Úkol zněl jasně..


09.09.2019 - 19:47
(Kozoroh) Bosch
Úkol zněl jasně..
Elektromobily jsou nejspíše vývojová slepá ulička. Ale je to jediná cesta, jak splnit emisní závazky.
Ony ty emisní normy budou asi docela dobrý kšeft.
A pro naši společnost jsou moderní zelené mozky asi docela velký průser.
Zajímalo by mně čím to je že se prosazují takhle nepromyšlená řešení zatímco světové pralesy ničí požáry což nikdo zas moc neřeší.
Asi proto že žádná uskutečnitelná řešení prostě nejsou, nemáme je, a nedokážeme si to přiznat. Možná totiž ani žádná v důsledku nepotřebujeme.
Ale tlak na nějaká řešení zde zůstává a stupňuje se.
Takže politici přicházejí s bizarnostmi jen aby ukázali že něco dělají.
Češi jsou co se týká elektromobility údajně nejskeptičtější.
V tomto případě asi celkem racionálně.
Ovšem když koukám kolik jezdí už i po vesnici elektrokol, myslím že trend je jasný..odříznout hlavní zdroj zisků, autoprůmysl s čímž ani u nás nebude zas velký problém.
Zdá se že se zde opravdu rozvíjí něco jako zelený fašismus.
Ať mi to někdo rozmluví..

Příspěvky: Všechny | Bosch

Stránka: 2 1
Řazení:
22.09.2019 - 11:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Nj to ja taky.
A kdyby se s tim opravdu chtelo neco delat, uz davno mohli nakladat kontejnery na vlaky ktere jsou prazdne kdyz zkolaboval uhelny prumysl.
A nemuseji blokovat dalnice a smrdet.
22.09.2019 - 11:12 | Filtr
(Blíženci) fanik » Bosch
Tady v Ústí se o trolejích uvažovalo už před 1.světovou, první plány pak 1969 a jezděj od 1988
Osobáci mi smrděj tak pod r.2005,ale nejvíc ty dodávky..pošťáci a jiní to nechávaj ve městě běžet,kvuli klimě nebo topení a fakt to smrdí,tam to vítám.
22.09.2019 - 10:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Sef bmw se vyjadril ze dava benzinovi jeste min 30 let.
Ten nastup alektriny do osobaku je uspechany a vlafy zbytecne tlaci na pily coz je kontraproduktivni.
Jde spise o rozhodnuti politicka nez ze by to vyzadoval vyvoj.
Ukaze budoucnost.
U nas jezdily po nadrazich elektrovoziky uz pred 40 lety.
A v tatre cela vnitrni logistika fungovala bezobsluzne na elektrovozikach davno za hlubokeho sociku.
A zadny velky ekologicky povyk se kolem toho nedelal.
Veci se dely timto smerem i bez gretky. A ekomafie.
22.09.2019 - 09:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Amazon koupil elektroautomobilku Rivian a objednal u něj 100 000 elektrických dodávek.
http://www.hybrid.cz/rivian-vyrobi-…
20.09.2019 - 12:03 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Nestraš.
20.09.2019 - 11:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ty sludujes jen maly cesky rybnicek a zaroven ignorujes zbytek zemekoule kolem. A prave odtamtud prichazi zmena.
20.09.2019 - 11:09 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Lidi to prave moc nechteji kupuji to predevsim instituce skrze pobidky a odpisy z dani.
Soukromnici skoro vubec.
Cetl jsem par recenzi od tuzemskych vlastniku.
Musel bych dlouho hledat nejaky argument PRO koupi.
Jediny ktery slibuji je levny provoz ale i to nebude pravda kdyz rozpocitas porizovaci naklady + vymena baterie co 5 let ktera bude stas 50%celeho vozu pak prodelas gate. :4:
20.09.2019 - 10:55 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Aha, same spiknuti, ekokseft, dotace, hrozi hospodarska valka, spousta proudu...

Boschi, ty proste nechces byt objektivni.

Jen tak namatkou z tisku ohledne Tesly model 3:

- predevcirem Holandsko - aktualne nejlepe prodavajici se auto roku 2019 (vcetne spalovaku), letos pres 10 000 dodanych vozu TM3.
https://electrek.co/2019/09/…

- Velka Britanie (z 5.9.) -3. nejlepe prodavajici se auto za srpen 2019 (vcetne spalovaku)
https://www.theguardian.com/technol…

Proste lidi tyhle auta chteji a z tebe nevypadne nic, co by tenhle trend dokazalo zvratit.
19.09.2019 - 22:38 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Ona jsou ta očekávání od vývoje baterek nadnesená.
Uskladňovat elektřinu není tak snadné. Celý tento ekokšeft přijde koncového uživatele pěkně draho. I dnes jsou elmobily kupovány především se subvencemi. Úřady firmy, atd, soukromníci minimálně. Zase ty nešťastné dotace..
Názor odborníka.
„A pokud si někdo myslí, že může být provoz elektromobilu levnější než provoz vozu se spalovacím motorem, hluboce se mýlí. Dobíjení ve veřejných stanicích je drahé..

Na uhašení tesly je třeba 12 tisíc litrů vody

Číňané mají rozsáhlá práva k těžbě surovin v Africe. Například v Kongu se těží velké množství kobaltu, přičemž na těžbě se obrovskou měrou podílejí děti, a to za mimořádně brutálních podmínek. Na výrobu baterií do elektromobilů je ovšem kromě kobaltu (například při výrobě nijak zvlášť velké baterie do BMW i3 se ho spotřebuje dvanáct kilogramů) zapotřebí i grafit, mangan, lithium a další suroviny.
Evropské automobilky je všechny musejí nakupovat v Číně, čímž samy sebe staví do pozice obrovské závislosti. „Hrozí v podstatě nepřímá hospodářská válka, protože do milionů aut, o nichž pan Müller hovoří, bude zapotřebí vyrobit baterie, které evropské automobilky již dnes dovážejí za obrovské peníze z Číny.“

Elektromobil podle něj z celkového pohledu nijak nepřispívá ani ochraně životního prostředí. Zaprvé: na výrobu baterií, stejně jako na pohon elektromobilu, je zapotřebí spousta proudu, který není vždy a všude vyráběn ekologicky. Zadruhé: drahé suroviny použité pro výrobu baterií nelze později znovu smysluplně využít. Zatřetí je třeba připočíst problémy s vybudováním infrastruktury pro rychlejší dobíjení, což bude obrovsky finančně náročné.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/…
19.09.2019 - 20:02 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
To by muselo opravdu slunko prát jak na balkáně.
A ani tak auto nenakrmiš protože musíš k pumpě kde zaplatíš. To je podstata celého projektu. Abys tvrdě platil za něco co by mohlo být levné..jen kdyby..a na to kdyby nalákají masy jako už tolikrát. Třeba na ekologičtější plynové topení které je pak nakonec dražší a tak lidi zde opět přikládají uhlí což se už teď koncem září začíná projevovat neboť začínají zatápět.
Nejsou blbí nebo zpátečničtí, prostě je to levnější koupit uhlí.
Ale stačí jedna ulice a celé ovzduší je v :71:
A to existují alternativy.. ekologické ale nikdo je nechce. Protože nejdou zaplatit. Na ekologii musíš mít peníze abys vytlačil nečisté procesy do třetích krajin. Jako například koksovny na donbas.

Elektromobilu je jedno jak elektřinu vyrobíš, ale v důsledku máš jen tu volbu kterou ti stát umožní (oligarchové). A tvůj úkol je za elektřinu platit a né si ji vyrábět levně doma. Takže ty elektřinu do elmobilu nevyrobíš. Musíš ke stojanu. Nemáš tu volbu.
19.09.2019 - 18:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Elektromobilu je jedno, jak a kde elektřinu vyrobís. To samé se nedá říct o spalováku.

Když máš dům,šikmou střechu a dáš na to 20m2 fotovoltaiky, tak ti to za slunečný den vyrobí dost na dobití malého elektromobilu.
19.09.2019 - 15:55 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Nemám nic proti transformaci. Mám výhrady proti filosofii "chci abyste panikařili" a proti manipulacem ekologické lobby za kterou stojí investoři jejichž zájmy jsou proti zájmům společenským. Tedy že jistá výhradní vrstva společnosti z toho těží a konečný důsledek je propad mezi bohatými a chudými.
Ferdinand prodrbal na phaetonu majlant ale pořád je to i včetně náhrad za dieselgate zanedbatelný paušál proti ziskům koncernu.
Takové slepé ramena má každá automobilka.
Elektroinženýrů moc nabírat nebudou spíše naopak, spalováky jsou nadupané už tak elektronikou senzorikou která zaměstnává nemalý počet lidí z elektrotechnických oborů. Na elektromotoru toho k vývoji moc není.
Asiaty bych do toho tahal z toho důvodu že dnes už vývojová centra i u nás režírují více asiaté než zápaďané tedy němci.
Problém čr není problém transformace, protože transformovat můžeš něco co je, existuje. Ale transformovat plechové výrobní haly lze těžko.
Už o tom bylo napsáno dost že čr v dohánění západu zaspalo. V tom si myslím že není třeba vést spor.
19.09.2019 - 15:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Elektřinu si nevyrobíš různými způsoby ale především jen z jádra. A tady budeŠ závislý na bolševikovi vždy obzvláště s uvažováním zemana že jedině rosatom..
Když nepočítáš zdroje uhelné..které jsi asi nechtěl zmínit.
Na solární panel ti auto fakt nepojede.
19.09.2019 - 15:36 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » THX1138
Spalovací motor bere energii která někde leží v zemi.
Elmotor bere energii kterou musíš teprve proměnou z fosilních anebo jiných zdrojů vyrobit. A to je velký rozdíl. Tyhle náklady připočti. Elektřina do tankovací zásuvky nepřiteče z pouště. Elektřina je nejekologištéjší pro koncového uživatele. Ale né pro výrobce a tímpádem né pro celek (společnost). V případě jadrných reaktorů řešíš vždy kam s tím kromě toho kolik stojí výstavba jaderného reaktoru a s tím spojená stejná závislost na zdrojích jako u ropy.
19.09.2019 - 15:25 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ja rozumim tvym obavam, pripomina mi to recke moudro: „senex laudator temporis acti“, starce velebícího zašlé časy :) Proste zacina hluboka transformace prumyslu osobni dopravy a je treba se s tim smirit a posunout se dal.
Presli jsme z chuze na kone, z kone na parni vlak, pak na spalovaci auta a ted na elektricke. Vzdycky s tim bylo spojene nejake to "mrzeni" a nostalgie.
Ale to nebude zmena ze dne na den, ale potrva to nekolik desitek let, nez soucasne spalovaky postupne dozijou. Aktualne je elektrik v Evrope cca 3 %, v CR 0.4 %, takze tvoje obavy z kolapsu strojirenstvi jsou neopodstatnene. Kazdopadne spalovaky budou jezdit dal, jen asi v mensi mire a strojirenstvi bude potreba nadale.

Ferdinand Piech byl uspesny, ale podle me jednak skoncil proto, ze byl stary a sel normalne do duchodu, ale jednak taky proto, ze na stara kolena prosadil program VW Phaeton, na kterem VW prodrbal 60 miliard Kč.

Proste automobilky cast strojaru vymeni za elektroinzenyry a jinak vsechno pobezi, jako doposud. Asiaty bych do toho netahal.
19.09.2019 - 15:09 | Filtr
(Vodnář) THX1138 » Bosch
Uvažuj celý kontext. Spalovací motor sebere 2/3 energie z celého řetězce od těžby po jízdu. To je zatraceně velká penalizace. Vypalování pralesů s tím nemá nic společného.
19.09.2019 - 13:58 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » THX1138
Ta manipulace je v tom neuvažovat celkový energetický kontext ale brát jen přepočet u konkrétního vozidla.
Započti uhlíkovou stopu při výrobě kw elektřiny.
A ty všechny věci okolo které souvisí s výrobou baterií a jejich recyklací, repasí atd.
Myslím že nežijeme ve středověku abychom opomíjeli sociální kontext, v neposlední řadě politický podmíněná rozhodnutí.
Z ekologických důvodů se dnes vypalují pralesy. To že někdo prohlásil že elektromobily jsou ekologický počin pro přírodu je manipulativní vyjádření za kterým stojí investoři jejichž prodlouženou rukou jsou aktivisté.
19.09.2019 - 13:12 | Filtr
(Vodnář) THX1138 » Bosch
Účinnost není manipulace, ale fakt. Spotřebu elektřiny pro výrobu benzinu jsem četl mezi 1-1,6kWh na 1l. Pokud je to relevantní hodnota, tak to není zanedbatelné číslo.
Řešit pracovní místa? Za průmyslové revoluce lidé ničili stroje. Mohli jsme zůstat u jízdy na koni. Auta připravila mnoho kovářů a štolbů o místo.
19.09.2019 - 12:20 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » THX1138
To prave s tou ucinnosti je manipulativni.
Musis spocist naklady na vyrobu elektriny a jeji narocnost.
Pro vyrobu benzinu z ropy potrebujes rafinerii to jsou chemicke procesy.
Elektriny na to moc nepotrebujes tak max na sviceni mezi agregaty a na cerpadla. To je zanedbatelne.
Cely energeticky retezec je kratsi, jednodussi.
To je podobne jako ekologicka kevlarova plachetnice, kterou abys vyrobil potrebujes spoustu sofistikovanych procesu ktere secteno v dusledku nedavaji lepsi vysledek nez spalit trochu benzinu.
Nejde tedy o komfort ale o energeticky retezec.
A to nemluvim o ekologii recyklace tech baterii.
Pokud neco v soucasnosti zanechava vetsi uhlikovou stopu pak je to elektropohon aut, ale nesmis hodnotit jen samotne auto nybrz i celkovy system energetiky ekologie. A nakonec neni zanedbatelny ani spolecensky rozmer. Ztrata pracovnich mist az celych odvetvi.
19.09.2019 - 11:30 | Filtr
(Vodnář) THX1138
To, co kritizuješ, jsou věci týkající se komfortu. Teď už jsou auta na baterky plně využitelná. Se zlepšováním baterií se bude zvyšovat komfort dojezdu a nabíjení.
Nedává mi smysl vylepšovat spalovací motory. Účinnost se pohybuje kolem 30% a další vývoj za cenu velkých investic zlepšuje efektivitu v řádu jednotek procent a nahoru už příliš jít nejde. Tohle je nevýhoda tepelných motorů. Většina paliva doslova vyletí do vzduchu. Mrháme akorát prostředky. Přitom tu máme motory s téměř stoprocentní účinností. To je jako znovu vynalézat kolo.
Dostatečně množství energie vyrobit umíme. Jinak by všechna ta auta nemohla jezdit. Mimochodem, při výrobě benzinu a nafty se také spotřebuje velké množství elektřiny. Proč ji nevyužít přímo pro pohon aut, ale se ztrátou ji ukládat do paliva?
Btw, postoj Čechů pramení především z neznalosti. S elektromobily tu máme minimální zkušenosti. To je relevantních asi jako kdyby se tu dělal průzkum o názoru na lov kalamárů.
19.09.2019 - 00:59 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Já se držím svého řemesla. Byl jsem vždy zvyklý konstruovat mechanické věci dohromady.
Tak aby fungovaly. Prostě to celé spočítat, vyrobit nástroje, na to je celý obor strojařiny a je velice prestižní.
Umíš si představit že předstoupíš před rektora strojnické fakulty a řekneš mu, pane, Vaše univerzita je k ničemu my už nepotřebujeme vyvíjet spalovací motory.

Podle mně je jediná alternativa která není slepá, a tou je dále zlepšovat spalovací motory.
Dosud se to úspěšně dařilo. Z nějakých 20-30 l/100 km u vozů které jezdily v nevadě se to dostalo na 3 l benzínu na 100. V německu.
A s touto myšlenkou přišel jako první dr. Piech z VW.
A udělal auto co jezdí 3l/100, lupo a další sorty toho malého druhu.
Ale Piech nebyl mocným pohodlný. Protože si šel svojí vlastní cestou.
To byla velmi kontroverzní postava.

3 válcový motor co jezdil ve škodě a myslím že se ujal prodával se v čr a evropě.
Škodováci mohli být na sebe pyšní že měli odborníky na agregáty a převodovky atd.
A naráz máš pocit že potřebují jen ty konstruktéry co dělají potahy, dizajn a plechy, tak je to konec strojírenského směru u nás.
A to je škoda protože jsme měli ty nejlepší příležitosti.
Protože jsme mohli sem do čech natahat know how. Ale místo nás nastupuje rasa asiatů.
Oni jakožto žlutá rasa mají vyšší iq a to bude asi tím.
18.09.2019 - 23:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Záruka platí tak, že po 7 letech a/nebo 160 tis. Km nebude kapacita baterie nižší, než 70% původní kapacity, v opačném případě dostaneš novou baterii gratis.

O tuhle problematiku se intenzivně zajímám několik let. Je to můj koníček. A můžu ti říct, že se téměř ve všem myslíš. Ale vypadá to, že už sis v minulosti udělal na elektromobilitu názor a nechceš ho měnit. Přesvědčovat tě nebudu, čas ukáže.
18.09.2019 - 22:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Psyko
Ostatní na západě si třeba můžou dovolit koupit novou baterku co 5 let.
Když píšou 7 pak to znamená že po 5 už bude mít jen možná 70 anebo 50 % výkonu což začíná být pěkný opruz.
Já najezdil se svým dieslem 700 tis km a žádné větší opravy jsem nepotřeboval.
Jen žárovky a pneumatiky..a drobné spotřební věci. A to auto pak kupující plánoval provozovat dalších 300 tisíc. Po 19 letech provozu bylo stále v pohodě.
Baterku jsem měnil jednou. Což byla investice poměrně zanedbatelná.
Spotřeba 3.5 l/100km. Podotýkám že dnešní diesely jsou čistší než benzíny.
Pořizovací náklady 420 tisíc. Na jeden zátah jsem ujel 1200km s jednou přestávkou na tankování a čůrec. Za auto dáš kouli a odtáhneš vozík anebo převezeš jiné auto můžeš zůstat stát ve fontě na dálnici nebo v závěji.
Umíš si představit zůstat stát s elektromobilem na D1 u humpolce pár h v koloně? Když se stane nehoda? V zimě když si potřebuješ zatopit asi těžko.
S tím nedojedeš s rodinou v zimě ani z prahy na špindl.

Ekonomika elektrovozidla bude pro našice asi jako přechod z kč na euro. Jen právě kvantum lidí přijde o práci neboť nepotřebuješ ty mechanické součástky.
Takže kdo na tom vydělá.
A energie se neztrácí, musíš ji vyrobit a do elmotoru dodat.
Myslím že už to tady zaznělo, když by chtěli všichni přejít na elmobily, zkolaboval by náš energetický systém.
Ropu nahradíš elektřinou kterou musíš někde vyrobit.
Kde? V elektrárně. Cena elektřiny poroste, jakmile přejde většina na elmobily, nestačí se divit kolik zaplatí u stojanu.
A myslíš si že výroba elektřiny a její následná spotřeba skrze baterie je ekologičtější než přímé pálení benzínu?
Tak to jsi energetický snílek. Ten proces získávání energie skrze elektřinu je mnohem neekologičtější. Když vážíš jakou cestou získáváme elektřinu.
Ale asi se zaraduje čez. A další potentáti. Konečný uživatel asi moc ne.

Čechy bych až tak nepodceňoval. Oni jednají velice racionálně. Vědí že se s nimi chce vydrbat. A to se chce. Což ví každý občan od nižší střední třídy dolů.
Těm od vyšší střední třídy nahoru je to jedno ti to neřeší ti si koupí SUV. :3:
Anebo z plezíru elektromobil. A pak mají v garáži další auto na normální ježdění.
18.09.2019 - 21:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Psyko, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je to jednodušší. Jezdí se s nimi hrozně příjemně a provozní a servisní náklady velmi nízké. Proto je lidi chtějí.
Výrobci se masové výrobě elektromobilů brání už velmi dlouho, protože elektromobil má velmi málo pohyblivých součástek, nemá se tam moc co skazit. Nemá složitý motor, převodovku, vstřikovače, rozvody, spojku, řemeny, výfuk, palivový systém, chlazení, turbo, olej, filtry, ... = nelze vydělat na servisu.
Řeči o selhavajících baterkách jsou taky pasé. Běžně se dává záruka na 7 let/160 000 km.

Češi v tomto ohledu nejsou skeptičtí proto, že by byli racionálnější, ale proto že jsou zabednění v nevědomosti, předsudcích a představě, že něco ví líp, než ostatní na západě.
18.09.2019 - 15:21 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » THX1138
To se říká že 400km, koukni se na recenze a zkušenosti uživatelů. s dnešními vozítky je problém dojet tak 200km když máš plně nabito. A co v zimě když pustíš klimošku a vezeš 4 lidi. Jedeš na chalupu třeba. Dobíjet ze zásuvky doma se to nedá. Mají to ošacované abys musel k pumpě, kde tě km pomalu už dneska nevyjde levněji než když tankuješ benzín.
A hmotnost baterie, dneska kolem 700 kilo i více, ubrzdit takovou hmotu není snadné. A rozjet také takže výhoda elektromotoru je pryč, protože kvantum energie se spotřebuje na převážení této zbytečné hmoty, hmotnost celého vozu je pak větší než benzíňák.
Pak navíc: radí se nenabíjet do 100% což dojezd ale snižuje, nabíjet pomalu zvyšuje životnost což znamená že krátké nabíjecí časy udělají z baterie brzy nepoužitelnou věc. Životnost baterií? Je to klíčová část auta a dnešní spalováky vydrží 500 tis i více km. Jak často bude zapotřebí měnit baterku?
při její ceně a údržbě započítej do nákladů.
A to už pak není elektromobil nijak zajímavý.
Nehledě na neuhasitelnost hořící baterky. Jak úřady řvaly vždycky kvůli hořlavosti materiálů a náhle toto nikomu nevadí?
No a dále, táhnout jiné porouchané auto? Na to zapomeň.
Čeká se průlom v technologiích ale na ten si ještě min 7-10 let počkáme. A to se ještě uvidí.
Do té doby je současný stav elektromobilů zoufalý. Kdo je má nadává. :3:

S tím snižováním emisí, to je opravdu lobistický tlak. Hoří pralesy vypalují se schválně ale tohle nikdo neřeší i když to je zásadnější problém. Protože to nic moc nikomu nepřinese. Naopak. V tichosti se pálení pralesů toleruje. Vinu na tom mají mít země kterých se to vůbec netýká.
Ale úkol zněl jasně, snížit emise.
Příspěvky: 46-22 21-1
« předchozí  další » »|
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v PannaPanně
ukázat kalendář »