Úkol zněl jasně..


09.09.2019 - 19:47
(Kozoroh) Bosch
Úkol zněl jasně..
Elektromobily jsou nejspíše vývojová slepá ulička. Ale je to jediná cesta, jak splnit emisní závazky.
Ony ty emisní normy budou asi docela dobrý kšeft.
A pro naši společnost jsou moderní zelené mozky asi docela velký průser.
Zajímalo by mně čím to je že se prosazují takhle nepromyšlená řešení zatímco světové pralesy ničí požáry což nikdo zas moc neřeší.
Asi proto že žádná uskutečnitelná řešení prostě nejsou, nemáme je, a nedokážeme si to přiznat. Možná totiž ani žádná v důsledku nepotřebujeme.
Ale tlak na nějaká řešení zde zůstává a stupňuje se.
Takže politici přicházejí s bizarnostmi jen aby ukázali že něco dělají.
Češi jsou co se týká elektromobility údajně nejskeptičtější.
V tomto případě asi celkem racionálně.
Ovšem když koukám kolik jezdí už i po vesnici elektrokol, myslím že trend je jasný..odříznout hlavní zdroj zisků, autoprůmysl s čímž ani u nás nebude zas velký problém.
Zdá se že se zde opravdu rozvíjí něco jako zelený fašismus.
Ať mi to někdo rozmluví..

Příspěvky: Všechny | Najdise.cz

Řazení:
22.09.2019 - 09:56 | Filtr
(Blíženci) fanik » Psyko
Tak tohle je super :15: Začít by se mělo u těchto velkejch kraksen a naučit v práci ty lidi fungovat eko, dobíjet to a nesmrdět po městech. Osobáky bych odložil tak na 2030
22.09.2019 - 09:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Amazon koupil elektroautomobilku Rivian a objednal u něj 100 000 elektrických dodávek.
http://www.hybrid.cz/rivian-vyrobi-…
20.09.2019 - 12:03 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Nestraš.
20.09.2019 - 11:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ty sludujes jen maly cesky rybnicek a zaroven ignorujes zbytek zemekoule kolem. A prave odtamtud prichazi zmena.
20.09.2019 - 11:09 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Lidi to prave moc nechteji kupuji to predevsim instituce skrze pobidky a odpisy z dani.
Soukromnici skoro vubec.
Cetl jsem par recenzi od tuzemskych vlastniku.
Musel bych dlouho hledat nejaky argument PRO koupi.
Jediny ktery slibuji je levny provoz ale i to nebude pravda kdyz rozpocitas porizovaci naklady + vymena baterie co 5 let ktera bude stas 50%celeho vozu pak prodelas gate. :4:
20.09.2019 - 10:55 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Aha, same spiknuti, ekokseft, dotace, hrozi hospodarska valka, spousta proudu...

Boschi, ty proste nechces byt objektivni.

Jen tak namatkou z tisku ohledne Tesly model 3:

- predevcirem Holandsko - aktualne nejlepe prodavajici se auto roku 2019 (vcetne spalovaku), letos pres 10 000 dodanych vozu TM3.
https://electrek.co/2019/09/…

- Velka Britanie (z 5.9.) -3. nejlepe prodavajici se auto za srpen 2019 (vcetne spalovaku)
https://www.theguardian.com/technol…

Proste lidi tyhle auta chteji a z tebe nevypadne nic, co by tenhle trend dokazalo zvratit.
19.09.2019 - 21:23 | Filtr
(Blíženci) fanik » Psyko
Výrobci hlavně vyrábějí a vyvýjejí, samozřejmě i s vidinou menší poruchovosti, ale následný servis je na prodejcích nebo čistě servisech. Ti z toho žijí a doporučují samozřejmě spalování, hlavně kvuli kšeftu,ale zároveň dokonale znají situaci a rozumí tomu a aby nevypadali jak hňupi,doporučují stále spalovat a s EL počkat,protože jako vše nové je EL ve velkém drajvu a zatím slabé a drahé..
Pokud chtějí např. koncern, ale i další, v r.2025, tedy za dalších dlouhých 5let, prodávat čtvrtinu svých vozidel v EL, tak to znamená,že tři čtvrtiny nových aut i po r.2025 bude stále dál spalovat a proč?
Protože má ted cenu plašit a koupit EL? Vůbec se to ještě nevyplatí ani řešit.
19.09.2019 - 20:02 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
To by muselo opravdu slunko prát jak na balkáně.
A ani tak auto nenakrmiš protože musíš k pumpě kde zaplatíš. To je podstata celého projektu. Abys tvrdě platil za něco co by mohlo být levné..jen kdyby..a na to kdyby nalákají masy jako už tolikrát. Třeba na ekologičtější plynové topení které je pak nakonec dražší a tak lidi zde opět přikládají uhlí což se už teď koncem září začíná projevovat neboť začínají zatápět.
Nejsou blbí nebo zpátečničtí, prostě je to levnější koupit uhlí.
Ale stačí jedna ulice a celé ovzduší je v :71:
A to existují alternativy.. ekologické ale nikdo je nechce. Protože nejdou zaplatit. Na ekologii musíš mít peníze abys vytlačil nečisté procesy do třetích krajin. Jako například koksovny na donbas.

Elektromobilu je jedno jak elektřinu vyrobíš, ale v důsledku máš jen tu volbu kterou ti stát umožní (oligarchové). A tvůj úkol je za elektřinu platit a né si ji vyrábět levně doma. Takže ty elektřinu do elmobilu nevyrobíš. Musíš ke stojanu. Nemáš tu volbu.
19.09.2019 - 18:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Elektromobilu je jedno, jak a kde elektřinu vyrobís. To samé se nedá říct o spalováku.

Když máš dům,šikmou střechu a dáš na to 20m2 fotovoltaiky, tak ti to za slunečný den vyrobí dost na dobití malého elektromobilu.
19.09.2019 - 15:55 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Nemám nic proti transformaci. Mám výhrady proti filosofii "chci abyste panikařili" a proti manipulacem ekologické lobby za kterou stojí investoři jejichž zájmy jsou proti zájmům společenským. Tedy že jistá výhradní vrstva společnosti z toho těží a konečný důsledek je propad mezi bohatými a chudými.
Ferdinand prodrbal na phaetonu majlant ale pořád je to i včetně náhrad za dieselgate zanedbatelný paušál proti ziskům koncernu.
Takové slepé ramena má každá automobilka.
Elektroinženýrů moc nabírat nebudou spíše naopak, spalováky jsou nadupané už tak elektronikou senzorikou která zaměstnává nemalý počet lidí z elektrotechnických oborů. Na elektromotoru toho k vývoji moc není.
Asiaty bych do toho tahal z toho důvodu že dnes už vývojová centra i u nás režírují více asiaté než zápaďané tedy němci.
Problém čr není problém transformace, protože transformovat můžeš něco co je, existuje. Ale transformovat plechové výrobní haly lze těžko.
Už o tom bylo napsáno dost že čr v dohánění západu zaspalo. V tom si myslím že není třeba vést spor.
19.09.2019 - 15:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Elektřinu si nevyrobíš různými způsoby ale především jen z jádra. A tady budeŠ závislý na bolševikovi vždy obzvláště s uvažováním zemana že jedině rosatom..
Když nepočítáš zdroje uhelné..které jsi asi nechtěl zmínit.
Na solární panel ti auto fakt nepojede.
19.09.2019 - 15:32 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » THX1138
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Presne tak. Rafinace ropy je energeticky narocny proces, je to vlastne destilace, musis tu ropu zahrat (elektrinou), aby zacala "varit" a v ruznych vyskach se sbiraji ruzne paliva. Nahore jsou benziny, pak kerosin/petrolej, nafta/lehke topne oleje, oleje, mazut, dehty.

Na mnozstvi elektriny, ktere spotrebujes na vyrobu 50L nafty ujede elektricke auto se spotrebou 20 KWh/100Km 250-400 Km.

Vubec to vrtani, preprava, zpracovani, distribuce ropy je strasne narocne na energii.

Dalsi aspekt je geopolitika. Elektrinu si vyrobime ruznymi zpusoby doma, ropu musime kupovat od sejku, nebo od bolseviku.
19.09.2019 - 15:25 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ja rozumim tvym obavam, pripomina mi to recke moudro: „senex laudator temporis acti“, starce velebícího zašlé časy :) Proste zacina hluboka transformace prumyslu osobni dopravy a je treba se s tim smirit a posunout se dal.
Presli jsme z chuze na kone, z kone na parni vlak, pak na spalovaci auta a ted na elektricke. Vzdycky s tim bylo spojene nejake to "mrzeni" a nostalgie.
Ale to nebude zmena ze dne na den, ale potrva to nekolik desitek let, nez soucasne spalovaky postupne dozijou. Aktualne je elektrik v Evrope cca 3 %, v CR 0.4 %, takze tvoje obavy z kolapsu strojirenstvi jsou neopodstatnene. Kazdopadne spalovaky budou jezdit dal, jen asi v mensi mire a strojirenstvi bude potreba nadale.

Ferdinand Piech byl uspesny, ale podle me jednak skoncil proto, ze byl stary a sel normalne do duchodu, ale jednak taky proto, ze na stara kolena prosadil program VW Phaeton, na kterem VW prodrbal 60 miliard Kč.

Proste automobilky cast strojaru vymeni za elektroinzenyry a jinak vsechno pobezi, jako doposud. Asiaty bych do toho netahal.
19.09.2019 - 00:59 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Já se držím svého řemesla. Byl jsem vždy zvyklý konstruovat mechanické věci dohromady.
Tak aby fungovaly. Prostě to celé spočítat, vyrobit nástroje, na to je celý obor strojařiny a je velice prestižní.
Umíš si představit že předstoupíš před rektora strojnické fakulty a řekneš mu, pane, Vaše univerzita je k ničemu my už nepotřebujeme vyvíjet spalovací motory.

Podle mně je jediná alternativa která není slepá, a tou je dále zlepšovat spalovací motory.
Dosud se to úspěšně dařilo. Z nějakých 20-30 l/100 km u vozů které jezdily v nevadě se to dostalo na 3 l benzínu na 100. V německu.
A s touto myšlenkou přišel jako první dr. Piech z VW.
A udělal auto co jezdí 3l/100, lupo a další sorty toho malého druhu.
Ale Piech nebyl mocným pohodlný. Protože si šel svojí vlastní cestou.
To byla velmi kontroverzní postava.

3 válcový motor co jezdil ve škodě a myslím že se ujal prodával se v čr a evropě.
Škodováci mohli být na sebe pyšní že měli odborníky na agregáty a převodovky atd.
A naráz máš pocit že potřebují jen ty konstruktéry co dělají potahy, dizajn a plechy, tak je to konec strojírenského směru u nás.
A to je škoda protože jsme měli ty nejlepší příležitosti.
Protože jsme mohli sem do čech natahat know how. Ale místo nás nastupuje rasa asiatů.
Oni jakožto žlutá rasa mají vyšší iq a to bude asi tím.
18.09.2019 - 23:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Záruka platí tak, že po 7 letech a/nebo 160 tis. Km nebude kapacita baterie nižší, než 70% původní kapacity, v opačném případě dostaneš novou baterii gratis.

O tuhle problematiku se intenzivně zajímám několik let. Je to můj koníček. A můžu ti říct, že se téměř ve všem myslíš. Ale vypadá to, že už sis v minulosti udělal na elektromobilitu názor a nechceš ho měnit. Přesvědčovat tě nebudu, čas ukáže.
18.09.2019 - 22:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Ostatní na západě si třeba můžou dovolit koupit novou baterku co 5 let.
Když píšou 7 pak to znamená že po 5 už bude mít jen možná 70 anebo 50 % výkonu což začíná být pěkný opruz.
Já najezdil se svým dieslem 700 tis km a žádné větší opravy jsem nepotřeboval.
Jen žárovky a pneumatiky..a drobné spotřební věci. A to auto pak kupující plánoval provozovat dalších 300 tisíc. Po 19 letech provozu bylo stále v pohodě.
Baterku jsem měnil jednou. Což byla investice poměrně zanedbatelná.
Spotřeba 3.5 l/100km. Podotýkám že dnešní diesely jsou čistší než benzíny.
Pořizovací náklady 420 tisíc. Na jeden zátah jsem ujel 1200km s jednou přestávkou na tankování a čůrec. Za auto dáš kouli a odtáhneš vozík anebo převezeš jiné auto můžeš zůstat stát ve fontě na dálnici nebo v závěji.
Umíš si představit zůstat stát s elektromobilem na D1 u humpolce pár h v koloně? Když se stane nehoda? V zimě když si potřebuješ zatopit asi těžko.
S tím nedojedeš s rodinou v zimě ani z prahy na špindl.

Ekonomika elektrovozidla bude pro našice asi jako přechod z kč na euro. Jen právě kvantum lidí přijde o práci neboť nepotřebuješ ty mechanické součástky.
Takže kdo na tom vydělá.
A energie se neztrácí, musíš ji vyrobit a do elmotoru dodat.
Myslím že už to tady zaznělo, když by chtěli všichni přejít na elmobily, zkolaboval by náš energetický systém.
Ropu nahradíš elektřinou kterou musíš někde vyrobit.
Kde? V elektrárně. Cena elektřiny poroste, jakmile přejde většina na elmobily, nestačí se divit kolik zaplatí u stojanu.
A myslíš si že výroba elektřiny a její následná spotřeba skrze baterie je ekologičtější než přímé pálení benzínu?
Tak to jsi energetický snílek. Ten proces získávání energie skrze elektřinu je mnohem neekologičtější. Když vážíš jakou cestou získáváme elektřinu.
Ale asi se zaraduje čez. A další potentáti. Konečný uživatel asi moc ne.

Čechy bych až tak nepodceňoval. Oni jednají velice racionálně. Vědí že se s nimi chce vydrbat. A to se chce. Což ví každý občan od nižší střední třídy dolů.
Těm od vyšší střední třídy nahoru je to jedno ti to neřeší ti si koupí SUV. :3:
Anebo z plezíru elektromobil. A pak mají v garáži další auto na normální ježdění.
18.09.2019 - 21:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je to jednodušší. Jezdí se s nimi hrozně příjemně a provozní a servisní náklady velmi nízké. Proto je lidi chtějí.
Výrobci se masové výrobě elektromobilů brání už velmi dlouho, protože elektromobil má velmi málo pohyblivých součástek, nemá se tam moc co skazit. Nemá složitý motor, převodovku, vstřikovače, rozvody, spojku, řemeny, výfuk, palivový systém, chlazení, turbo, olej, filtry, ... = nelze vydělat na servisu.
Řeči o selhavajících baterkách jsou taky pasé. Běžně se dává záruka na 7 let/160 000 km.

Češi v tomto ohledu nejsou skeptičtí proto, že by byli racionálnější, ale proto že jsou zabednění v nevědomosti, předsudcích a představě, že něco ví líp, než ostatní na západě.
12.09.2019 - 08:35 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » bubobubo
Jj akorat si nemyslim ze chteji nemecti vyrobci vydrbat s ceskymi montery.
Prechodem na elektromobily padne na hubu predevsim nemecko. Tam je hlavni sila vyvoj vyroba ktera se oslabi. Tak jak tak jsme spojeni a nemame nahradu protoze jsme ji za tech 30 let nevybudovali.
Nepricinili jsme se o to abychom byli neco vice nez montovna.
A tak nam nezbyva nez se opet privinout na prsicka nejakeho velkeho vudce..putina..cepinga..a hulakat kupredu leva.
Uz se deje. Byvale kadry se opet vraceji do svych pozic a pomohl jim v tom zasadni merou babis se zemanem.
Velmi zajimavy rozhovor vysel na seznamu.
https://www.televizeseznam.cz/video…
12.09.2019 - 00:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak asi by stačilo prozatím určit, že se bude jezdit jen někdy a někam. Né pořád a všude. Taky jedno auto na rodinu a podpořit hromadné přepravování. Pak by se nemuselo tak tlačit na co jezdit, protože by se výrazně omezilo množství.
A odříznout nás od ekonomického zisku je plán, to si odhadl dobře a těm prasatům vůbec o Zemi nejde, jen o to si urvat pro sebe a "neživit" nás. Už pro ně nejsme lukrativní. Češi pracující v automobilkách chtějí být na stejné úrovni jako jejich kolegové v Německu třeba, jelikož to tam viděli na těch služebních cestách. Za třetinu práce mají víc, než vystresovaný a přetížený Čech. To se nehodí a tak se to postupně odřízne... jakože krize a potřeba ekologických vozů,na které tu nemají ty firmy technologie.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »