Zatmění


04.12.2017 - 21:45
(Kozoroh) Sosna zvlčelý
Zatmění
aneb jak je to vlastně s těmi uzly a ohnisky (Černou Lunou)?

Astronomům je to jasné, zatímco mně o tom nikdo neřekl a dosud jsem se s tím nikde v astrologické literatuře nesetkal, čímž ovšem netvrdím, že to není nikde popsáno. Zkrátka že k zatmění Měsíce dochází občas za úplňku (opozice SL-LU) a k zatmění Slunce občas za novu (konjunkce SL-LU), ví každý. Ale ono slovo "občas" má své jasné zákonitosti, které najdeme i v astrologii.
Zatmění Slunce nastává, když při konjunkci s Lunou dojde i ke konjunkci s jedním z lunárních uzlů (místo protnutí ekliptiky s rovinou oběhu Luny). Je to naprosto jednoduché. Právě tak k zatmění Měsíce dochází v okamžiku, kdy obě světla jsou navzájem v opozici a současně v konjunkci s protilehlými lunárními uzly. Když je větší orbis, může nastat zatmění polostínové, nebo částečné...

O Černé Luně nedávno hezky i s astronomickým rozborem pojednal Stuart Hample, tak jen letem světem zmíním, že zatmění Slunce, při kterém jsou obě světla v konjunkci s Černou Lunou, se jeví jako prstencové zatmění - Luna je v apogeu. Oproti tomu při zatmění Slunce a současné opozici s ČL se jedná o lunární perigeum (úhlový průměr Měsíce je větší a i ze sluneční korony spatříme vnější oblasti, neb Slunce je více skryto).

A konečně k dotazu: Má tedy smysl vůbec zkoumat lunární uzly a Černou Lunu samostatně, když jsou takto vázány na Lunu? Neměly by tato body tvořit spíše určité nuance zabarvení vlivu vlastní Luny? Např. Luna v Beranu se bude chovat jinak při vzestupném uzlu v Raku a jinak při vzestupném uzlu ve Lvu? Případně jinak, když se k severnímu uzlu blíží, než když se od něho vzdaluje?
A totéž v kontextu s Černou Lunou, že Luna v apogeu a perigeu (případně v polovině radixu ČL - větší úhlový průměr Luny; oproti tomu v protilehlé polovině - menší úhlový průměr Luny) se bude chovat Luna jinak (např. někdy emoce více skrývat, jindy je dávat více najevo)?
Máte s tímto někdo nějaké zkušenosti, zkoumání, případně zajímavé odkazy (raději v češtině).
Díky všem za zajímavé postřehy a případnou badatelskou činnost. :64:

Řazení:
07.12.2017 - 22:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
já si myslím že to v tom horoskopu není
že je to někde úplně jinde
ale ty planety domy a to vše okolo jsou jenom taková vodítka
chceme se dostat více do svého jádra dovnitř abychom věcem porozuměli
lidi berou astrologii útokem různě z různých rovin a úhlů pohledu
ale je těžké obrátit pozornost na pozorovatele
brát tu astrologii tak jakoby bájdevéj nebrát ji příliš doslova
odstoupit od ní, to chce i dávku negace, kritického myšlení
jinak stále jen něčemu věříme nebo si něco myslíme ale stále "nevíme"
jakože je dobré to občas všechno zahodit zapomenout a za pár dní začít třeba znova z čisté vody
tím se uvolní mysl a přijde nová inspirace věci se někdy nečekané vysvětlí samy
07.12.2017 - 17:36 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
:15:
Jo, k tomu já se snažím směřovat. Právě že nechci nic odseparovat, tomuto způsobu nejsem nakloněn. Vyšlo to právě z toho zkoumání (hraní), pozorování... Vlastně s tím podvědomě už dlouhou dobu pracuji a ani o tom nevím. A to náhlé uvědomění (aha moment) mne vedlo k založení diskuze. K tomu, že chci vyslechnout všechny argumenty pro a proti, zkušenosti, názory... Je tu mnoho lidí, kteří mají své zkušenosti, které několikanásobně předčí mé. Mohou mít i menší, ale třeba právě v tomto směru mi i tak může být někdo velkým přínosem svojí myšlenkou. Rád to porovnám, prozkoumám... A vyhodnotím. Nejen pro výsledek, ale už proto, že mne to baví.
07.12.2017 - 17:18 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
podle mně nezkoumáme prvky ale subjekt
každý z prvků navíc může představovat různé projevy
vícero prvků tyto možnosti odpovídajícím způsobem násobí
když sleduješ projev lilith tak automaticky je to projev spojený s lunou
a když sleduješ lunární uzly tak ty jsou také spojeny s lunou
jak bys je mohl od výkladu odseparovat?
07.12.2017 - 16:40 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Přečetl jsem si to ještě po sobě a ještě bych trochu osekal prostor:
Neměly by se Černá Luna a lunární uzly (pokud s nimi pracujeme) považovat za nedílnou součást Luny?

(Otázka směřuje k všem, nejen k Boschovi.)
06.12.2017 - 00:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
srandovní je rozebírat horoskop a nevědět nic o dotyčném
postavit si obraz toho jak funguje a tento obraz považovat za toho člověka
ono to není často o nic lepší i tehdy když člověk dotyčného zná
interpretuje totiž zpravidla sám sebe nikoli toho druhého
05.12.2017 - 23:49 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Jasně, já jen takto s tím dosud nepracoval.
Posuzoval jsem samozřejmě vždy planetu (tedy v tomto případě Lunu) v souladu s jejím dispozitorem (hodnostmi, slabostmi atd.), ale uzly jsem si hodnotil sice v kontextu výkladu, ale přec poněkud stranou. Což mi právě nyní dává více smysl přímo k Luně zohlednit i uzly a Lilith. Zde dokonce Lilith dokáži vzít více na milost. Budu si to muset důkladně prozkoumat a hodně se doučit.

K poslední větě: Bohu díky! :3:
05.12.2017 - 19:43 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Sosna zvlčelý
luna v beranu se bude projevovat jako luna v beranu
luna s rahu v raku se projevuje jako luna s rahu v raku
luna s rahu ve lvu pak jako luna s rahu ve lvu
ta celá analytická informace se pak integruje do celku jako
luna v beranu s rahu v raku
anebo
luna v beranu s rahu ve lvu
v obou případech to bude v celku projev odlišný
neboť (navíc) výklad se neodvíjí od nativity ale od prožívání klienta
nativita neurčuje jak se subjekt projevuje
nativita je jen možnost jakým způsobem by se možná mohla situace vyvíjet

chování subjektu podle nativity není povinné
05.12.2017 - 18:11 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý » Bosch
Blbě jsem formuloval otázku! Vím, že nemá cenu zkoumat něco samostatně. Ale mne zajímá, jestli tedy tyto prvky vázané na Lunu nezpůsobují vlastně určité zabarvení Luny jako takové (třebas by s ní nebyly v aspektu)? Jak bylo popsáno na příkladu, zda Luna v Beranu se chová jinak s Rahu v Raku než s Rahu ve Lvu? Zda má cenu tudy se ubírat, jakou váhu by to mělo, nebo je to prostě blbost?
05.12.2017 - 17:12 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
Má tedy smysl vůbec zkoumat lunární uzly a Černou Lunu samostatně, když jsou takto vázány na Lunu?

žádný prvek nemá smysl zkoumat samostatně bez syntézy


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »