo o sobě není řešení žádného problému, je to jen konec obrany před řešením. U lidí, kteří prošli násilným zbořením hranic je otevírání se jen druhý extrém v procesu obnovy těch hranic, to správné leží někde uprostřed, ale určitě zlepšení nenastane uzavřením, nepřijímáním. Otevřením/přijetím, přijímáním se vyprazdňuje řekněme Černá Luna, vzniká tak prostor k budoucímu řešení, a když ničemu nebráním, tak samo si to uvnitř nachází mnohem líp rovnováhu a nepřitěžuju si sám sebou.

Těším se, až počteme spolu knížku, svrbí mne prsty, ale chvíli počkám, zda nepřibyde ještě nekdo.
05.10.2017 - 15:07 | Filtr
(Vodnář) amores perros » Dan162
Děkuju, no..možná protože prožité ( nikoli odžité, to ještě zdaleka ne..)..

Dane, já přece nálepky nedávám, myslela jsem to všeobecně, v jakém duchu se-taky-nese ezo filosofie. Ale vnímám, že ten nucený pozitivismus už je pomalu na ústupu a čím dál víc nastupují skutečně reálné "požadavky" na duchovní vývoj člověka ( např., že ustupuje do pozadí mnohdy za každou cenu "doporučované" odpuštění, pokud na to člověk reálně ještě nemá, ještě k tomu nedospěl.. pokud možno okamžitý nadhled ve fázi závislosti či silné citové zainteresovanosti nebo různé způsoby vraždy Ega a co já vím ještě..) Stejně jako ve všem, je zásadní načasování, empaticky odhadnout, ve které fázi se zrovna ten který člověk nachází a poskytnout opravdu smysluplnou pomoc. Ne všechny metody a doporučení jsou aplikovatelné na každého, ne všechny ve stejný čas, není to univerzální. Vše má svůj okamžik a až ten nastane, tak se k tobě dostane, co se dostat má.

Ty na sebe totiž práskneš všechno :5: ale je to asi ta nejlepší učební lekce :15: Já se tu kolikrát taky chtěla svlíknout, ale cítila jsem, že bych nebyla správně pochopena ( což se mi i v pár diskuzích potvrdilo..) a není to o neschopnosti přijmout kritiku, spíš o tom, že odpovědi na moje otázky byly často mimo mísu.. Asi přes ta písmenka umíš zprostředkovávat pocity líp..

Vím, navazovala jsem na příspěvek od vibe, kdy psal, že ne všechno se dá přijmout, tak mi naskočily extrémní životní situace. Obvykle to bývá taková vyrovnaná sinusoida :-)

Jasně, návrat ke kořenům to jistí :64:
05.10.2017 - 14:54 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Dan162
Tak nějak ... já bych to (u dospělých) nazval zbloudilá dětská substituce, ale to se asi neujme :4:.
Přelouskal jsem prvních 20 stránek z knížky od Onky, 7 příspěvků zpátky (dík Onko). Mám dojem, že to nejdůležitější tam je.
Zbytek možná ... někdy dočtu :20: :4:
05.10.2017 - 14:36 | Filtr
(Rak) Dan162 » Buddha/2
Dobrá dobrá. Už to místo nenajdu, bylo to fakt náhodné otevření knihy, ale v podstatě že hledáme úniky od něčeho, utěšovátka a zdrojová emoce pořád pálí.
05.10.2017 - 14:29 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Dan162
Díky. Já to tušil. Sice si tu souvislost musím domyslet :4:, ale v rámci ducha diskuze to zas neni tak těžký :5:
05.10.2017 - 14:22 | Filtr
(Rak) Dan162 » Buddha/2
Jo, ta věta byla určená pro tebe, že ti to bude znít zajímavě. Teda ne abych tě podněcoval ke koupi, to ne. Přišla mi báječná, objevná tahle souvislost.
05.10.2017 - 14:00 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Dan162
To s těma plyšáčkama zní zajímavě :5:. Že bych si ji taky koupil :25:?
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2017
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »